הגיע הזמן להתחיל. עדשות מולטיפוקל - המדריך המלא!

אופטיקה הלפרין עוזרת לכם לראות קרוב רחוק - כי הגיע הזמן לשנות את זווית הראייה, ויש גם הנחה בהתאם לגיל המשתמש!

 

זוכרים את המורה שהרימה - הורידה את המשקפיים במהלך השיעור? את ההורה שביקש את המשקפיים שעל המזנון, בכל פעם שרציתם לשמוע סיפור, או כשהוא עצמו רצה לקרוא את העיתון? בגיל מסוים זה מגיע, בדרך כלל קצת אחרי ארבעים: האותיות מתחילות להתעוות, המספרים קופצים ואנחנו נאלצים להרחיק את הספר, העיתון או הטלפון מהפנים, רק כדי לראות ברור וטוב יותר. גם אם ננסה להתכחש לעובדה שקצת התבגרנו, בפועל, אין מנוס מרכישת משקפיי מולטיפוקל. מה זה אומר? איך יודעים באמת שהגיע הזמן להתחיל? והאם יש מענה גם לעדשות מגע?

 

מה קורה לעין שלנו בגיל 50+?
בשנות החמישים לחיינו, אנו צפויים להרגיש שינויים משמעותיים בראייה, הנובעים מכמה סיבות:

  • ניוון מקולרי תלוי גיל (AMD). עלול לגרום לקושי בקריאה, בנהיגה, בזיהוי הפנים ושינוי בגוון הצבעים.
  • פרסביופיה. ירידה בראייה וקושי להתמקד באובייקטים מקרוב.
  • מחלות עיניים. ככל שמתקרבים לגיל 60, הסיכון ליותר מחלות עיניים עולה, כמו קטרקט, גלאוקומה, ניוון מקולרי וניתוק רשתית.
  • נשים שמגיעות לגיל המעבר עשויות לחוות יובש בעיניים בשלב זה.

 


מולטיפוקל - מה זה אומר?

" 90% מהאוכלוסייה יזדקקו למשקפיי קריאה החל מגיל 40, ויהפכו בשלב מסוים לצרכני מולטיפוקל. באותו אופן בו הריצה והפעילות הגופנית משתנות אצל מבוגר בן 80, לעומת איש בן 40 וצעיר בן 20, כך גם עדשת העין משתנה במהלך השנים", מגלה יעקוב הלפרין - מייסד ומנכ"ל רשת 'אופטיקה הלפרין' - רשת המשקפיים הגדולה בישראל, ומסביר: " עדשת המולטיפוקל (מולטי - ריבוי, פוקל - ראייה = נקודות ראייה רבות), היא עדשה רב-מוקדית, הנותנת מענה לראייה לרחוק, לקרוב ולטווח שביניהם, ומשפיעה לטובה על אורח החיים וגם על הבריאות. למעשה, העין מקבלת בצורה מלאכותית, את היכולות שהיו לה לפני שנים".

 

עדשה מתוחכמת ורב שימושית

מבנה עדשת המולטיפוקל, מאפשר לה רב שימושיות ולעין, נקודות מבט שונות. כלפי חוץ העדשה חלקה לגמרי ובפנים, מחולקת לחלקים קטנטנים, המאפשרים כמה זוויות ראייה. כל כמה מילימטרים משתנה כוח העדשה: בחלק העליון היא מעניקה לעין את הכוח המקסימלי לראייה מרחוק, בתחתית  - היא מספקת את הכוח החלש ביותר המאפשר לעין לקרוא ולהסתכל על עצמים קרובים, ובטווח בין השניים ישנו מענה למרחקים נוספים.

הלפרין מתייחס לאיכות ולמחיר של עדשת המולטיפוקל, המבוססת על טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת: "ככל שעדשת המוטליפוקל איכותית יותר, כך ניתן לראות טוב יותר, משום שהעין מצליחה לתפוס שדה ראייה רחב יותר. כך גם לגבי הטכנולוגיה עליה היא מבוססת והחומרים מהם מורכבת. חשוב גם לזכור, שעדשה שיוצרה בשנת 2021 אינה דומה לעדשה שיוצרה בשנת 2013, והמחיר בהתאם".

 

מדוע לפעמים כל כך קשה להסתגל לעדשת מולטיפוקל?

בעת השימוש בעדשת המולטיפוקל בעלת טווחי ראייה שונים, המוח שלנו אמור להסתגל לזוויות הראייה הכוללות מראות רחוקים וקרובים. הלפרין מדמה את התחושה לשימוש במשקפת ראייה: "בהתחלה נראה היטב ואחרי שנתחיל לשחק עם הפוקוס, הראייה עלולה להתחיל להתעוות, דבר שיכול לגרום לאי נעימות. כך גם ברגעים או בימים הראשונים של השימוש בעדשות מולטיפוקל. ישנם מצבים בהם ההסתגלות המורכבת והמאתגרת, עלולה ליצור תחושה של בחילה וסחרחורות אצל המשתמש. בדרך כלל אחרי שמתרגלים זה עובר, למעט מקרים בודדים בהם זה לא צולח".

 

איך אפשר להבדיל בין עדשה איכותית, לעדשה שלא בהכרח תספק את הסחורה?

חשוב להבין שקיימים הבדלים משמעותיים בין עדשות המולטיפוקל השונות: "עדשה איכותית וטובה תשרת אתכם טוב יותר, ותשפר את איכות חייכם בצורה משמעותית. כך תוכלו לזכות בראייה המקסימלית שלכם. ישנו עולם שלם של טכנולוגיה וחדשנות שכולל השקעה בסוג העדשה ובחומרי הגלם, ולפעמים גם מתבטא במחיר" מסביר הלפרין ומוסיף: " רשת הלפרין, המונה כ-125 סניפים, עובדת עם החברות המובילות בעולם. כך אנחנו צוברים ניסיון וידע עשירים, לגבי העדשות הטובות ביותר, האתגרים העומדים בפני המשתמשים, וכיצד אפשר להתאים באופן אישי עדשת מולטיפוקל לעין. אולי לא נספק לכם את האספרסו והליווי הצמוד של אופטומטריסט אישי, אבל כן נמכור לכם את מה שנכון וטוב לכם, כרשת שפועלת על פי הוראות ברורות, ואשר נותנת אחריות ל-5 שנים, גם על מקרים בהם העדשה נשברת או מתקלפת".

 

האם צריך להתאים את המשקפיים לאורח החיים?

הלפרין מסביר כי את עדשת המולטפיקול מתאימים באופן סובייקטיבי לעין המשתמש. יחד עם זאת ובאופן כללי, עבור מי שעובד רוב שעות היום מול המסך, חשוב לשלב גם אלמנט של מסנן קרינה שיכול למנוע עייפות, התייבשות העין ותופעות נוספות הנגרמות כתוצאה מהקרינה הכפולה שמייצרים המחשב, הטלפון ומסכים נוספים.

 

האם יש מענה גם לעדשות מגע?

לדבריו של הלפרין, קיימות בשוק עדשות מגע מולטיפוקל, מזה 3 שנים. לטענתו מדובר על טכנולוגיה חדשה ומתקדמת שעדיין לא הושלמה בצורה אופטימלית, אבל נותנת מענה לכל דורש.


איך מתחילים, ואיפה נרשמים?

אם עברתם את גיל 40 ו/או שאתם מגלים כי קיימים שינויים בראייה, מומלץ לגשת לאופטומטריסט, שיבדוק את העין ויציע הדמייה, באמצעות עדשת מולטיפוקל.


איך בוחרים עדשת מולטיפוקל איכותית?
חפשו את תעודת הזהות שלה. 
בעין לא מקצועית כל העדשות נראות אותו הדבר. בפועל, ככל שהעדשה מתקדמת ומבוססת על  טכנולוגיה חדשנית, כך היא מאפשרת ראייה טובה יותר וללא עיוותים. יחד עם זאת, יש כמה דרכים לוודא כי הבחירה טובה, כפי שמסביר הלפרין: "הייצור של עדשות מולטיפוקל נעשה בצורה אינדיבידואלית, תהליך שמבוצע בהתאמה אישית ואורך לעיתים בין שבועיים-שלושה ויותר. כשאתם מקבלים לידכם את העדשות, בדקו את תעודת הזהות של עדשת המולטיפוקל. בקשו את האריזה ושימו לב לאותיות הקטנות. כך תוכלו לקרוא על סוג העדשה, היכן יוצרה, באיזו טכנולוגיה ומאילו חומרי גלם היא עשויה".

 

"הכסף חשוב מאוד ויחד עם זאת, בכל מה שקשור לעדשות מולטיפוקל - אל תחסכו. יש לנו רק זוג עיניים אחד, וחשוב להשקיע בו במיוחד כשמדובר על גילי 50 ומעלה" מסכם הלפרין ומגלה כי ברשת הלפרין, לגיל יש יתרון: "בימים אלו אנו מציעים הנחה מותאמת גיל! גובה ההנחה על זוג משקפיי מוטליפוקל בהתאם לגיל המשתמש, גם כשמדובר בעדשות הכי איכותיות וטובות".

 

הכתבה בשיתוף אופטיקה הלפרין, לפרטים נוספים היכנסו לקישור.


ליצירת קשר עם אופטיקה הלפרין (תוכן פרסומי)
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...