קפיצה קטנה לחו"ל: 5 יעדים במרחק של פחות מ-4 שעות טיסה

קצב החיים המסחרר לא תמיד מאפשר לנו להתנתק מהשגרה ולקחת חופשות ארוכות ונטולות דאגות. אבל מדי פעם הצורך בפסק זמן גובר וכל מה שאנחנו זקוקים לו הוא סופשבוע קצר או כמה ימים באמצע השבוע, לנוח, לטייל ולמלא מצברים. בלי טלפונים, בלי חדשות ובלי שאף אחד ירצה מאתנו משהו. 

כאן נכנסים לתמונה יעדים קרובים ואטרקטיביים מעבר לים, שניתן להגיע אליהם בטיסות קצרות שלא עולות על ארבע שעות. כך, בתוך זמן קצר יחסית מרגע שגלגלי המטוס התנתקו מהקרקע, תמצאו את עצמכם שרועים על כסאות נוח מול מרחבים של ים כחול,  או צופים בקו הרקיע המרהיב של אחת מערי אירופה. חופשת בטן גב מפנקת בסרדיניה,  או טיול אורבני בין סמטאותיה הציוריות של דוברובניק - אספנו לכם כמה יעדים נפלאים לחופשה קצרה וגדושה בחוויות לא פחות שוות מאלה שתמצאו בצד השני של העולם.

 

1. סרדיניה, איטליה  

נופים של טבע פראי מעוטרים בעצי אלון עתיקים, חופים לבנים נושקים אל ים בטורקיז מהפנט, אתרים היסטוריים מרתקים, מערות נטיפים מסתוריות, אוכל נפלא ואווירה מחשמלת - הם רק חלק מסוד הקסם של האי האיטלקי האופנתי, שמככב בקביעות ברשימת אתרי הנופש הנחשקים של כוכבי קולנוע ומוסיקה, ספורטאים, מעצבי צמרת, דוגמניות על ומפורסמים רבים.              

קצת פחות משלוש טיסה מפרידות בין שערי היציאה בנתב"ג לשער הכניסה לגן עדן, שמציע אפשרויות רבות לחופשה חלומית בכל סגנון שתבחרו. אם הגעתם לחופשת בטן גב עצלה, מלוּוה באספקה שוטפת של יין איטלקי משובח לצד מבחר מענג של דגים ופירות ים, קוסטה סמרלדה (Costa Smeralda), רצועת חוף יפהפיה השוכנת למרגלות עיירת הנופש היוקרתית פורטו צ'רבו (Porto Cervo), היא המקום בשבילכם. גם עיירת החוף הקטלאנית אלגרו (Alghero) השוכנת בצפון מערב האי, מציעה שילוב מושלם של רביצה יומית על חוף הים עם טיולי ערב נעימים בין סמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה, עם בתי הקפה, המסעדות והגלריות המקסימות הפזורות בה.          
גם חובבי הטבע והטיולים יגלו בסרדיניה כמה אתרים מעניינים, שיענו על הצורך שלכם לחקור, לגלות, להכיר ולספוג את האווירה המיוחדת של המקום. האי משופע בנקרות ומערות נטיפים מסתוריות, בראשן מערת נפטון (Grotte di Nettuno) המרשימה, שבמרכזה יתגלה לעיניכם אגם מלח גדול ומסביבו אולמות עם נטיפי ענק מהפנטים. מי שמתעניין בהיסטוריה ובארכיאולוגיה ימצא בארכיפלג דה לה מדלנה (Arcipelago di La Maddalena), שרידים ארכיאולוגיים וקברים ענקיים, ואת המוזיאון הלאומי שהוקם לכבודו של הגנרל הנערץ, ג'וזפה גריבלדי, השוכן בכפר הקסום מדלנה.   

 

2. דוברובניק, קרואטיה

בשנים האחרונות הפכה קרואטיה לאחד היעדים הפופולריים ביותר על מפת התיירות הישראלית. המדינה הבלקנית היפה ומלאת הקסם מציעה שילוב מרתק של נופי בראשית   הרריים, מרחבים ירוקים, מפלים ונהרות לצד ערים גדולות, שישן וחדש משמשים בהן בערבוביה, מסורת תרבותית עשירה, אוכל מקומי מצוין ואנשים חמים ומסבירי פנים. כזו היא דוברובניק, אחת הערים היפות ביותר בקרואטיה, שהמחזאי ג'ורג' ברנרד שוֹ העניק לה את הכינוי "פנינת הים האדריאטי". 

במרחק של שעתיים טיסה מישראל תקבל את פניכם עיר הנמל העתיקה, השוכנת לחוף הים האדריאטי, שחוֹמת אבן גדולה מקיפה אותה וקו הרקיע שלה מקושט במגדלים, ארמונות וכנסיות. החומה עצמה משובצת מגדלים, צריחים ומבצרים רבים, בהם מגדל מינצ'טה - הנקודה הגבוהה ביותר בעיר העתיקה, ממנה ניתן להשקיף על הנוף המרהיב של העיר.     

בלב העיר העתיקה מצוי מדרחוב הפלאצה, הרחוב הראשי של העיר, בו נמצאים כמה מונומנטים חשובים, בהם שער פילה, מזרקת אונופריו היפהפיה, המנזר הפרנציסקני, מגדל השעון ועמוד האביר רולאן. אתרים נוספים שכדאי לבקר בהם - ארמון ספונצה, ששימש בעבר כמטבעה, בית מכס ובנק והיום יש בו ארכיון, כנסיית בלזיוס הקדוש וארמון הרקטור, ששימש בעבר כמקום מגוריו של שליט רגוזה והיום שוכן בו מוזיאון העיר. מחוץ לחומות, ברובע גרוז', נמצאת העיר החדשה עם בתי מלון, חנויות ושווקים, מסעדות ובתי קפה. 

 

3. קורפו, יוון

האי היווני, שנחשב לאחד האיים היפים והמיוחדים ביותר ביוון, מזמין אתכם לחגיגה של שמש, ים, נופים עוצרי נשימה בכחול וירוק, טיולים קסומים בין האטרקציות והאתרים הרבים שהוא מציע - והכל עטוף באווירה יוונית חמה ומשוחררת עם ניחוח איטלקי מסחרר, כיאה לאי השוכן בקירבה יחסית לארץ המגף והשפעותיה ניכרות עליו.    

קורפו הוא מסוג המקומות הנדירים, שמרגע שמגיעים אליהם הזמן באמת עוצר מלכת ונדמה שאולי במקום אחר, בזמן אחר, יש לנו חיים אחרים, אבל נכון לעכשיו אלה הם חיינו ואנחנו הולכים לנצל אותם עד תום. כדאי להקדיש זמן לטיול בעיר הבירה קרקירה (Kerkyra), עיר עתיקה עם מבוך מרשים של סמטאות עקלקלות וחצרות פנימיות, כיכרות מקסימות ושפע של חנויות, גלריות, בתי קפה וטברנות נהדרות. מומלץ לבקר גם בארמון אכיליון (Achillion Palace) המהודר, בעל הארכיטקטורה המרשימה והגנים המטופחים, ובמתחם הטבעי של המפרצים הקסומים בפלאוקסטריצה (Paleokastritsa), בין המקומות הכי יפים בעולם.     

גם מי שמעדיף חופשת בטן גב יבוא על סיפוקו בקורפו. תוכלו למצוא כאן חופים מסודרים עם תשתיות תיירותיות מפותחות או חופים ומפרצונים מבודדים למי שמחפש שקט ופרטיות. בין החופים המומלצים באי נמצאים חוף אגיוס גורגיוס, חוף ניסקי עם עצי הזית שמגיעים ממש עד קו המים, חוף סידארי המטופח והשוקק חיים וחוף אגיוס ניקולס האינטימי, שיגרום לכם לרצות להישאר כאן לנצח.  

 

4. טביליסי, גאורגיה

בירת גאורגיה היא עיר מודרנית ושוקקת חיים שהולכת ותופסת מקום של כבוד בצמרת ערי אירופה המובילות. בין אם אתם בדרך לטיול שטח בקווקז או לחופשת בטן גב בבאטומי, עצרו ליומיים שלושה בעיר התוססת, טיילו בין אתריה היפים, קחו את הזמן בשווקים הצבעוניים, התענגו על מטעמי המטבח הגאורגי העשיר במסעדות המקומיות, על הברנדי המסורתי מערפל החושים, ותנו לאווירה המיוחדת של העיר להלך עליכם קסם.  

העיר העתיקה של טביליסי היא מקום נהדר לשוטט בו בין הסמטאות הצרות והכנסיות היפות, בהן קתדרלת סיאוני (Sioni) , שנקראת על שם הר ציון בירושלים, כנסיית אנצ'יסחאטי (Anchiskhati) העתיקה, וכנסיית השילוש הקדוש(Tsminda Sameba) , שניתן לראותה מכל מקום בעיר. כדאי לבקר גם בגשר השלום המיוחד, בפסל "אמא גאורגיה", אחד מסמליה הבולטים של העיר, במצודת נרחלה המרשימה ובכיכר החירות המרכזית והשוקקת חיים.  

טביליסי מציעה גם שווקים מקסימים, ביניהם שוק בזרובה (Bazroba) הססגוני, עם מבחר עצום של ירקות ופירות, גבינות ומעדנים מקומיים; ושוק הפשפשים משראלי חידי (Mshrali Khidi), עם דוכני עתיקות, מזכרות ועבודות אותנטיות של אמנים מקומיים. בשעות הערב כדאי לבקר במדרחוב שרדן (Sharden) האופנתי בעיר העתיקה, שמציע שפע של בתי קפה, מסעדות, ברים, גלריות לאמנות, ובעיקר אווירה קוסמופוליטית תוססת.  

5. פאפוס, קפריסין

האי השכן והידידותי מציע מלבד חופים נפלאים ואווירה ים תיכונית שמחה, גם אתרים היסטוריים מעניינים ושלל אטרקציות לכל סוגי הנופשים. בין חופשה בלרנקה, ניקוסיה, איה נאפה או לימסול - אנחנו בחרנו בפאפוס, העיר הקטנה והמקסימה השוכנת בחלק הדרום מערבי של קפריסין, ומשמשת כמוקד התיירותי של האי לאורך כל ימות השנה. 

זוהי עיר תוססת ומלאת חיים, המתהדרת בסיפור המיתולוגי המופלא שלחופיה נולדה האלה אפרודיטה, אלת היופי והאהבה במיתולוגיה היוונית. בהתאם לכך, היא משופעת אתרים ארכיאולוגיים, ארמונות, פסיפסים ושרידים ארכיטקטוניים, ששימשו בעבר כמקדשים לאלה הנערצת. העיר מחולקת  לשני אזורים: העיר העילית והעיר התחתית הקרובה לנמל, ובה מצויים מרבית האתרים והאטרקציות התיירותיות, בתי הקפה והטברנות המקומיות. 

שני חופים נהדרים בפאפוס הם חוף קורל (Coral) ומפרץ לארה (Lara) היפהפה. בין לבין כדאי לבקר בפארק הארכיאולוגי שבעיר התחתית, במוזיאון הביזנטי ובמוזיאון האתנוגרפי,  שמעניק הצצה לקפריסין הכפרית והעתיקה. מומלץ לסייר גם בשוק העתיק, במצודת פאפוס המרשימה ובמערה שלAyios Agapitikos , שלפי האגדה קמצוץ מאדמתה בכוס שתייה של אהובים שהכזיבו - מחזיר אהבות קודמות. 

לא רחוק מהעיר, על החוף, נמצא סלע אפרודיטה, המקום בו לפי המיתולוגיה נולדה אפרודיטה מן הגלים. באי מספרים ששחייה מסביב לסלע היא סגולה לאריכות ימים. שווה לנסות. אם הגעתם לקפריסין בין סוף מאי לאמצע יוני, אל תחמיצו את פסטיבל השטפונות (Kataklysmos), שמציין את הסיפור התנ"כי של תיבת נח. כל ערי החוף באי מתמלאות בירידי רחוב, מוסיקה עממית, ריקודים ושירים, אבל תושבי קפריסין נשבעים (באלה אפרודיטה, כמובן), שהחגיגה השווה ביותר מתקיימת בפאפוס.  

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין "החיים הטובים". למנוי לחץ כאן

ליצירת קשר עם מאת: ליהי רון
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...