המדריך המלא לקריירה שנייה בגיל 50 פלוס

עם הגיעו לגיל פרישה, אברהם מצא את עצמו בקונפליקט אופייני לפורשים: לפרוש וליהנות מהחיים, להמשיך לעבוד, או לפתוח בקריירה שנייה? למרות שהגיע לגיל פרישה, הוא הרגיש שעדין יש לו מה לתרום לחברה בה עבד. הוא רצה לפנות להנהלת המפעל כדי שיאפשרו לו להמשיך לעבוד, אבל אשתו לחצה עליו שיפרוש כדי שסוף סוף יוכל להקדיש את עצמו לבית ולמשפחה. בסופו של דבר, אברהם נכנע ללחצים ופרש לגמלאות. 

לאחר תקופה הוא הגיע אליי לייעוץ קריירה שפוף ומבולבל וביקש שאעזור לו לבנות את חיי הגמלאות שלו, עד עכשיו הוא לא היה מרוצה שכן הימים עברו והוא לא הצליח לארגן לעצמו סדר יום. לאחר שיחה ותאום ציפיות יצאנו למסע: בדקנו אופציות שונות והעלינו רעיונות שיעזור לו לארגן את חייו בהתאם לרצונו. בשלב מסוים, אברהם נזכר שחלם לעסוק בפסיכולוגיה, אך האופציה ללכת למוד לא הייתה רלוונטית לגביו.  במקביל, הוא חנך את מחליפו בתפקיד, מה שהזכיר לו שהוא מעונין לחזור .

כיום אברהם הוא יועץ לחברות שונות. בכל פעם שהוא פוגש אותי הוא מציין שבזכות המסע שעשינו יחד הוא הרוויח פעמיים: גם יש לו הכנסה והוא קם כל בוקר עם חיוך. דווקא לחציה של אשתו הם אלו שאפשרו לו לקחת פסק זמן שאותו ניצל לעשות ברור מעמיק מה הוא רוצה לעשות בגמלאות, תוך שהוא בוחן אופציות שונות, בודק את הרלוונטיות שלהן ובסופו של דבר עושה החלטה מושכלת. 

לעומת הסיפור של אברהם, שהפך ליועץ בתחום בו עבד, יש את הסיפור של ערן. ערן הגיע אליי אחרי שעבד שנים רבות בתחום הפיננסים ויצא לפנסיה מוקדמת. היה ברור לו שהוא אינו מעוניין לעסוק בקריירה שנייה בתחום הפיננסים, שכן הוריו הם אלו שדחפו אותו לתחום בעוד הוא תמיד חלם לרכוש מקצוע בתחום אחר. הוא ראה בפרישה הזדמנות להתחבר לתשוקה האמתית שלו שתביא לו סיפוק. לאחר שערן החליט במה יעסוק הוא החל לחפש עבודה כשכיר. הוא מיפה את האזור והחל לפנות הן באופן ישיר והן בעזרת חברים ומכרים למקומות שמצאו חן בעיניו. עם זאת, המגורים הפריפריה הקשו על מציאת עבודה בתחום בו רצה לעבוד, ולכן הוא החליט לא להתפשר ולהפוך לעצמאי-פרילנסר. 

בדומה לאברהם וערן, כיום יותר ויותר פורשים בוחרים לעשות קרירה שנייה למרות שהם גמלאים, חלקם עושים זאת כדי להשלים הכנסה וחלקם כדי לעסוק בתחום שייתן להם סיפוק ומשמעות. חשוב לשים לב שאין דרך אחת בלבד לפתח קריירה שניה לאחר גיל 50. לכל אחד יש את הדרך שלו, המתאפיינת בתחומי עיסוק ורצונות שונים. 

איך מפתחים קריירה חדשה? 

שוק העבודה של היום אינו מאיר פנים לבני 50 פלוס. התפיסה הרווחת בחברה היא שהעולם שייך לצעירים. חלק ממקומות העבודה, ובראש וראשונה בתחום ההייטק, מעדיפים עובדים צעירים ומתעלמים מעובדים מבוגרים והניסיון הרב שהם מביאים עימם. הרבה מהמבוגרים, מבלי משים, מאמצים את דעת החברה הרחבה ולאחר מספר ניסיונות מתייאשים ומפסיקים לנסות לחזור לשוק העבודה. אלה שמצליחים לחזור הם אלה שיש להם מקצוע או ידע ייחודי, או לחילופין, אלו שמתעקשים ולא מוותרים, שכן הם מכירים את יתרונותיהם כעובדים מבוגרים המביאים איתם את הניסיון המקצועי ואת ניסיון חייהם. 

אין ספק שתקופת הביניים בין הפרישה לבין עבודה חדשה היא מלאה בחוסר וודאות. בדומה לאברהם רבים מרגישים חסרי אונים, דבר הגורם להם להתפשר ולעסוק בעבודות מזדמנות שאינן נובעות מתוך בחירה ורצון אמיתי לעסוק בהן. 

מעבר לכך, במקרים רבים לסביבה הקרובה יש ציפיות מהפורש, והיא פורטת על רגשות האשם שקיימים אצל הפורש ממילא. לחץ זה אינו מקל וגורם לכך שרבים נענים לציפיות של הסביבה והמשפחה ובהמשך מתקשים לשנות הרגלים שהתבססו.

 

 

המלצות למציאת קריירה שנייה

1. הגדירו בצורה בהירה במה אתם רוצים לעסוק, הדגישו את כישוריכם ויכולותיכם גם אם חונכתם שצריך להצטנע.

2. חשבו כמה שיותר רחב והפעילו את כל מי שתוכלו כדי שיעזור לכם למצוא עבודה גם אם זה מישהו ממעגל היכרות רחוק.

3. פנו לארגונים או מפעלים קטנים עד בינוניים, גם אם הם לא פרסמו מודעות דרושים, שכן לרוב הם מוכנים לקלוט עובדים מבוגרים ביתר קלות. עדיף לפנות אליהם באמצעות חבר או מכר כדי להגדיל את הסיכויים להתקבל. אם כבר חשבתם על חברה/ארגון שבו אתם רוצים, לעבוד ואתם מכירים מישהו שעובד שם, גם אם זה השכן שמעולם לא החלפתם יותר משני מילים, פנו אליו בבקשה שיפנה אתכם אל האדם המתאים בחברה. 

4. עדכנו ודבר על כך שאתם מחפשים קריירה שנייה בפורמות שונים, זה יכול להיות ברשתות חברתיות ובקבוצות ווטסאפ. אתם אף פעם לא יודעים מי יוכל או מוכן לעזור לכם. 

5. בארה"ב וגם בארץ מבוגרים רבים פונים לעבודה בתחום החינוך והרווחה שכן יש בה נתינה ומשמעות, שני אלמנטים חיוניים לעבודה בקריירה שנייה. הפונים לתחומים אלו נאלצים להתפשר לא פעם על השכר, אך לרוב ההגשמה העצמית מחפה על השכר.

6. בדקו במה הייתם רוצים לעסוק. גם אברהם וגם ערן עשו בירור עם עצמם במה הם רוצים לעסוק בטרם פנו לחיפוש עבודה. עם זאת, החיים הם לא תמיד תכנית כבקשתך, לכן לעתים בגלל אילוצים כגון מגורים בפריפריה או הרצון לעבוד קרוב לבית בשעות נוחות, גורמים לכך שמתפשרים על סוג העבודה. עם זאת, הפשרה צריכה להיות בצורה מושכלת ורק לאחר שברור שאי אפשר למצוא עבודה בתחום הנחשק. לא פעם קורה שמתחילים לעבוד בעבודה ואז מגיעה ההזדמנות לה פיללנו.

7. כשעובדים בעבודה שפחות מאתגרת חשוב לתבל החיים במשמעות ואתגר כגון התנדבות, חוגים ואף לימודים.

8. כיום המגמה היא להפוך לעצמאיים- פרילנסרים, זה לא אומר שתצטרכו להמציא את הגלגל, אלא שתעסקו באופן עצמאי בתחום ההתמחות שלכם או לחילופין בתחום אותו תרצו לפתח. 

 

תמי רז, "מפנה בדרך: הכנה לקריירה שנייה ולפרישה גמלאות ויחסים בין דוריים"

ליצירת קשר התקשרו: 054-4940565 או השאירו מייל: tamarveredr@gmail.com

לפרטים נוספים היכנסו לאתר או לפייסבוק

 

 

 

ליצירת קשר עם תמי רז, הכנה ולווי לקרירה שנייה ולפרישה, גמלאות ויחסים בין דוריים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...