"בית הוא בית"

למרות הכותרת - מסתבר שתהליך עבודה ועיצוב דירה או בית, המיועד לדיירים מבוגרים (מה שמכונה בני הגיל השלישי), מהווה חוויה אחרת, ייחודית ושונה. שיחה ו"הבהרות" עם מעצבת הפנים פינדי "זה לא פשוט. אנשים שגידלו בבית את ילדיהם וחוו שמחה, צחוק, עצב וכל החוויות המאפיינות משפחה וחיים שלמים, מוצאים עצמם פתאום מעט זרים בביתם שלהם", היא אומרת

כבר במפגש הראשון ניתן לחוש בהבדל, בין עיצוב עבור דיירים צעירים ובין עיצוב עבור מבוגרים (בני הגיל השלישי): החשש וההיסוסים שמלווים את ההחלטה לעזוב את הבית שליווה את חיי המשפחה, צצים עוד בשיחת ההיכרות. 

"זה לא עניין של מה בכך", אומרת פינדי מעצבת הפנים. "אני מגיעה לפגוש את בני הזוג בביתם ולא אחת שומעת את 'הקירות מדברים', מספרים את ההיסטוריה וההווי המשפחתי, אוסף הרהיטים והחפצים שנצברו במשך השנים ולכל אחד מהם הסיפור והחוויה שמאחוריו. זה לא פשוט. אנשים שגידלו בבית את ילדיהם וחוו שמחה, צחוק, עצב וכל החוויות המאפיינות משפחה וחיים שלמים, מוצאים את עצמם פתאום מעט זרים בביתם שלהם.

 

הקן המתרוקן

"הילדים עזבו את הקן, הבית התרוקן, לעיתים הוא גדול מדי, לעיתים הוא פשוט כבר לא מתאים לצרכים המשתנים של בני הזוג ולעיתים התחזוקה והתפעול שלו פשוט כבר מכבידים על בני הזוג. הידיעה וההכרה בכך אינן מקלות על התהליך".

גם במקרה של הדירה, המוצגת בכתבה זו -זה היה בדיוק כך. במפגש הראשון עם בני הזוג נפגשה פינדי זוג מקסים, סבא וסבתא לשבעה נכדים, שרכשו דירה במגדל דירות, אבל לא קיבלו החלטה סופית מה יהיה עתידה של רכישה זו. הלקוחה לא היססה לרגע לחשוף את חששותיה מהמעבר או יותר נכון, לא החשש מהמעבר למקום חדש, כמו החשש מעזיבת  הבית הנוכחי. כל פריט בבית העיד על האהבה הרבה של בני הזוג לביתם. "כדי להקל את התחושות וליהנות מחוויית העיצוב", מספרת פינדי, "הצעתי שלא נקבל החלטה לגבי עתיד הדירה אלא, להתחיל לתכנן ולעצב אותה לאט והנאה ונראה לאן דברים יתפתחו. כמובן, שבליבי גמרתי אומר לעשות להם דירה משגעת שלרגע לא יהססו לעבור אליה."

 

הדירה 

דירה בת חמישה חדרים, שרכשו בני הזוג ממוקמת במגדל דירות בקומה גבוהה כאשר הנוף הנשקף ממנה הוא נוף של שמיים ושדות אינסופיים.

החלל תוכנן כך שיתאים עצמו לצרכיהם הנוכחים של בני הזוג - הזוג שאוהב לבשל ומרבה לארח ביקש לעצמו מטבח נוח ומרווח עם עמדת אכילה יומיומית שתשרת אותם במהלך השבוע. ממול מוקמה לה פינת האוכל שתאפשר אירוח קל ונוח והנאה מהאוויר והנוף הנשקף מהמרפסת. 

שני חדרים אוחדו לידי סוויטת הורים גדולה ומפנקת ובצמוד לה חדר רחצה גדול ונוח. הלקוחה ביקשה להעבירה לדירה הנוכחית את חדר השינה הישן והרהיטים שולבו במערך החדש. חדר פנאי לתחביביו של הבעל וחדר אירוח לנכדים מוקמו זה לצד זה.

חומרי הגלם שנבחרו נותנים כבוד לחומר - שימוש בעץ, ברזל, אבן במראה הנקי והגולמי שלהם ובצבעם המקורי הביאו לקשת צבעים מונוכרומטית שמשווה לחלל אווירה חמה ורגועה ומבליטה את הצבעוניות של החוץ הנשקף מהמרפסת ואת התכול של השמיים. "קיר הנושא" בסלון חופה לכל אורכו באבני בריקים מפירוק שהעצימו את תחושת הגודל של החלל והשוו לו מראה חם כאשר הוא מהווה רקע נפלא ומשתלב עם פינות האמנות . הקווים הנקיים והבלתי מתחכמים של הרהיטים , רק העצימו את היוקרה שהם משדרים ואת הנינוחות  של הבית.

כל התהליך  של תכנון החלל,  בחירת החומרים, עיצוב הרהיטים והשלמת אביזרי נוי – נעשה בשיתוף מלא עם בני הזוג ובהנאה רבה. הם היו מעורבים בכל פרט ובכל החלטה – דבר שהוליד את תחושת היצירה המשותפת והעמיק את תחושת החוויה וההיקשרות לבית החדש. "בגיל הזה כבר מדובר באנשים שגיבשו לעצמם סגנון וטעם שבני הזוג מתחברים אליו ותפקידי כמעצבת היה להעמיק ולהעצים את הכיוון בו בחרו ע"י חשיפתם לרעיונות וחומרים חדשים. חשוב מאד שהבית יישא את אופיים של המתגוררים בו על מנת שיחושו בו בנוח".

לסיכום

"קשה מאד לומר מי נהנה יותר מהתהליך, הלקוחות או אני", מחייכת פינדי ומסכמת 

"החששות מהמעבר הם טבעיים לחלוטין, אבל, ברוב המקרים מעבר זה הוא מתבקש. הצרכים משתנים והבית צריך להתאים עצמו לדייריו ולא להיפך. המלצתי לזוגות אלו, להסתייע בשירותי עיצוב ולהיעזר בליווי מקצועי על מנת להפיק את המקסימום מההליך, הן ברמת הפונקציונאליות אבל חשוב לא פחות- גם ברמת החוויה."

 

פינדי בן ארי שמאי, "עיצובים", www.Pindi.co.il

 

צילומים: עידן גור

 

הכתבה המלאה מופיעה במגזין "החיים הטובים" גיליון ינואר 2018

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...