אף פעם לא מאוחר להתחיל: כל מה שצריך לדעת על הדרכות מחשבים לבני 50 פלוס

יניב בהר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת "עידן חדש" החברה המובילה בתחום הדרכת מחשבים וטכנולוגיה לעסקים וללקוחות פרטיים, ויזם את פרוייקט "סבא@נט", שמטרתו לקרב בין עולם המחשבים לגיל הזהב.

איך הגעת לתחום הדרכות המחשבים?
"ב- 2017 אני מסכם עשור שני לעשייה בתחום המחשבים. במקצועי אני טכנאי מחשבים אך לפני כעשר שנים שמתי לב שהרבה לקוחות מבוגרים שחוו תקלה במחשב וקראו לי לתקנה, ניצלו את הזמן ושאלו גם הרבה שאלות כלליות כמו "איך אני כותב אימייל?" או "איך אני פותחת תיקייה?" ואני כמובן השבתי להם בשמחה. יום אחד לקוחה מבוגרת זימנה אותי אליה, כשהגעתי שאלתי מה הבעיה במחשב אך היא ענתה שאין שום בעיה, היא פשוט רצתה שאתחיל ללמד אותה מחשבים. בעקבות החוויות האלה ב-2007 הוקם פרויקט "סבא@נט- הדרכת מחשבים למבוגרים" ומאז 10 שנים אני מדריך מחשבים לכל הגילאים תוך התמחות באוכלוסיה המבוגרת יותר". 

מדוע אתה מתמקד באוכלוסייה של בני 50 פלוס? 
"חתך האוכלוסיה של בני ה 50+ "צמא" ללמוד מחשבים. ילדיהם כבר עזבו את הבית ומנהלים את חייהם והם לא רוצים להפריע להם. אישית אני מרגיש שהפרוייקט ממש עוזר להם. לבני ה- 50 פלוס יש חכמת חיים עשירה וידע כללי מהעבודה שבהם הם עבדו, כל מה שהם צריכים זה ליווי טכנולוגי כדי להתאים את עצמם לקצב החיים ולדבר בשפה אחידה עם הילדים והנכדים". 

מהו הקושי העיקרי שבני 50 פלוס נתקלים בו?
"נושא הזיכרון בגילאים המבוגרים יותר מהווה מכשול קטן והם מציינים בפניי שהם צריכים לכתוב את כל מה שאני מלמד אחרת הם יישכחו. עקב בעיה זו פיתחתי שיטות אשר יקלו עליהם להבין את המושגים הטכניים בעולם המחשבים והטכנולוגיה". 

מה דעתך על העובדה שיותר ויותר חברות עוברות לתקשורת דיגיטלית?
"המעבר לדיגיטלי בכל התחומים הוא דבר מבורך מאוד אשר בא לייעל את חיינו. אם בעבר כדי להפקיד צ'ק היינו צריכים להגיע לסניף הבנק כדי לבצע זאת, כיום אפשר פשוט להפקיד צ'קים מהסלולרי מבלי לעמוד בתור. אני מלמד את תלמידיי להתנהל מול הבנק וקופת החולים. לקוחה סיפרה לי שהיא פנתה לרופאה שלה דרך האפליקציה בטלפון וכבר למחרת היא קיבלה תשובה, זה דבר אדיר המקל על החיים. המעבר לתקשורת דיגיטלית עובר גם לתחומים אחרים, כגון תחום ה IOT –  (האינטרנט של הדברים) ואנחנו רואים זאת שכיום אפשר "לדבר" עם מוצרים טכנולוגיים: אפשר להדליק את המזגן דרך הסמארטפון כשאני בפקק באיילון וכך להגיע לבית ממוזג". 

 

 

כיצד ניתן לגשר על הפער הדיגיטלי בין סבים וסבתות לנכדים?
"את הקשר הבין דורי שמדברים עליו רבות אני מכנה "קישור בין דורי". יש חשיבות רבה לקשר בין סבים וסבתות לנכדיהם ויש לשמור עליו. כיום תוכנות רבות מאפשרות לקרב בין הדורות, לדוגמה סבתא מרמת גן מתגאה שהיא מתקשרת בוידאו לנכדה שלה שנמצאת בצבא ושואלת לשלומה, מעבר לכך גם הילדים כבר מעלים את תמונות יום ההולדת של הנכדים לפייסבוק כי הם יודעים שהוריהם נמצאים שם. אני מכיר בית אבות שבנה חדר משחקים חדש עם עמדות משחק של XBOX  ומסכי ענק וזאת במטרה לקרב בין דור הסבים והסבתות לדור הנכדים ולגשר על הפערים ביניהם". 

מהי התועלת המופקת מעבודה עם מחשב בגיל המבוגר? 

"העבודה עם המחשב מאפשרת להפיק תועלות רבות:

1. פתרון לבדידות - מבוגרים רבים ממעטים לצאת מביתם ואחרים לא מסוגלים עקב בעיה בריאותית. עולם האינטרנט פורש עבורם מבחר תוכנות חינמיות איתן ניתן לתקשר עם אחרים. אלה יכולים להיות הילדים, הנכדים אותם הם רואים רק בסופי שבוע או חברים מאזור המגורים או העבודה ממנה פרשו. האינטרנט מציע אתרים רבים עשירים בתוכן לגיל השלישי לדוגמת אתר קלאב 50, בהם נמצאים תכנים רבים המיועדים למבוגרים הכוללים אירועים, טיולים ומפגשי חברה. 

2. התייעלות בחיי היומיום- המחשב מאפשר לייעל ולשפר פעולות רבות החיי היומיום כגון התקשורת מול הבנקים וקופות החולים, מוסדות עירוניים וממשלתיים וקניות בסופר. כולם היום מציעים שירותים דיגיטליים נוחים וידידותיים ואף מונגשים לבעלי מוגבלויות. בנוסף, כל האתרים מאובטחים בשם וסיסמה אותם יש לקבל בסניף הקרוב לאזור מגוריהם. העבודה מול המחשב מקלה במיוחד על בעלי בעיה בריאותית המקשה עליהם לצאת מהבית. 

3. חדר כושר למוח – אתרים רבים באינטרנט מאפשרים לשחק משחקים אונליין מול מחשב אחר או מול אנשים אחרים כגון משחקי חשיבה, משחקי קלפים, משחקי זיכרון. משחקים אלו משפרים את היכולת הקוגנטיבית ואת חדות המוח והזיכרון". 

יש לך מסר אישי לחברי קלאב 50? 

"המסר שלי לחברי קלאב 50 הוא שאם נמאס לכם לא לדעת כיצד להתנהל במחשב ובאינטרנט, זה כנראה הזמן לעשות צעד וללמוד מחשבים. אני מבטיח שבסוף תהליך הלמידה אתם תלמדו את הנכדים דברים חדשים". 

 

למידע נוסף על ההדרכות של יניב בהר וליצירת קשר לחצו כאן

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...