דירה מפוסלת: עיצוב בהשראה אמנותית

שלי ואריה רשקס, זוג בשנות ה- 50 לחייו, רכשו דירת פנטהאוז חדשה מקבלן בגודל 134 מ"ר ו-40 מ"ר מרפסת. הדירה כבר הייתה כמעט מוכנה, אולם לא התאימה לצרכי הזוג, שביקש לייצר חלל יוקרתי וייחודי, תוך מתן מקום של כבוד לפסליה הרבים של בעלת הבית, אשר מוצגים בה. לבקשתה, התכנון צריך לאפשר את הצגת הפסלים באופן חמים זורם וביתי, בשונה מהצגתם ה"קרה" בגלריה או במוזיאון. בנוסף הוטלה על המעצב שלומי בוטנסקי בקשה נוספת, להתחשב בפרקטיות ואירוח משפחתי רב משתתפים.

"החיבור ביני ובין שלי היה קסום מהרגע הראשון", אומר בוטנסקי. "שלי מפסלת באבן ומתכת, חומרים אשר משתלבים היטב בחומרים החדשניים והמגוונים בהם אני עושה שימוש במגוון הפרויקטים שאני מעצב, המאפשרים לייצר חללים מעניינים עם אמירה אישית, כך שידעתי שההרמוניה תהיה מושלמת.

"האתגר בעיצוב ביתם של הזוג רשקס היה בשמירת האופי האומנותי-פיסולי, אותו ביקשה בעלת הבית ליצור, תוך מתן במה מכובדת ונעימה לעבודותיה. לכן, שילבתי בעיצוב הבית אלמנטים פיסוליים ומרקמים ייחודיים, אשר התמזגו בצורה נהדרת בעיצוב הכללי ובולטים בעיקר נוכח שילוב פרטי ריהוט בצורות גיאומטריות שקטות, בגוונים של לבן, אפור ועץ, המהווים רקע ליצירות האומנות והעיצוב".

חוויה קולנועית בסלון

האלמנט המרכזי שנבחר כנקודת התייחסות דומיננטית בחלל הסלון הינו ציפוי הקיר בלוחות דמויי עץ בחיתוך לייזר, העשויים מ –HDF בגימור פלסטי עמיד ביותר. לוחות אלו, שהינם חומר חדשני, המהווים מרכיב פיסולי בפני עצמו, הונחו לאורך כל קיר הסלון.

אליהם הוצמד מזנון מרחף בצבע לבן ושניהם משלימים את מוקד המשיכה עם הכניסה לסלון ומהווים את הבמה המרכזית להצגת פסלי הגוף של בעלת הבית, העשויים מברונזה. הפסלים העגולים, הרכים והאנושיים, בולטים במיוחד לנוכח העיצוב הנקי והבהיר.

במקום לתלות מסך טלוויזיה על הקיר עצמו, כמקובל ברוב דירות המגורים ולגרוע מיופיו וניקיונו העיצובי של הקיר, הותקן מסך הקרנה אוטומטי וכך נהנה הזוג הן מחוויה קולנועית והן מחלל נקי ואסתטי.

להשלמת מראה הסלון המודרני והיוקרתי, נבחר שולחן חותמות ייחודי ומרשים בפני עצמו, העשוי תבליטים שונים, שהונח בצד ספה ושתי כורסאות בעלי קווים מודרניים ונקיים, בצבעי אפור ולבן שקטים ושני פופים עגולים ו"מתחכמים", לבנים אף הם, אשר נוצרו מקשר של כרית ארוכה.

פסלים בקיר המטבח

ביתם של הזוג רשקס מארח ארוחות משפחתיות רבות לכן תוכנן מטבח גדול, בעל דלפק עבודה ארוך במיוחד וחיפוי קיר העשויים קוריאן לבן, וכן ארונות ומגירות אחסון רבות. כהמשך לקו העיצובי של הסלון, שולבו גם בקיר המטבח פסלי ענק מרשימים ודומיננטיים, בצבעי שחור ולבן, המזכירים סינר עבודה מודרני או גם צללית של גוף נשי.

שולחן פינת האוכל מוקם בין הסלון למטבח והוא משמש כמרכז האמיתי של הבית. מעליו נתלה גוף תאורה ענקי מיריעות פלסטיק, בצורת ענן לבן, המקביל לצורניות הפסלים של רשקס. 

 

שקוף שזה מפנק

בתוכנית המקורית של הבית היו שלושה חדרי שינה ושני חדרי אמבט. מכיוון שילדיהם של הזוג כבר פרחו מהקן, הם ביקשו לייצר סוויטת חדר שינה מפנקת ורחבת ידיים. שני חדרי שינה וחדר האמבטיה אוחדו לחדר גדול אחד, כשהאמבטיה בו שקופה ואינטגראלית לחלל. חדר האמבטיה השקוף מגדיל את החלל ומייצר סוויטת שינה ענקית. רצפת הפרקט של החדר תואמת את הריצוף דמוי הפרקט בחדר האמבטיה, כך שהרצפה נראית אחידה. ארון קיר ארוך הוצב מול המיטה ובתוך דלתו - טלוויזיה שקועה. שתי כורסאות מפנקות מוקמו נינוחה בחדר.

במהלך התהליך העיצובי נסובו דיונים רבים סביב נושא היעדר האינטימיות שעלולה לייצר האמבטיה השקופה, ובצעד אמיץ של בני הזוג, הוחלט לבסוף לקבל את הרעיון העיצובי ומהתחושה המרווחת שמייצרים שני החללים יחדיו, בעיקר על רקע העובדה כי קיימים עוד אמבטיה ושירותים בבית, במידה ואחד מבני הזוג מבקש פרטיות.

צופים לשדה התעופה

במרפסת רחבת הידיים הצופה אל שדה התעופה של הרצליה, שבו ממריאים ונוחתים מטוסים קטנים, הותקנו לוחות דק על גבי הריצוף הקיים וכן מטבח חיצוני מפנק, משולב גריל מנירוסטה ועץ איפאה.

שולחן אירוח לבן מחוטי רטאן ביישום מודרני עם שמונה כיסאות וספת פנטזיה עגולה לצפייה אולטימטיבית במסלול ההמראה, משלימים את המראה, ואילו הספה שגם נפתחת לישיבה סביב שולחן עגול קטן, מאפשרת להתרווח בתום יום עבודה לחוץ.

עיצוב ואדריכלות פנים: שלומי בוטנסקי

צילום: טל צ'יקורל

פסלים: שלי רשקס, ריהוט סלון: סיאם, פינת אוכל: קיאנו, תאורה כללית: קמחי, תאורת סלון ופינת אוכל: אקסלוסיב, מטבח: רגבה, מזנון, ריהוט משרד וארונות אמבט: נתן ממן-נגר, קירות זכוכית, מקלחונים ומראות: ד"ר זכוכית, מטבח חיצוני: גלריית אמיר, ריהוט גן: מיליון כסאות, כוננית מסדרון וכורסאות חדר שינה: האסם, שטיחים: מתריב, וילונות: רנבי, דקורציה: הומאז', פופים סלון: נטע לסטודיו  KNOTE, מיטת הורים: ID DESIGN, ארונות הזזה: הרדור, שידות צד מיטה: אייטמס

דירה מפוסלת

דירה מפוסלת

ליצירת קשר עם דני פרי
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...