אוכלים יותר מדי סוכר? 9 צעדים שיעזרו לכם להתאושש

צריכה מדובר של סוכר היא עלולה לגרום למגוון מחלות, כשהחמורה ביותר היא מחלת הסכרת. אספנו עבורכם את כל מה שצריך לעשות אחרי שצורכים כמויות גדולות של סוכר כדי להחזיר את הגוף למצב מאוזן. 

1. הבינו את התהליך
אחרי שצורכים סוכר צריך להבין את התהליכים המתקיימים בגוף. הסוכר גורם לגוף לעבור מעין רכבת הרים פיזית, שכן ברגע שמכניסים לגוף סוכר, רמות הדופמין עולות וזה גורם לתחושה טובה ונעימה. כשהסוכר מגיע לזרם הדם מתחילה הפרשת אינסולין שמטרתה לשמור על רמות גלוקוז תקינות, דבר המדכא את תחושת השובע וגורם לכך שהמוח יסמן לגוף שיש צורך בסוכר נוסף. מכיוון שהגלוקוז נספג במהירות בגוף, לאחר כמה דקות חלה ירידה חדה ברמות הסוכר ויחד איתה ברמות האנרגיה. הזמן שבין צריכת סוכר לבין ירידה באנרגיה תלוי באדם ויכול לקחת כרבע שעה עד שעתיים. 

2. אכלו בוטנים ואגוזים
אחרי שצרכתם סוכר, סביר להניח שתרצו להוריד את צריכת הקלוריות. אכילת מאכלים המכיל ערכים תזונתיים בריאים תעזור להאט את ירידת הסוכר הנגרמת עקב הספיגה המהירה של הגלוקוז. כפית חמאת בוטנים או קומץ אגוזים יכולים לספק את השומן והחלבון ההכרחי להאטת הספיגה של הגלוקוז. בנוסף, ניתן לצרוך גם חומוס וירקות המכילים כמויות גבוהות של סיבים תזונתיים ומאטים את הצריכה של סוכרים פשוטים. 

3. הפעילו את הגוף 
לאחר שצורכים סוכר יש להימנע מלשכב על הספה ועל המיטה בנוחות. מומלץ להזיז את הגוף ולעשות פעילות גופנית, דבר זה זה יעזור לשרירים לעשות שימוש באנרגיה שהסוכר מייצר וימנע הצטברות מיותרת של קלוריות. הפעילות הגופנית לא חייבת להיות מאומצת מדי ומספיק לעלות במדרגות או לעשות סיבוב בשכונה. מחקר שנערך בארצות הברית מצא שמבוגרים שצעדו כ- 15 דקות לאחר כל ארוחה היו בעלי רמות סוכר נמוכות יותר מאלו שצעדו 45 דקות בשעות הבוקר המאוחרות או לפני ארוחת הערב. 

4. שתו תה עם לימון
תה ירוק ולימון הם חומרים משתנים, מה שיגרום לכם ללכת לשירותים בתכיפות רבה יותר. השתנה מרובה אמנם לא תעזור בפירוק מהיר של הסוכר, אבל זה ייאלץ את הדם לזרום דרך הכליות בצורה מהירה יותר ובכך לסלק את הסוכר מהגוף. חשוב במיוחד לשמור על שתייה מרובה שכן זה עוזר לתחושת שובע לאורך זמן. 

5. תכננו מראש מה אתם אוכלים בבוקר 
ארוחת בוקר מלאה ודלת סוכר היא חיונית לאחר ימים בהם אתם צורכים סוכר רב. ארוחת הבוקר האידאלית צריכה להיות עשירה בחלבונים ודלת שומן ופחמימות. החלבונים והשומנים עוזרים לתחושת השובע ומיעוט הפחמימות מאלצות את הגוף להשתמש במאגרי הסוכר הקיימים בגוף. מומלץ להרבות בירקות ולהמעיט בפירות, שכן, למרות היותם ממקור טבעי, הן מלאות בסוכר. 

6. המנעו מרטבים למיניהם
רטבים ותבלינים מסוימים עלולים להפריע למאמצים לאכול בריא. לדוגמה, בכף אחת של קטשופ יש שווה ערך לכפית אחת של סוכר. במקום תבלינים ורטבים מומלץ להשתמש בשמן זית או אבוקדו שיוסיפו טעם ללא סוכר מיותר. 

7. הכינו שייק
לאחר אכילה מרובה של סוכר מומלץ לשתות שייק ירוק ללא פירות ומיצים למיניהם, שכן בשייקים בהם יש הרבה פירות קל לצרוך סוכר באופן החורג מהמנה המומלצת. כדאי להוסיף לשייק ירקות כגון תרד וכרוב ולהוסיף חלבונים כגון אגוזים ויוגורט ללא סוכר. כבסיס לשייק ניתן להשתמש במים, תה ירוק  או בחלב שקדים ללא סוכר.  

8. סיימתם לאכול? זרקו את השאריות לפח
לאחר שסיימתם לאכול ארוחה מרובה בסוכר הגוף ישתוקק מהר מאוד למנה נוספת. לכן, מומלץ אחרי שסיימתם ליהנות מהמתוק להוריד את השאריות מהשולחן. מחקר שנערך בארצות הברית בקרב כמאה איש, מצא שאלו שנהגו לשמור מזונות מתוקים בהישג יד היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מהשמנה ולצרוך כמויות גבוהות של סוכר מאשר אלו ששמרו את המאכלים הרחק מהעין.

9. שחררו את רגשות האשמה
נהניתם מיום מלא במאכלים עשירי סוכר? תהנו מהרגע ושחררו את רגשות האשמה. גם אם אכלתם הרבה סוכר זה לא אומר שאתם ישר עולים במשקל. לכן, כשיש לכם פינוק שאתם נורא רוצים לאכול, תהנו מזה. מחקר שנערך בניו זילנד מצא שאנשים שקישרו אכילת עוגת שוקולד לרגשות אשמה לא הצליחו לשמור על המשקל שלהם לאורך זמן, לעומת אנשים שראו באכילת עוגה זמן להנאה. ברגע שאוכלים משהו מתוק ונהנים מהרגע עצמו, מבלי לחשוב על המחיר הקלורי והסוכר, קל הרבה יותר להמנע מהפיתוי לאכול יותר. 

 

 

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...