סין. ארץ של ניגודים

כדי לתאר את סין הכי כדאי להתחיל במספרים, וליתר דיוק בשיאים: סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם והרביעית בשטחה בעולם (משתרעת על כרבע מיבשת אסיה). מבחינה היסטורית היא נחשבת לאחת המדינות העתיקות בעולם ובשטחה זורם היאנגצה, הנהר הארוך ביותר באסיה (6,380 ק"מ). החומה הסינית, הנמתחת לאורך 8,851 ק"מ, היא המבנה היחיד מעשה ידי אדם שניתן לראותו מהחלל. מעבר לכך, סין היא ארץ של ניגודים. יש בה הרים מושלגים ומדבריות, ערי ענק וכפרים קטנים. מגוון האפשרויות אינסופי כמעט וכל אחד יכול לבחור את אופי הטיול המתאים לו, אך בכל זאת יש כמה מקומות בהם כדאי לבקר כדי לחוש את הדופק הפועם בליבה של סין כיום.

סצ'ואן: מחוז במערב סין שבירתו היא צ'נגדו, העיר החמישית בגודלה בסין עם כ-22 מיליון תושבים. צ'נגדו עיר ירוקה ועשירה באגמים ופארקים כגון פארק וואנג ג'יאנג, שיש בו יותר מ-150 סוגים של צמח הבמבוק. מקדש צ'ינג-יאנג גונג המיוחס ללאו זדה, אבי הדאואיזם, הוא חוויה אדריכלית מרהיבה, ובמדרחוב ג'ינלי התוסס אפשר לצפות במופעי רחוב ולטעום מהמטבח הסצ'ואני. מרכז דובי הפנדה יקסום למבוגרים וילדים כאחד, הזדמנות לצפות מקרוב בבעל החיים הכי חמוד בעולם.

יונאן: המחוז המגוון ביותר מבחינה אתנית בסין והעשיר ביותר במגוון החי והצומח. בעיירה שאשי המשקיפה לשדות אורז אפשר עדיין להתרשם מאווירה אותנטית ולפגוש בני מיעוטים, אגם לוגו הוא מפלט רגוע שמציע חופי רחצה נעימים, ובמנזרים שבדאלי יכולים גם תיירים ללמוד אמנויות לחימה סיניות.

גואייז'ו: חבל ארץ הררי ששומר על צביון אותנטי ועל אורח החיים המסורתי של מספר שבטי מיעוטים. אפשר להתרשם מהופעות פולקלור מקומיות, או פשוט לבחון בעין אוהדת את מנהגי היומיום הפשוטים של בני המקום. זוהי סין האמיתית, וכדאי להציץ בה לפני שתיעלם.

גואנגשי: אחד המחוזות הציוריים ביותר בסין עטור טרסות אורז, כפרים קטנים, מערות נטיפים ושווקים. זוהי ממלכתם של בני הז'ואנג וההאן, הלובשים תלבושות רקומות וססגוניות. בגווילין בירת המחוז אפשר ליהנות מאטרקציות מגוונות ובמיוחד מהשווקים, שבהם נמכרים בעלי חיים, תרופות מסורתיות, ירקות ושורשים ייחודים לחלק זה של העולם.

שאנשי: חבל ארץ הררי במרכז המדינה שעבור התייר המערבי הוא התגלמות סין הקלאסית. יש בו מנזרים קסומים, פגודות יפהפיות ומקדשים עתיקים, כפרים ועיירות קטנות ותושבים מסבירי פנים. יותר מהכול ידוע שאנשי כביתם של חיילי הטרה קוטה – "צבא" של 7,000 חיילי חימר בגודל טבעי שנקברו יחד עם הקיסר ששלט בהם בשנת 210 לפנה"ס. זהו אחד מפלאי עולם ואתר חובה לכל מבקר בסין.

חונאן: אטרקציות רבות מחכות למטייל במחוז שידוע כאסם האורז של סין וערש הולדתו של המנהיג הקומוניסטי מאו דזה דונג, אך הפארק הלאומי הר טיאנמן הוא המפורסם ביותר. אל פסגתו מגיעים ברכבל הארוך בעולם ואחריה ממתין לאמיצי הלב גשר שכולו זכוכית. משם נסיעה מפחידה בכביש שכולו פיתולים מובילה לגרם מדרגות המטפס למעין "חור" בסלע שנראה כמו השער לשמיים, "טיאנמן שאן" בסינית.

גואייז'ו: חבל ארץ הררי שכולו רצף של שבטים ומסורות, הפנים האמיתיות של סין האתנית והמורכבת. לכל כפר ייחוד משלו, תלבושות ומנהגים שנשמרו לאורך מאות שנים על רקע טרסות האורז המרהיבות.

ארץ השנגרילה: ההתגלמות עלי אדמות של השנגרילה, גן העדן האגדי, נמצאת ללא ספק בעיר ז'ונגדיאן וסביבתה. בגובה של יותר מ-3,000 מטרים מעל פני הים זהו שילוב עוצר נשימה של נופים, אוכלוסיה טיבטית ייחודית, תרבות אותנטית ואתרי טבע. טרק "ערוץ דילוג הנמר" מוביל את המטיילים בנקיק עמוק בלב עוצמתו האינסופית של הטבע.

גאנסו (טיבט הקטנה): במחוז המרוחק שבמערב סין מצפות למבקרים אטרקציות מעניינות כגון גבעת הפגודה הלבנה שממנה נשקף נוף מרהיב של העיר לנדז'ואו, מערות בינגלינג – אתר ארכיאולוגי שבמרכזו פסל בודהה ענק, מנזר לאבראנג שהיה מרכז העולם הטיבטי בסין במשך מאות שנים ועוד. בנסיעה של מספר שעות אפשר להגיע לפארק תצורות הטבע של דז'אנגייה – תופעת טבע גיאולוגית שהולידה הרים צבעוניים מרהיבים.

הונג קונג ומקאו: שני איים ששייכים רשמית לסין אך בפועל מייצגים מציאות שונה ושילוב מעניין של מזרח ומערב: הונג קונג, האי שהוחזר מידיים בריטיות לשלטון סיני בשנת 1997 והוא עדיין תוסס וסואן, והאי מקאו שמציע חווייה היסטורית ותרבותית מרתקת כמו גם בתי קזינו כגרסה סינית של לאס וגאס.

 

 

 

תעודת זהות - סין

מיקום גיאוגרפי/יבשת: דרום מזרח יבשת אסיה

שטח: 9,596,900 קמ"ר

אוכלוסין: כ-1.412 מיליארד נפש

שפה: סינית

מטבע: יואן

טופוגרפיה: שפלה במזרח, מדבר גובי בצפון, רכס ההימלאיה בדרום מערב

אקלים ממוצע: בייג'ין - ינואר – (5-) מעלות צלזיוס, יולי -25 מעלות צלזיוס

 

הכתבה התפרסמה לראשונה במגזין "החיים הטובים" / מרץ 2018

ליצירת קשר עם מערכת "קלאב 50"
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...