דובאי. לכו בעקבות הפנטזיה

מלונות היוקרה, החופים המטופחים, פאר הקניונים – הכל נכון. אבל דובאי היא יותר מזה. חופשה בדובאי היא לונה פארק של חוויות בין מדבר לארץ פנטזיה.
סימנתם V על התצפית ממרומי בורג' חליפא ועשיתם כמה קניונים? אל תוותרו על "הקסם הכחול" ברובע הגלריות, והקומה ה-53 אי שם היא ההזדמנות שלכם ללכת על הקצה | רוני ערן

שעשועי וינטג' חמישה כוכבים

דובאי מלאה במלונות חמישה כוכבים, שופעי נוחות ופינוקים. המלון החדש של הרשת הגרמנית 25hours Hotels מביא איתו בשורה חדשה לסצנת האירוח המקומית.
הרשת ידועה בקונספט הייחודי שלה – מענה לצרכיו של האורח האורבני ועיצוב מפתיע, שמשלב תרבות ומסורת מקומית, הרבה וינטג' ואווירה משועשעת, כמעט ביתית.
גירסת הקונספט שלהם בדובאי מקסימה. שלושה צעדים אל תוך הלובי, אנחנו והטרולי עוצרים בחריקת בלמים. 

הלובי מזכיר סלון ביתי ענק. במרכז "מיזרקת הסיפורים" – ספריית מדפים עגולה עצומה עם 5,000 ספרים ומושב שמקיף את כולה. כשמרימים את העיניים פוגשים את התקרה המצויירת המרהיבה של האמנית דומיניק בולקה ואת מה שנראה מאוחר יותר בכל חללי המלון – שילוב מענג של שורשיה הבדואיים של דובאי עם מציאות מודרנית שופעת קריצות. חללי המלון מלאים ביותר מ-6,000 פריטי וינטג' ויצירות אמנות מוזמנות באותה רוח. אל שולחנות קבוצתיים מסבים אנשים עם לפ-טופים ועובדים. על הכריות בחדר מוטבעת הכתובת almost home. ומכל מקום במלון הזה נשקף התכשיט הנפלא החדש של דובאי – "מוזיאון העתיד" שנפתח לאחרונה.

קומת "הקרקס האנלוגי", שמשקיפה על הלובי, מאכלסת שעשועי רטרו לשימוש האורחים, כנהוג במלונות הרשת: פטיפונים ו-500 תקליטי ויניל, קלטות אודיו, מצלמות פולארויד ומכונות כתיבה, מסודרים בתיבות עץ שניתן לשנע לחדרו של האורח שרוצה לשחק באיך היה פה פעם. האווירה המשועשעת לא מסתיימת שם. על ספל הקפה בבר שבלובי, שמתהדר בקפה משובח, מופיעות כתובות כמו "החיים קצרים מדי לקפה מחורבן". וברוח הרטרו השורה על הכל מציעים לכל אורח לקחת חינם לסיבוב של ארבע שעות בעיר את אחת מארבע מכוניות המיני-קופר שעומדות בחנייה.


צילום: רוני ערן

קניוני דובאי – לא רק שופינג

דובאי יקרה. לא היעד האידיאלי לשופינג. אבל בקניונים שלה יש מה לעשות פרט לקניות. Dubai Mall הוא הענק והיקר שבהם.
"הקניון של הגירלפרנדס", אומר לנו ג'אווד. מכיוון שלא היה ברשותנו ארנקו של בויפרנד מקומי, ויתרנו על המותגים לטובת Infinity Des Lumiers, חלל חדש של אמנות דיגיטלית. Vers אחת משלוש התערוכות הדיגיטליות המוצגות בו הוא סוג של מסע מהפנט שעוסק ביופיו של הקוסמוס ובתנועה ההרמונית שלו. מומלץ. www.infinitylumieres.com

אבל אי אפשר לחזור מדובאי בלי להביא משהו, לא?! הממתק המקומי מתגלה כנפלא: תמרים ממולאים באגוזים ומצופים בשוקולד, ויש אינסוף גירסאות בדיוטיפרי. עוד מתנה שחזרנו איתה – משחק מונופול דובאי, שמעניק הזדמנות רב-פעמית לרכוש את בורג' אל ערב במחיר מציאה. 


אקספו 2020 – מה שנשאר

בסוף מרץ נסגר בדובאי היריד הבינלאומי אקספו דובאי 2020, מהמרשימים בירידי אקספו שהתקיימו עד היום. הוא ישאיר אחריו כמה תצוגות ומבנים נפלאים.
בעת כתיבת שורות אלה עדיין לא ברור מה יישאר ואיפה, אבל "העיר החכמה" שנבנתה לאירוח היריד תהפוך לרובע חדש שהוא המילה האחרונה של קיימות וחדשנות.
אין מצב שיוותרו שם על הביתן הנהדר של איחוד האמירויות, שתכנן האדריכל הבינלאומי סנטיאגו קלטראווה בהשראת מעופו של הבז, הציפור הלאומית. גם לא על ביתן Alif – Mobility, מהאטרקציות המובילות של האקספו, שהוקדש לתרומתן של האמירויות להיסטוריה העולמית של הניידות ומסתיים בפרוייקט המאדים שלהן. הוא מכיל פלאים שיצר צוות האפקטים המיוחדים של טרילוגיית "שר הטבעות". www.expo2020dubai.com

ביריד אכלנו צהריים במסעדת Baron, שזכתה לאחרונה במקום ה-12 ב"רשימת המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה ל-2020" (הרשימה שכוללת גם חמישה שפים ישראלים). היא היתה אמורה להיסגר בסיום היריד אבל אנשי המסעדה, שמולדתה לבנון, רמזו לנו שאין בכוונתם לעזוב את דובאי. שווה לחפש אותם במשכנם החדש כדי ליהנות מחגיגה אורגנית של תבשילי ירקות נהדרים, בשרים על גחלים ופירות ים. מנה מעלפת: כרובית שלמה בחמאה מתובלנת, טרטור יוגורט וטחינה, סלסת אגוזים, רימונים, עשבי תיבול ועלי ורדים. eatdrinkbaron.com


צילום: רוני ערן

אלסרקאל אווניו – אמנות וארוחת בוקר של היפסטרים

איש העסקים האמירותי ופטרון אמנויות, עבדלמונם בין עיסא אַלְסֵרְקָל, נתן את הדחיפה שהפכה ב-2008 את רובע המוסכים במחוז Al Quoz (15 דקות נסיעה ממרכז העיר) לרובע של גלריות ובתי קפה, וחממה לפרוייקטים אמנותיים. אפשר למצוא שם כיום כ-70 גלריות, ארגונים של אמנויות הבמה ומעצבים, והמקום שווה בוקר של כיף. alserkal.online

התחלנו בארוחת בוקר טבעונית ב-Wild & The Moon, קפה-מסעדה חמוד עם הרבה "נטול": נטול גלוטן, נטול תוספים, נטול כימיקלים, נטול חומרים מהונדסים גנטית, נטול שומנים מזוקקים ונטול סוכר. הזמנו קערת Blue Magic – גרנולה פראית, אננס, בננה, חלב קוקוס, פירות העונה, קוקוס מגורר וספירולינה, שבלטה בצורת אבקה כחולה שזהרה בראש הערימה הטעימה. www.wildandthemoon.ae 

את הקפה שתינו בקפה-מסעדה Nightjar ברחוב הסמוך. מקום ססגוני בצבעיו וגם בתמהיל העובדים שלו, שנראו כמו פרסומת לבנטון, אופייני לדובאי, ש-85% מתושביה זרים. 

גלריה Volte Art Projects הציגה כמה אמנים מרתקים. מסקרן במיוחד היה "פרוייקט גרניקה", יצירה מרהיבה ובועטת של האמן Raghava KK (שהופיע ברשימת עשרת ההוגים, הסופרים והפרובוקטורים המרתקים לשנת 2010 של ה-(CNN. volte.art

בולט ברובע הוא Nostalgia Classic Cars, השואו-רום של מזין אל חטיב, בנקאי לשעבר וחובב מכוניות עתיקות. את הבוגאטי המהממת לא הרשו לנו לצלם אבל לכל היתר עשינו בוק שלם. לצד התצוגה פועלת גם סדנה שמתמחה בתחזוקה ורסטורציה של יפהפיות קלאסיות.

הפנינה, האהבה והאופנוענים הנועזים

מה עושים בערב? כמו דובאי, גם במופע La Perle, הכל הכי גדול, הכי נוצץ, הכי נועז. העלילה מורכבת: יש שם פנינה יקרה שכולם חושקים בה.
חבורה של פעלולנים עולה ויורדת על חבלים מגובה עצום ולפעמים גם קופצת ראש לתוך האגם בעקבות הפנינה (כן, יש אגם על הבמה).
יש נערה במצוקה וגבר-גבר (בלי חולצה רוב הזמן ובצדק!) שבא לעזרתה. אהבתם רצופה מכשולים. כן, סיפור המסגרת קצת קלוש, אבל איזה שואו!
פעלולים עוצרי נשימה, שלל קונסטרוקציות ואפקטים יפהפיים של תאורה וסאונד. השוס מגיע לקראת הסוף עם חמישה אופנוענים, שמאתגרים את כוח הכבידה. קצת לפני שמוצאים את הפנינה והאהבה מנצחת הם עולים בנהמת מנועים, נכנסים אל תוך כדור, ומתחילים לדהור בתוכו בהיפוך כולם יחד, כשרוב הקהל שואל את עצמו: איפה האמהות שלכם??!! הן יודעות במה אתם עובדים??!!  www.laperle.com


לחיות על הקצה 

קשה לא לעמוד משתאים מול גורדי השחקים המטורפים של דובאי ולתהות איך. איך בנו את זה, איך עשו הכל בחמישים שנה, איך זה מחזיק ואיך חיים שם.
יש לא מעט אפשרויות לחוות את הגבהים האלה ברמות שונות של "וואו" ו"אמאל'ה!!!". יש כמובן את העלייה הפופולארית למרומי בורג' חליפא.
אנחנו הלכנו על אופציה מאתגרת יותר.   

Sky View Dubai – Edge Experience, בקומה ה-53 מעל מלון Address Sky Views, מאפשר לכל אחד (שמשקלו פחות מ-150 קילו וגובהו מתחת לשני מטרים) לראות את החיים שלו חולפים לנגד עיניו. או ליהנות בענק. נחגרים בריתמה קשורה לשני כבלי בטחון, חבושים קסדות, הסמארטפון בתיק פלסטיק שקוף שתלוי על הצוואר בהיכון (הרי אין מצב לעשות את כל זה בלי סלפי). 20 דקות של הליכה על הקצה. רוח מרומים קלה מלטפת את פניך, מתחת לרגליים מסלול רשת שעליו אתה צועד ומתחתיו כלום. פיטר, בחור רזה, שממונה על החיים שלך בגבהים, מראה לך איך להישען לאחור על קצה מסלול הרשת ולעזוב ידיים. 

דובאי מאפשרת לחוות גובה ממשי. באוויר הפתוח. כזה שמטלטל אותך. יש בזה עונג אמיתי. אפשר גם לגלוש מקומה 53 לקומה 52 במגלשת זכוכית.
עוד כיף-גבהים שמלווה בצרחות של אימה ועונג. www.skyviewsdubai.com

 Ain Dubai, גלגל הענק הגדול בעולם, הוא לאלה שרוצים לחוות את הגבהים ואת התצפית המרשימה על העיר בביטחון מוחלט ובמתינות.
אחד מ-48 התאים המרווחים והיציבים להפליא נושאים אותך באיטיות מעלה, לשיא גובה של 250 מ' ולתצפית של 360 מעלות, כשגורדי השחקים, חופי הים היפים, האיים המלאכותיים של ה-palm וכל המפרץ נגלים לאט לאט. www.aindubai.com


צילום: רוני ערן

היי הג'יפ היי הג'יפ 

טראוויס, מורה הדרך שלנו לסאפארי במדבר, הוא אוסטרלי בן 27. התיירות שקפאה באוסטרליה בעקבות הקורונה הביאה אותו לעבוד כמורה דרך בדובאי.
כל מי שפגשנו בביקור כאן הגיע מחוץ לאמירויות. ממומבאי, מקרלה, מדבלין, מפרנקפורט. הנהגים, מורי הדרך, המלצרים, המוכרות בחנויות, נשות השיווק.
טראוויס שולט בחומר. "כאן", הוא אומר ומצביע על מתחם גדול לצד הדרך "נערך הספורט הלאומי – מירוצי גמלים". המבנה הגדול בהמשך הוא בית חולים לגמלים. עוד הוא מגלה שעל הגמלים לא רוכבים ג'וקי'ז אלא רובוטים. רובוטים? קפיצה זריזה ליוטיוב מאשרת את ההזיה. מחובר להם גם שוט לדירבון הגמל. אנחנו חולפים על פני מתחם צהבהב שנראה כמו ארמון חול. "כאן מתחתנים אזרחי דובאי, על חשבון המדינה". הוא אומר. "הם יקבלו מהמדינה 70,000 דירהאם (כ- 60 אלף שקל) למימון ירח הדבש, יקבלו וילה, ילדיהם ילמדו על חשבון המדינה, גם באוניברסיטאות בחו"ל אם ירצו". 


צילום: רוני ערן

ערב במדבר

45 דקות נסיעה ואנחנו בלב המדבר. חברת "פלטינום הריטג'" כשמה כן מוצריה. במגוון טיולי המדבר שלה הכל מתוקתק עד גרגיר החול האחרון.
לא לתרמילאים.

עלינו על ג'יפים פתוחים לא לפני שהגברים קיבלו כאפייה והנשים בחרו צעיף בצבע החביב עליהן, שנכרך מסורתית סביב ראשיהן. טראוויס נוהג אותנו על השביל בין הדיונות. (יש גם סאפארי של דהירה היסטרית על הדיונות. אנחנו בסאפארי הסולידי). אנחנו חולפים על פני עשרות צבאים וראמים לבנים בשמורת הטבע המגודרת. באמצע שומקום על כריות גדולות ותה קינמון אנחנו צופים בביצועים של הבז רומיאו. מי שרוצה מוזמן לעטות שרוול עבה והפלקונר מניח את רומאו על זרועו. הקירבה לציפור הזאת מרגשת. הערב יורד וטראוויס וחבורתו נוהגים אותנו למאהל בדואי גדול לארוחת ערב. כמה מיני בשרים, תבשילים, סלטים וכמובן גם מנות לצמחונים. בתי השימוש מעוצבים טיפ טופ, כיורי חרסינה והכל. ריקוד בדואי של גברים לקצב תופים. הנשים מוזמנות לסור לאוהלה של בדואית בשחור, שמציירת ב-60 שניות ציורי חינה יפהפיים על גב כף היד או הקרסול. 

הלילה ליל ירח מלא וטראוויס מסיע אותנו חזרה אל הלנדרוברים בלי להדליק אורות, ולרגע מאז תחילת הטיול הזה אפשר לחוש את מלוא קסמו של המדבר. קרוב וגם רחוק מתועפות המגדלים וזוהר הקניונים. www.platinum-heritage.com


כל מגדליה של דובאי מתחרים עכשיו באטרקציה החדשה המרהיבה ביותר שלה, "מוזיאון העתיד". הוא נפתח שלושה ימים אחרי שעזבנו.
כשנחזור הביתה נשמע על מוזיאון שהוא מסע מרתק אל עתידה של האנושות על כדור הארץ ובחלל החיצון באמצעות טכנולוגיות שהן המילה האחרונה של מציאות מדומה ורבודה ובינה מלאכותית. הכינו כרטיסים מראש. התורים ארוכים. 

הכותבת היתה אורחת חברת התעופה FLY DUBAI


הכתבה פורסמה בגיליון אפריל 22 של מגזין החיים הטובים. למנוי למגזין החיים הטובים לחצו כאן

קראו עוד בנושא: 

ליצירת קשר עם רוני ערן, מגזין החיים הטובים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...