איך מתמודדים עם גירושים בגיל 50 פלוס?

לרוב, תקופת הפרישה נתפסת כתקופה מרגשת בה ניתן להתמסר לכל הדברים שלא היה זמן אליהם: משפחה, תחביבים, ספרים וסרטים. עם זאת, זוגות רבים היוצאים לפנסיה מגלים שהזוגיות בה הם נמצאים שנים ארוכות לא עונה על הצרכים שלהם. לאורך השנים שני בני הזוג גדלו והתפתחו לכיוונים שונים שהסתתרו בין כל הריצות של הקריירה, הטיפול בבית וגידול הילדים. 

 

קראו עוד: כיצד לשמור על זוגיות בריאה גם בפנסיה?

 

למה הגירושין בגיל 50 פלוס שונים? 

למרות שיש הטוענים שגירושים זהים בכל גיל גירושים בגיל מבוגר מציב אתגר שלא קיים אצל זוגות המתגרשים בגיל צעיר יותר. נוסף על העובדה שהחזרה אל שוק הפנויים פנויות יכולה להיות מאתגרת, הגירושין בגיל 50 כוללים גם מתח פיננסי גדול יותר מאשר גירושים בגיל צעיר יותר, שכן בשלב הזה בחיים כבר צברתם נכסים שונים כגון בית, חסכונות ופנסיה, דבר המקשה על חלוקת הממון וגורם למתח פיננסי גדול יותר. כדי להקל על המצב, אספנו עבורכם המלצות שיעזרו לכם לעבור את התקופה המורכבת הזאת באורך רוח ונעימות: 

 

1. אתם כבר לא אותם אנשים 

הדבר שחשוב לזכור כשמתגרשים הוא שאתם לא מתגרשים מאותו אדם עימו התחתנתם. לכן, גם אם שנים רבות קיימתם משק בית משותף וגידלתם משפחה, הרבה פעמים הגירושים מוציאים מבני הזוג צדדים קשים יותר ולא מוכרים. לכן, אם אתם עומדים בפני גירושין זכרו שחוקי המשחק השתנו ושאתם יוצאים לתהליך חדש ושונה מכל מה שהכרתם עד עכשיו, אז נשמו עמוק וזכרו שהמטרה היא להיפרד בצורה נעימה למרות כל האי-נעימות. 

 

2. ביטחון פיננסי זה הבסיס 

פעמים רבות, זוגות בני 50 פלוס המחליטים להתגרש נמצאים במקום רגיש: מצד אחד הם צריכים לדאוג לעתיד הפיננסי שלהם בעת פרישה, ומצד שני הם רוצים להמשיך ולתמוך בילדים שלהם מבחינה כספית. לכן מומלץ לערוך שיחה עם הילדים בנוגע להשלכות הפיננסיות של הגירושים וכיצד זה ישפיע על העזרה שאתם מספקים להם. במידה ויש משכנתה שאתם עוזרים לשלם או שלקחתם על עצמכם כדי לספק לילדיכם קורת גג, התייעצו עם יועץ משכנתאות בנוגע לצעדים העתידיים שלכם.  

 

3. בדקו איך חלוקת הנכסים תשפיע על הפנסיה 

חלוקה השוויונית של הנכסים וההתחייבויות היא דאגה הקיימת בכל הגירושים. עם זאת, עבור מי שמתגרש בשלב מאוחר יותר בחיים, היכולת להתאושש במהירות משגיאות פיננסיות יורדת, ולכן יש חשיבות להתנהלות חכמה שתועיל לשני הצדדים. בגירושים בגיל 50 פלוס הפנסיה הופכת להיות חלק מרכזי יותר בתהליך הגירושין. לכן, במהלך הגירושים יש צורך לבנות תכנית פיננסית שמראה לא רק את הערך הנוכחי של הנכסים וההכנסות השונות, אלא גם את ההשפעה העתידית שלהם על החיים שלכם לאחר הפרישה. 

 

קראו עוד: קשיים בתפקוד וחוסר חשק? 6 מיתוסים על חיי המין בגיל 50 פלוס - והאמת

 

4. קחו קצת זמן לעצמכם 

אנשים שנמצאים בתהליכי גירושין נמצאים במצב חדש ולא מוכר הדורש אנרגיות רבות. כדי לא לעשות טעויות המבוססות על עייפות וחוסר כוח, מומלץ לקחת לאורך התהליך נשימה עמוקה. בין שלל הדיונים והריצות קחו לעצמכם זמן, עשו פעילות גופנית ואל תהססו לפנות לעזרה בין אם זה פסיכולוג או מאמן אישי שיעזרו לכם להתמקד ולעמוד על הרגליים גם כשהמצב לא קל וגוזל מכם כוחות רבים. 

 

5. צרו הכנסות 

גירושין בגיל 50 פלוס מהווים לעיתים אתגר מבחינה כספית, עורכי הדין, הבקשות השונות והדיונים המתישים גוזלים כסף וזמן. לכן, גם אם כבר יצאתם לפנסיה היו מעשיים וחפשו עבודה שתאפשר לכם ליצור הכנסה מכובדת שתעזור לכם לעבור את התקופה מבלי להיקלע לבעיות פיננסיות ומבלי לגרוע מהפנסיה שלכם. בצורה זו, תוכלו להתגרש מבלי להפנות משאבים יקרים לתהליך הגירושים, דבר שיאפשר לכם לממש לאחר מכן את הכסף לצרכיים אישיים ומהנים יותר. 

 

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...