השילוב המנצח: רפואה קלאסית ורפואה משלימה

היום, כלומר אנושות גרסת 2018, השילוב בין רפואה קונבנציונאלית ובין זו המשלימה הוא כבר עניין שבשגרה יחסית. אבל כשד"ר יוסף דיין, מומחה ברפואה פנימית הידוע גם בכינוי שבחרנו להעניק לו 'חלוץ המשלבים המקומיים' התחיל עם זה – המרצה שלו שאל אותו בחשש: "היית מצטיין הכיתה בפקולטה לרפואה. מה קרה לך?".

שלום דוקטור, אז מה באמת קרה לך?
"אכן למדתי בבית ספר מעולה לרפואה, סיימתי מסלול התמחות מפרך בן 6 שנים ואף הייתי אחראי על חדר המיון באחד מבתי החולים הגדולים בארץ. רק שאחרי כל זאת הבנתי שאני לא יודע לרפא כמעט שום מחלה. כשהגיע פציינט עם יתר לחץ דם, נתתי לו תרופה להורדת לחץ דם. אבל הרי לא ריפאתי אותו, טיפלתי רק בסימפטום וזה תסכל אותי מאד.
"לכך הצטרף לי משפט של היפוקרטס שאומר כי 'אין המחלות נופלות עלינו מן השמיים אלא הן תוצאה של חטאים חוזרים שלנו נגד הטבע', והכוונה היא לאין סוף דברים שאנחנו עושים – עישון, חוסר פעילות גופנית, חוסר שינה, שימוש מוגזם בתרופות ובעיקר איך ומה אנחנו אוכלים – שהם נגד הטבע. אותם 'חטאים' הולכים ומצטברים עד שבשלב מסוים יש לזה ביטוי בריאותי. ובתסכולי כי רב, יצאתי לחפש. נסעתי לגרמניה והגעתי למרפאות שעשו דבר שלא היה קיים אז: שילוב בין רפואה פנימית ובין רפואה משלימה. התגלה לי שם עולם שלם של ויטמינים, צמחי מרפא ועקרונות תזונה. ובעיקר גיליתי שכמעט לכל מחלה יש תרופה". 
מפה לשם, היום, אחרי ותק רב שנים בתחום, מנהלים ד"ר דיין וצוות רופאיו מרפאה ותיקה אך גם חדשנית, שעושה בדיוק את זה: שילוב חכם בין דוקטרינות שונות עבור מטופלים רבים שנואשו מהפתרונות השכיחים לאין ספור תחלואי החיים המודרניים: סכרת לא מאוזנת על מגוון סיבוכיה, שינויים בשלד - גם עקב דלקת פרקים ראומטית וגם שינויים הנגרמים במהלך החיים ודורשים בדרך כלל ניתוחי החלפת מפרקים למיניהם, הפרעות בזקפה, ועוד שורה ארוכה של מחלות קשות כמו קוליטיס, קרוהן, תסמונות מעי רגיז למיניהן, מחלות נשימה ושאר צרות אוטואימוניות שכבר לא מגיבות לפתרונות הקלאסיים. "במקביל", מוסיף דיין, "אנחנו יודעים גם לתת טיפול תומך בחולי סרטן – כלומר לבעיות רפואיות שנובעות מהטיפולים. הטיפול התומך משפר את המערכת החיסונית, מאפשר לחולה להתמודד טוב יותר עם תסמיני הטיפולים ובכך גם מסייע למנוע דחייה של טיפולי כימותרפיה".  

כלומר אפשר לבוא אליך לטיפול במרבית המחלות, אבל מה באשר למניעתן מראש? 
"זה בדיוק העניין. יש לנו בקליניקה הרבה מטופלים שמגיעים על מנת לקבל הנחיות לאורח חיים בריא יותר, ניקוי רעלים, הימנעות מזיהומים חוזרים – סבא וסבתא שנדבקים מהנכדים מכל צינון, למשל, דלקות חוזרות בדרכי השתן, זיהומים חוזרים בנרתיק והרשימה עוד ארוכה. הרעיון הוא ללמוד לחיות בריא יותר על ידי שינוי אורח החיים".  

ובהקשר הזה אתה מדבר על 4 חטאי אכילה עיקריים של רובנו. ובכן מהם? 
אנחנו אוכלים מהר מידי, לא לועסים מספיק את האוכל, שותים בזמן הארוחה ואוכלים בלילה. אנחנו גם לא אמורים לאכול יותר מ-3-4 ארוחות ביום. לא כולם אוהבים את האנלוגיה הזו אבל כלב גזעי אוכל פעם ביום. מתי הוא מתחיל לחלות? כשהוא מגיע לבית בו כל פעם שרוצים לפנק אותו נותנים לו נשנוש. גם אנחנו אמורים לעשות הפסקה של 4-6 שעות בין הארוחות - בלי לנשנש אפילו מסטיק, שמפעיל את מיצי העיכול כמו כל מזון אחר!".
לסועדי הלילה שבינינו מסביר דיין כי מערכת העיכול עובדת על תפוקה של 15% בלבד בשעות האלה. אם נעמיס עליה מזון נעמיס גם על כל שאר מערכות הגוף ובהן הדם, הלב – וכך נפגע באיכות השינה. "ממש כך. כדי לחיות בריא יותר צריך לסגור את הפה סביב 18:00–20:00 בערב עד למחרת בבוקר. אנשים אומרים לי 'אבל אני אוכל סלט, זה בריא'. ובכן סלט זה נהדר, אבל בלילה זה מורכב. מדובר במזון מלא בסיבים ובשל כך גם קשה לעיכול". 
ואחרי הכל, מעל המקצוענות והניסיון, נדמה שאחד הדברים הבולטים לו זוכים מטופליו של דיין הוא זמן: "נכון. זו בעיני הדרך הנכונה לרפא אנשים. לא לטפל במחלה אלא במטופל. לפיכך, כשמטופל מגיע אלי – ותהה מצוקתו הרפואית באשר תהה – אשב איתו לאבחון ממושך, שיכול לארוך גם שעה וחצי. חשוב לי להכיר את החולה היטב, החל באורח חייו וכלה במערכות היחסים שלו. ואז, רק אחרי היכרות מעמיקה ומקיפה – אדע אם ואיך להתאים לו טיפול". 
כן, הבנתם נכון. העובדה שד"ר דיין יושב מול מטופליו כשעל ראשו שני כובעים, האחד של רופא פנימי קונבנציונלי מנוסה והשני של איש מקצוע שבאמתחתו ארגז כלים עשיר שהוא יודע כבר שנים שעובדים נהדר – עושה את כל ההבדל כולו. 

טיפול באוזון ואינפוזיות ויטמינים
ספר, על קצה המזלג, על כמה מהשיטות הפחות מוכרות אך יעילות במיוחד שלך? 
"טיפול באוזון, למשל, אותו אני מכנה 'גז הפלא השמיני' שנותן מענה למגוון עצום של תחלואים. מדובר במחטא מספר 1 בעולם וככזה הוא יודע לטפל בזיהומים בעור, במערכת העיכול, בדם וכן הלאה. לכל אחד מהם דרך הטיפול שלו, כמובן, אבל לכולם האוזן עושה שינוי חיובי. טיפול ייחודי נוסף שניתן לקבל אצלנו הוא אינפוזיות ויטמינים. עובדה מצערת ולא מספיק ידועה היא שרבים מבני 75 ומעלה נמצאים בתת תזונה ובמצב של איבוד משמעותי של מסת שריר, שהרי אנחנו לא חיים ממה שאנחנו אוכלים, אלא ממה שאוכלים, מעכלים וסופגים. אני קורא לזה תת תזונה על קיבה מלאה – וזה קורה בעיקר בשל בעיות ספיגה במעיים. גם צמחונים וטבעונים עלולים לסבול מחסרים אלה. הדרך היחידה כמעט להשיב לגוף את שנדרש לו היא אינפוזיית ויטמינים שמחדירה אותם ישירות לזרם הדם ועוקפת את מערכת העיכול". 

ולסיכום, ברשותך, איך יודעים אם הגענו למקום הנכון ואיך להיזהר משרלטנים? 
"התשובה פשוטה. ראשית, וודאו שמי שמטפל בכם יהיה רופא מוסמך בעל רישיון לעסוק ברפואה. שנית, שימו לב לסבלנות שלו. אם נשאלתם שאלות מקיפות שאינן קשורות בהכרח לסימפטום אתו הגעתם, אם ישבו אתכם מספיק זמן והסתכלו לכם בעיניים – זו כבר התחלה מצוינת".  

הטיפולים הנבחרים במרפאת ד"ר יוסף דיין

  • טיפול בחולים מבוגרים עם ירידה כללית במצב הבריאות, חולשה וירידה בקוגניציה באמצעות אינפוזיית ויטמינים, מינרלים וברזל, וטיפולי אוזון.
  • טיפול במרפק טניס, כתף קפואה ודרבן באמצעות גלי הלם.
  • מרפאת כאב/ טיפול במגוון רחב של כאבים – כולל כאבי גב, פיברומיאלגיה ופרקים באמצעים מגוונים שאינם תרופתיים.
  • טיפול תומך בחולי סרטן באמצעים מגוונים, כולל דמיון מודרך.
  • טיפול במחלות דלקתיות/ הפרעות תפקודיות של מערכת העיכול.
  • טיפול בפצעים שאינם נרפאים, כולל פצעי לחץ.

 

לחברות קלאב 50 תינתן 50% הנחה בפגישת הייעוץ. ד"ר דיין הוא רופא מומחה ומוכר על ידי כל חברות הביטוח.
מס טלפון של המרפאה: 03-6496888

ליצירת קשר עם שני הראל, בשיתןף עם ד"ר יוסף דיין, מומחה לרפואה פנימית (תוכן פרסומי)
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...