7 טיולי יום מאילת שאסור לכם לפספס

צלילה באי האלמוגים, טיול בוואדי רם, טיולי ג'יפים בהרי אילת, גיחה לסנטה קתרינה - ועד הערב אתם שוב במלון

אילת היא עיר הנופש המרכזית בארץ ובה אטרקציות ומקומות בילוי רבים. המצפה התת-ימי, הדולפינים, הטיילת, החנויות נטולות המכס, וכמובן החופים שלאורכה והבריכות שבמלונות. אולם לצד אלה, אילת היא גם נקודת יציאה מצוינת לטיולי יום קצרים באזור. מצטיידים בפספורט, עולים על הג'יפ הדוהר ויוצאים לפטרה שבירדן; מפליגים ליום שנרקול וסתלבט באי האלמוגים; מרחיקים עד סנטה קתרינה; או סובבים בהרי אילת היפים. 

הכירו מספר מסלולים לטיולי יום שרק למענם שווה להזמין חדר במלון באילת

שייט לאי האלמוגים

במרחק 5 ק"מ מטאבה והפלגה קצרה מאילת נמצא אי האלמוגים, השוכן במפרץ קטן ויפה. האלמוגים הרבים שדבקו בסלע הגרניט של האי הפכו למשכנם של המוני דגים ובעלי חיים. סביב האי המתרומם מן הים נוצר ריף מרשים, וזהו מקום נפלא לשחייה איטית ונעימה עם שנורקל והיכרות עם הדגים היפהפיים של ים סוף. 

אפשר לעלות על האי ולטייל במצודה שנבנתה במאה ה-12 בידי הצלבנים ושימש את צלאח א-דין, שאף קרא אותה על שמו.

ניתן להזמין מראש צלילת היכרות במקום, עם ציוד צלילה מקצועי.

חשוב! יש לדאוג לדרכון בר תוקף להפלגה.

ישנם מספר מקומות המציעים הפלגות לאי האלמוגים, לחצו כאן לדוגמה

אילת

צלילה בעקבה

בעוד באילת שונית האלמוגים הולכת ונהרסת, בעיר הירדנית הסמוכה נותרו חופי צלילה נהדרים, הפרושים לאורך 25 ק"מ. המדרון של הריף בצדו המזרחי של ים סוף (כלומר, בצד של עקבה) תלול ועמוק יותר מאשר בצד האילתי, מה שמבטיח עושר של דגה ואלמוגים. אז במקום להרחיק נדוד עד סיני, אפשר פשוט לקפוץ לעקבה, מרחק נסיעה קצרה מאילת. צוללים שתי צלילות ועד הערב אתם בחזרה במלון באילת.

עקבה היא עיר תיירותית לכל דבר, ואת הזמן בין הצלילות תוכלו להרוג בבתי קפה ומסעדות מצוינות, או בטיול נינוח בסמטאות העיר.

החל מה-1.1.16 יש צורך בוויזת כניסה לירדן גם לטיול חד יומי, בעלות של 360 שקלים בשגרירות. מספר חברות המציעות טיולים לעקבה גם מנפיקות את הוויזות לירדן.  

יש מספר חברות המציעות צלילות יום בעקבה. יש המציעות איסוף מבית המלון, במצבים אחרים מעבר הגבול בצפון אילת ישמש נקודת מפגש. לחצו כאן לאחת מהאפשרויות

דגים באילת

טיול בוואדי רם

ב-2011 הכריזה אונסק"ו על ואדי רם בירדן כעל אתר מורשת עולמית, בשל נוף פני הירח המדברי שלו, ובשל עשרות אלפי כתובות וציורי קיר פרה-היסטוריים, המעידים על התיישבות האדם באזור מלפני אלפי שנים. זהו אחד מנופי המדבר היפים בעולם. המים, הרוח המדברית והשנים הארוכות חרטו את אותותיהן באבן החול המקומית, והרי אבן חול עצומים מתרוממים מן הקרקע ומשווים למקום מראה שזכה לכינוי "נוף פני ירח". לורנס איש ערב היה הראשון שפתח את יפי המקום בפני המערב, והסרט אודותיו שנשא את שמו צולם בוואדי רם. 

הוואדי נמצא כ-70 ק"מ צפונית לעקבה, כשעה ורבע נסיעה ממעבר הגבול ועל האוטוסטראדה עקבה-עמאן. הסיור בוואדי רם עצמו יהיה בג'יפים ירדניים ובליווי מקומיים, כדי לשמור על אתר המורשת הייחודי. הטיול כולל בדרך כלל ארוחת צהריים בדואית בוואדי רם או בפטרה, אך ניתן להכניס אוכל ומשקה מהארץ.

החל מה-1.1.16 יש צורך בוויזת כניסה לירדן גם לטיול חד יומי, בעלות של 360 שקלים בשגרירות.

מספר חברות מציעות טיול יומי מאילת לוואדי רם, לחצו כאן לדוגמה

ואדי רם

טיול בפטרה

בירתם הקדומה של הנבטים נבחרה ב-1985 כאתר מורשת עולמית וב-2007 כאחד מפלאי תבל החדשים. העיר שנחצבה בסלע אדמדם השתמרה להפליא באוויר המדבר היבש, והיא אתר התיירות המרכזי בירדן ואחד החשובים והגדולים במזרח התיכון. 

העיר האסורה לאורך שנים רבות, שקרצה למטיילים אשר סיכנו את חייהם בדרך אליה, מותרת עתה לכל דורש והיא במרחק של שעתיים נסיעה מאילת. 

החל מה-1.1.16 יש צורך בוויזת כניסה לירדן גם לטיול חד יומי, בעלות של 360 שקלים בשגרירות. דמי הכניסה לאתר פטרה עלו אף הם משמעותית, ועומדים על 135 דולר לאדם.

לחצו כאן לדוגמא לטיול חד-יומי לפטרה

שייט לטאבה

סתלבט אילתי טיפוסי במים הטריטוריאליים של ישראל. הפלגה ביאכטה לאורך חופי אילת, הגעה עד סמוך לעקבה וצפייה במשולש הגבולות ישראל-ירדן-מצריים (משם גם ניתן לראות את ערב הסעודית). בהפלגה קצרה ניתן להגיע לריפים ואיי אלמוגים בלב ים, המהווים מקום מצוין לצלילה ולשנורקל. עם קצת מזל, אפשר לצפות באורחים לרגע, כמו דולפינים או כרישים קטנים שאינם מסוכנים לבני אדם.

שייט ביאכטה כולל גם ארוחת צהריים על הסיפון. בקיץ ניתן לצאת להפלגות ל שעה-שעתיים, לצפייה בשקיעה וחזרה לאילת.

לחצו כאן לדוגמא להפלגה לטאבה

טיול בהרי אילת

טיול בהרי אילת

הר יואש, הר שלמה, עין נטפים, נחל פסלים, הקניון האדום, שמורת עין עברונה, שפני הסלע והיעלים בנחל רחם, העמק הנעלם, האגם הנסתר במכרות הנחושת בתמנע, וזוהי רק תחילתה של הרשימה. 

גמרתם עם הבטן-גב בים או בבריכה? כדאי לעלות על הג'יפ ולהכיר קצת את הסביבה הייחודית של אילת. הרי אילת הם מקום נפלא לטיולי ג'יפים בכל עונה – טיולי שקיעה בקיץ, ציד שטפונות וטיולי יום מלאים בחורף. ניתן אף לצאת לסיורי לילה ולהכיר את הפעילות הנמרצת המתרחשת במדבר ובערבה לאחר שקיעת השמש. 

החברות המציעות טיולי ג'יפים בהרי אילת דואגות לאיסוף ופיזור עד לפתח בית המלון.

לחצו כאן להצעה לדוגמא לטיול ג'יפים בהרי אילת

סנטה קתרינה

האם שם אכן קיבל משה את לוחות הברית? עניין של אמונה יותר מאשר גיאוגרפיה. מנזר סנטה קתרינה עדיין פועל למרגלות ההר המזוהה כ"הר סיני" ונסיעה של שעתיים וחצי תביא אתכם עד אליו. מנזר סנתה קתרינה הוא מוסד הנזירות העתיק ביותר שפועל ברציפות בעולם, והוא הוכר באתר מורשת עולמית בידי אונסק"ו. הטיול כולל כניסה לשטח המנזר וסיור בו, וניתן לשלב גם טיפוס להר משה וצפייה בשקיעה. 

בנסיעה לסנטה קתרינה אפשר לשלב טיול בנואיבה, רחצה בים וקניות בשוק המקומי, לפני שחוזרים לאילת. 

יש להצטייד בדרכון בר תוקף. 

לחצו כאן להצעה אחת מבין כמה לטיול יומי לסנטה קתרינה

הכתבה באדיבות חברת "אשת טורס", המציעה דילים לאילת במחירים מפתיעים

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...