בלאומי הבינו כבר מזמן שצריך לעשות הכל כדי שבני הגיל השלישי לא יישארו מאחור: תיעדוף בשיחות במוקד הטלפוני, סניפים ניידים בבתי אבות ודיור מוגן, סדנאות על שימוש בדיגיטל ועכשיו ברוח התקופה - אפילו תשלום בנייד ללא מגע לשמירה על הבריאות. כל אלה הם רק חלק מהפעילויות שכבר יצאו לדרך בשנתיים האחרונות, והיום הפכו להיות רלוונטיות מתמיד.
הנגשת הטכנולוגיה
כפי שכולנו מרגישים היטב, התקופה הנוכחית מהווה אתגר עצום עבור האוכלוסייה המבוגרת ואין ספק שתפקיד הרשתות החברתיות והשירותים הדיגיטליים הופך לקריטי. אלא שהקצב המסחרר של ההתפתחות הטכנולוגית היא הזדמנות ואתגר כאחד: הזדמנות להקל לעזור, לחבר, לצד האתגר האישי של כל אחד להדביק את הקצב, שקשה לעיתים לכולנו ללא קשר לגיל.המשימה הכי גדולה בעת הזו היא להנגיש את הטכנולוגיה כמה שניתן.
בלאומי, חלקם של הגמלאים בקרב לקוחות הבנק הוא גדול משמעותית מחלקם באוכלוסייה. כיום, רוב המבוגרים מחזיקים בטלפון סלולרי וחשוב להסביר להם איך הם יכולים להשתמש בו על מנת להקל עליהם להתמצא בעולם הדיגיטלי, וכמובן גם לבצע פעולות בנקאיות. מעבר לזה, יש גם שירותים נקודתיים שמסייעים לאוכלוסייה הזו, רק לאחרונה הושק שירות חדש שמאפשר לשלם באמצעות האפליקציה בנייד ללא כרטיס אשראי וללא כל מגע, וזה רלוונטי גם בהיבט של שמירה על הבריאות
עוד ב-2018 החלו בלאומי בפרויקט ארצי בשם "ישראל IL" שנועד לסייע ללקוחות בני הגיל השלישי לחצות את הגשר לעולם הדיגיטלי. במסגרת זו, בכל המבואות בסניפים ברחבי הארץ נמצאים חונכי דיגיטל במטרה לסייע לכלל הלקוחות – ולאוכלוסייה המבוגרת בפרט – לבצע פעולות בערוצים הדיגיטליים של הבנק, שזה כולל את אתר האינטרנט, האפליקציה במובייל ועמדות השירות העצמי המוצבות בכל הסניפים. בתוך כך, לקוחות מעל גיל 70 מקבלים תיעדוף בתור כשהם מתקשרים למוקד השירות הטלפוני, וכאשר הם מגיעים לסניף, הם מקבלים שירות מבנקאי ללא צורך בתיאום פגישה מראש.
בנוסף, קיימים בלאומי מספר סניפי בנק ניידים שמגיעים מידי יום לבתי אבות ומוסדות דיור מוגן בכל רחבי הארץ, ולמעשה מביאים את סניף הבנק עד לדיירים במקום.
פעילויות ייחודיות לתקופה זו
אפליקציית זום הפכה בחודשים האחרונים לערוץ תקשורת משפחתי, בלאומי הבינו את הצורך בהדרכות אישיות על אפליקציה, הדרכות אחד על אחד ובאמצעות מערך של מתנדבים צעירים אפשרו הדרכה אישית למי שרצה בכך, כדי שירגישו בטוחים להשתמש בזום, כי זה ערוץ תקשורת פשוט ונוח שמאפשר להיות בקשר עם המשפחה ובכלל.
לאומי חבר לעמותת "מחשבה טובה" שפועלת לקידום אוכלוסייה מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית באמצעות חיבור לטכנולוגיה ודרך העמותה אפשרו ללקוחות סדנאות על שימושים שונים בסלולר כמו: מבוא לרשתות חברתיות, שימוש בווטסאפ, צילום בנייד, בטיחות ברשת לצד מגוון שירותים בנקאיים דיגיטליים אשר חיוניים בתקשורת מול הבנק, כמו שירות "כתוב לבנקאי", הפעלת כרטיס אשראי מרחוק, הזמנת פגישה בסניף ועוד.
עוברים לדיגיטל ולא חוזרים לאחור
על פי סקרים שבוצעו על ידי לאומי, כמעט כל מי שעבר את הדרכה אישית בנושא ממשיך להשתמש בערוצי הדיגיטל מול הבנק, אם זה באמצעות המחשב הביתי, הטלפון הסלולרי או המכשירים האוטומטים בסניפים.
הגעת הקורונה הציבה, כמובן, אתגר חדש שמחייב עוד יותר את הפעילות מרחוק ולכן כאשר לקוח מזמין פגישה לסניף, יוצרים עמו קשר יום קודם כדי לנסות לתת מענה טלפוני לשביעות רצונו של הלקוח ולסייע טלפונית ולחסוך, ככל שניתן, את ההגעה לסניף. בכך מנסים בלאומי לתת מענה אנושי ואישי אך לצמצם התקהלויות ומונעים תורים מיותרים בסניפים שיכולים לסכן את כולנו אך בפרט את האוכלוסייה המבוגרת.
הכתבה בשיתוף עם בנק לאומי.