"אני אוהבת לעבוד, זה הדרייב שלי"

בגילה המתקדם (79, החודש) רבקל'ה מיכאלי היא ללא ספק אחת הנשים העסוקות ביותר בבידור הישראלי, אם לא המבוקשת, המפורגנת והמבוזרת שבהן. ברשימת הנוכחות האמנותית העכשווית שלה יש רדיו ("באה לשבת" שהיא מגישה זה תשע שנים ב-103FM בכל שישי בשלוש), תיאטרון (כעת ב"סיפור אהבה בשלושה פרקים" בתיאטרון הבימה, אחרי "הפושעים החדשים" בקאמרי ו"בזעיר אנפין" בגשר), טלוויזיה (עונה חמישית עם קומדיית המצבים "בנות הזהב" בערוץ 10 ועונה שלישית עם סדרת הילדים "אלישע" בהוט), בידור ומוזיקה (עם משה-הטיש-הגדול-להב, עם רוני וייס ועם האחים אסנר), וגם קולנוע ("לפני הזיכרון", סרטו הראשון של יהונתן אינדורסקי, במאי הסדרה "שטיסל", שיראה אור השנה), דיבוב ופרסומות (למיחזורית). אין לה רגע דל.

אפשר לדבר על הגיל שלך? אין בעיה להזכיר אותו?
"להיפך - אני חיה ממנו. עשיתי ממנו קריירה".

אני שואל, כי לאנשים בגילך צריך להיות כל הזמן שבעולם, ואת, אי אפשר להשחיל סיכה בלוח הזמנים שלך.
"בעלי, שמבוגר ממני בשלושה חודשים, עובד כמו משוגע. יכול, אבל לא צריך. אני בת מזל לעבוד בדברים שאני אוהבת. לפעמים זה קצת יותר מדי. יש שבועות שבהם אני נופלת מהרגליים, ולפעמים זה יותר מדוד ורגוע".

מהו הדבר שאת הכי אוהבת לעשות? 
"רדיו, רדיו, רדיו", היא יורה מיד, ואז מוסיפה, "ואני אוהבת להצחיק, גם בקומדיה וגם בהופעות".

אפשר להגיד שהפיטורין שלך מקול ישראל, ב-1995, אחרי 39 שנות עבודה ברשות השידור, היה הדבר הכי טוב שקרה לך?
"נכון מאוד. כל סוף הוא התחלה חדשה, וזה מה שקרה לי. גם חזרתי לתיאטרון, הרפטוארי הפעם, בזכות זה. חיפה, הקאמרי, בית ליסין, הבימה. לפני כן הייתי צריכה לקבל אישור לכל תנועה שעשיתי. היו לי כמה גלגולים ברדיו האזורי אבל 103 הוא המקום הכי נעים לי. באתי לכמה חודשים ונשארתי לשנים. אנשים נפלאים, אווירה מצוינת. גם תכנית שאני הכי אוהבת לעשות".

"באה לשבת" היא גולת הכותרת? חיבור כל האהבות שלך? 
"בדיוק. בדיוק. בידור, מוזיקה, טלוויזיה, אמנים מתארחים, פינות, הרבה הומור. אני מקדישה לשעתיים האלה לפחות שמונה שעות עבודה בשבוע, כולל ההקלטה. ויש לי צוות נהדר. עם דליה און-פריזנט שהייתה עורכת שלי בקול ישראל וברגע שיצאה לפנסיה לקחתי אותה. כמי שמתעסקת עם לא מעט דמויות מהעבר אני צריכה עורכת מהדור שלי. מפיקות צעירות זה נורא. גם אסף נבו (כתב מוזיקה ומבקר ב"ישראל היום", ע' א') תורם מהידע שלו".

 

 

על איזו הצגה בהשתתפותך את הכי גאה? 
"'משפחה חמה' של ענת גוב בקאמרי. תפקיד ראשי מלא, שדרש ממני גם להשתגע, גם להיות אחראית. עשינו מאות הצגות. אהבתי מאוד גם את התפקיד שלי ב'אורזי מזוודות' של חנוך לוין. בנובמבר האחרון השתתפתי בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא, בהצגה 'כמו אצל צ'כוב', לצד אורי אברהמי. מיואב היימן, שכתב, ומארז שפריר, שביים איתו, קיבלתי הרבה הערות שציידו אותי להמשך הדרך. אמנם הצגנו רק שש פעמים אבל היה נפלא. נורא אהבתי את זה".

מה את עושה בשעות הפנאי, בהנחה שיש לך כזה? 
"משתדלת לקרוא, אבל הרבה פעמים שוכחת את הספר בחזרות, במטוס. יש שישה ספרים שהתחלתי. הולכת הרבה לסרטים, להצגות, גם לאופרה. ראיתי לא כבר את 'פאוסט'. שלוש וחצי שעות ונהניתי מכל שנייה. כמו טיול למקום אחר. זה מה שהאמנות נותנת. מעתיקה אותך למציאות אחרת. מדי פעם אני מוצאת את עצמי במוזיאון תל אביב. איזה סיבוב בגלריה. בניו יורק מבקרת בכל המוזיאונים, כי שם זה חופש. נוסעת במאי. אל הילדים והנכדים, בניו יורק ובבולדר קולורדו".

מה הדרייב שלך? ממה את נטענת?
"ראשית, אני אוהבת לעבוד. אני נטענת מזה שמציעים לי, שזו המחמאה הכי גדולה. אף אחד לא חייב לספק לי עבודה, וכשזה קורה זו תעודת חיוניות שאותה אני מקבלת בשמחה גדולה. זו עבודה שמאוד מועילה לי - משינון טקסטים ועד פגישות עם אנשים יותר צעירים. זה חיוני לי. משאיר אותי עם יד על הדופק, כי בקלות אפשר לשקוע לעולם של סדרות מול הטלוויזיה בבית. אני גם המון-המון באינטרנט, בגלל תוכנית הרדיו שלי". 

החיים הטובים על פי רבקל'ה מיכאלי
- לקום בבוקר בקלות 
- לעבור את הטואלטה בשלום 
- לקחת את הוויטמינים בזמן 
- לא להפריז בארוחת הבוקר; ארוחת צהריים טובה 
- ללכת לסרט טוב אחר הצהריים או להקדיש אותו לשינה וללכת אחר כך להצגה/קונצרט/אופרה/ארוחה טובה עם חברים במסעדה. כן, שלוש ארוחות ביום 
- להתאמן ולא להשתמט, לטובת הרגליים
- לחיות לפי תכנית, שהאלתורים יגיעו מעצמם
- להמשיך להיות סקרן לגבי הסביבה שלך

 

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין "החיים הטובים". למנוי לחצו כאן

ליצירת קשר עם עמוס אורן
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...