סבים ונהנים: 5 משחקים שתוכלו לשחק בהם יחד עם הנכדים

הילדים לא מסוגלים להתנתק מהסמארטפון או מהאייפד בזמן שהם מבקרים אצלכם בבית? זה עדיין לא אומר שאתם, הסבא והסבתא, לא יכולים לקבל את תשומת הלב שלהם ולמצוא פעילות משותפת שאינה כוללת אמצעים טכנולוגיים. אתם ספקניים בנוגע לזה? אל תהיו, משום שאם יש משהו שילדים אוהבים יותר מכל – זה ללמוד משהו חדש שפעם היה "מגניב", ואין מישהו מתאים מכם למשימה הזו. 

בזכות המשחק המשותף, תוכלו לגשר על הפער הבין דורי וליצור קשר עמוק יותר עם הנכדים שלכם. ישנם סוגים רבים של משחקים שיכולים לספק הנאה ואתגר הן עבור הילדים והן עבורכם: אתם, הסבים, תחזרו אחורה בזמן אל ילדותכם ותחושו נוסטלגיה נעימה, בעוד שהנכדים יקבלו הזדמנות נדירה מפז לבלות אתכם וללמוד מכם דבר או שניים. הנה 7 פעילויות מהנות שתוכלו לעשות יחד:


1. רכבת צעצוע מעץ
איזה ילד לא אוהב רכבות? אמנם כשאתם הייתם ילדים לא היה מבחר רחב של צעצועים כמו שיש היום, אך רכבת צעצוע מעץ הייתה מצרך חובה בכל בית. גם היום, בזכות משחק הרכבה ל"קטר המתחיל", תוכלו לגרום לילד לזנוח את משחקי הווידאו לאלתר, ולצלול יחד אתכם אל עולם שכולו פסי רכבת. את רכבת הצעצוע תוכלו להרכיב עם הנכדים ואז להסיע אותה ברחבי החדר. זהו משחק שמשלב הרכבה ופעילות, ולכן כולל אלמנטים של חשיבה, עבודת צוות, מוטוריקה עדינה, ראייה מרחבית, וכמובן – הרבה מאוד כיף. 


2. לגו 
אמנם הלגו הישן והמוכר כבר הספיק לעבור מספר גלגולים, אך עדיין אין תחליף לערכת הלגו הקלאסית של פעם. בין אם תעשו זאת על פי ההוראות המצורפות, או שתחליטו להפליג אל מחוזות הדמיון - הלגו יאפשר לכם לתקשר עם הנכדים בגובה העיניים, ולבנות יחד – גם את המגדל וגם את הקשר. 


3. ציורי גיר

פה ושם עוד ניתן להיתקל בציורי גיר על מדרכות העיר, למרות שהם כבר הולכים ונעלמים לטובת שרטוטים בפוטושופ או סתם בצייר של המחשב. על מנת להראות לנכדים כיצד העברתם אתם, הסבים והסבתות, את שעות הפנאי לאחר הלימודים או במהלך החופשות, ללא מחשב וטלוויזיה – רכשו חבילת גירים, צאו אל הרחוב ותחזרו אל הימים בהם ציור על המדרכות נתן דרור ליצירתיות שלכם או סתם שימש כפלטפורמה למשחקים כמו קלאס.


4. צורות מגנטיות להרכבה
משחק זה, אשר זכה בפרסים רבים על התרומה שלו להתפתחות הילד, מכיל צורות מגנטיות להרכבה וכרטיסיות של מבנים לדוגמא. הערכה כוללת מספר צורות גיאומטריות כגון משולשים, מרובעים ומעויינים, אשר יכולים להתמגנט זה לזה. באמצעות משחק ההרכבה המקורי, הילדים יכולים לפתח את הקואורדינציה, הראייה המרחבית ויכולת התפיסה הקוגניטיבית, ולכן יש לכך ערך לימודי מוסף גבוה וחשוב. הערך הזה גבוה אפילו יותר כשמשחקים ומתכננים יחד עם הסבים כיצד למגנט את הצורות לכדי מבנים שונים. 


5. משחקי קלפים

ברידג', רמי או מלחמה: ישנם משחקי קלפים אלמותיים שהנכדים שלכם בכלל לא מכירים – ואתם יכולים ללמד אותם. היכולת לשחק עם הנכדים במשחקים שאתם אוהבים יכולה לפתוח אותם לחוויות חדשות ולפתח את יכולות הריכוז והאסטרטגיה שלהם, ובמקביל לתת להם מבט אל עולם הפנאי שלכם. הרי איזה ילד לא ירצה "להתחרות" בסבא או לראות שלמרות שהוא "מבוגר ממני" – גם הוא עושה טעויות לפעמים (אנחנו יודעים שאתם מפשלים בכוונה). 

 

אתר סבבה קידס תרם את כל הצעצועים והמשחקים להפנינג "סבים ונכדים משחקים במשחקי ילדים" של קלאב 50, אשר יתקיים ב-25/8, 16:30-20:00, בגן יד לבנים, פתח תקווה. 

ליצירת קשר עם מאת: סבבה קידס
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...