למה חשוב לעשות ספורט בגיל 50 פלוס?

אחרי גיל 50 הגוף כבר לא מתפקד כמו בגילאי ה-20. כבר אי אפשר, וגם לא צריך, לעשות את אותן הפעולות שנעשו בעבר. עם זאת, חשוב להקפיד לעשות ספורט ולשמור על כושר, שכן זוהי הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאות הגוף ואיכות החיים. 

כיצד תרגילי כושר משפרים את הגוף? 
עם הגיל מסת השרירים יורדת דבר שעלול להקשות על עשיית פעולות מסוימות, ועשיית כושר בצורה קבועה יכולה לעזור ולחזק את המסה. בנוסף, השרירים שורפים יותר קלוריות, דבר שמאט את קצב חילוף החומרים וגורם לעלייה במשקל. תרגילי הכושר עוזרים לעצור, לדחות ואף למנוע מחלות כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת, דלקות מפרקים ובריחת סידן מעבר לכך, זה עוזר לשמור על צלילות המחשבה והזיכרון. 

בחרו את הפעילות הנכונה
חשוב שכל פעילות שתבחרו לעשות תהיה מותאמת למצב הגופני שלכם, תקראו לזה - ספורט למבוגרים אפילו ;). אם אתם סובלים מדלקות מפרקים כדאי לכם לבחור בתרגילים עדינים שלא מזעזעים את הפרקים. בנוסף, פעילויות מסוימות לספק יותר מסוג אחד של פעילות גופנית, כך תקבלו חיזוק משמעותי ביותר במהלך האימון. כדי להתמיד בפעילויות השונות כדאי לבחור בתרגילים שאתם נהנים לעשות. עם זאת, מומלץ להתייעץ עם רופא על תרגילים ההולמים את המצב הרפואי או לקבל המלצות כיצד להתאים תרגילים מסוימים כך שלא יזיקו לכם. 

סוגי התרגילים
לא משנה מה הגיל, בכל שלב בחיים חשוב להקפיד על תרגילי כושר המתאימים לכם. תרגילי אירובי עוזרים לבנות סיבולת לב-ריאה ויעילים בשריפת קלוריות. לעומתם, תרגילי כוח שמים דגש על השרירים ומשפרים את החוזק שלהם. קיימים גם תרגילי גמישות שמטרתם לשמור על טווח תנועה מלא של הגוף וכן תרגילי איזון, העוזרים לשמור על יציבות נכונה ומונעים נפילות ופגיעות. 

1. הליכה
הליכה היא אחד מתרגילי הכושר הפשוטים ביותר. הוא מחזק את שרירי הגוף התחתון ומסייע להילחם במחלות עצמות כגון אוסטאופורוזיס. בנוסף, קל מאוד לשלב תרגילי הליכה במהלך היומיום: אתם יכולים ללכת ברגל לסופר או לטייל בשכונה ואפילו לעשות זאת עם חברים. הליכה מתונה תאפשר לכם גם להנות מחיזוק הגוף וגם תאפשר לכם לשוחח עם חברים ללא בעיה. 

2. ריצה
אם אתם מחפשים פעילות גופנית שדורשת יותר מאמץ, תנסו לרוץ. כל זמן שאתם מקפידים על קצב מתון ויציב, נועלים את הנעליים הנכונות ולוקחים הפסקות בהם אתם הולכים בצורה מהירה, אתם תהיו בסדר ולא תזיקו לגוף. מומלץ לרוץ על משטחים רכים כגון מסלול ריצה או דשא, דבר שיקל על הריצה.

3. ריקודים
זה לא ממש משנה איזה סגנון ריקודים אתם מעדיפים, ריקודים סלוניים, זומבה או ג'אז, כל ריקוד מסייע לסיבולת לב-ריאה, מחזק את השרירים ומשפר את האיזון. בנוסף, העובדה שהגוף מסייע להתנועע לכיוונים שונים מאפשר לשרוף כמות רבה של קלוריות. מעבר לכך, מחקרים מראים כי למידת תנועות ריקוד חדשות משפרת את המוח ועוזרות לו לשמור על חדשות המחשבה והזיכרון. 

4. אימוני כוח
אובדן כוח בשרירים הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים מרגישים פחות אנרגטיים ככל שהם מתבגרים. כאשר אתם מרימים משקולות, עושים תגילי התנגדות ומבצעים שכיבות סמיכה ושכיבות בטן, אתם מפתחים כוח, מסת שרירים וגמישות. אם אתם לא מעוניינים להצטרף לחדר כושר, זה בסדר גמור, אתם יכולים פשוט להקפיד לעלות במדרגות תוך כדאי שאתם נושאים שקיות מצרכים מהסופר. 

5. שחייה
היתרון של הבריכה היא האפשרות לעשות פעילויות גופניות במים לאורך זמן רב יותר. מכיוון שמים מונעים לחץ מיותר על המפרקים היא מאפשרת לבצע תרגילים ללא כאב. בנוסף, השחייה עצמה עוזרת לשרוף קלוריות באותה מידה שרכיבה על אופניים שורפת, אך היתרון הגדול הוא שלא מזיעים ומתאמצים באותה מידה. 

6. יוגה
היוגה יעילה במיוחד לשם חיזוק השירים, גידים ורצועות הגוף. היא עוזרת לאזן את קצב הלב ולחץ הדם ומקלה על חרדה ודיכאון. בנוסף, היא מלמדת כיצד לנשום עמוק ומאפשרת לגוף לעשות מדיטציה יעילה וחשובה במיוחד.

כמה רצוי להתעמל? 
אם אתם במצב בריאותי טוב, מומלץ להתעמל לפחות שלוש שעות בשבוע. כדאי לפרוס את השעות לאורך כל השבוע כשהמינימום הוא התעמלות של 10 דקות בכל פעם. באופן כללי, ככל שמתעמלים יותר כך זה יותר טוב, אבל אם אין זמן גם 10 דקות התעמלות מספיקות.

אם כבר זמן רב לא עשיתם פעילות גופנית או שמרתם על אורח חיים בריא, או שאתם מתחילים פעילות גופנית חדשה, מומלץ להתחיל בהדרגה ואט אט להעלות את התדירות ומשך הפעילות. אם במהלך האימון אתם מרגישים כאבים בחזה, בעיות נשימה, סחרחורת או בחילה מומלץ להתייעץ באופן מידי עם רופא המשפחה. 

 

ליצירת קשר עם מערכת ביגטיים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...