ספרים דצמבר

אולי כדאי שתדברי עם מישהו / לורי גוטליב 

את הפסיכולוגית בעלת הקליניקה בלוס אנג'לס, פוקד משבר אישי ועולמה חרב. כדי לטפל בעצמה היא פונה לוֶנדֶל, פסיכולוג מוזר ומנוסה, שנראה כאילו יצא מסוכנות לליהוק מטפלים. בזמן שגוטליב חוקרת את חייהם הפרטיים של המטופלים שלה - היא מגלה שהשאלות שהם מתמודדים איתן דומות להפליא לשאלות שהיא מתמודדת איתן בעזרתו של ונדל. בשילוב חוכמה והומור, גוטליב מזמינה אותנו להיכנס לעולמם של המטפל והמטופל גם יחד. זהו לא פחות מספר מהפכני בגילוי הלב שבו, הזמנה למסע אישי לנבכי הנפש. הוא מעניק לקוראיו מתנה נדירה: תשובה חושפנית ונועזת על השאלה 'מה זה להיות אנושי'.

המחברת היא פסיכותרפיסטית, סופרת של רבי־מכר, כותבת בקביעות ל"ניו יורק טיימס" ובעלת טור עצות ארצי. 
הוצאה: כנרת זמורה-דביר.

יחסים פקוחים / זהר כרמי וליאת שדה-סעדון

33 מונולוגים השופכים אור על עולם שנמצא בצללים: סיפורים אמיתיים על יחסים א-מונוגמיים. קולות אישיים ואמיצים, מספרים על הקנאה שלעיתים שורפת את הנשמה, על האושר שמעוררת האהבה ועל מכאוביה. הם מתארים את הגילוי המיני, את החששות מחשיפה ואת החופש לחיות על פי צו הלב. בספר שיחות בין הכותבות, הדנות זו עם זו על הדילמות שעולות מתוך הסיפורים. הן מתלבטות, משתפות במחשבות, במידע ובתחושות. תוך כדי כך הן מתייחסות גם למושגים מתוך העולם הא־מונוגמי, כמו נישואים פתוחים, זוגיות מאפשרת, פוליאמוריה, חילופי זוגות, ועוד. כתיבת הספר נמשכה מעל שלוש שנים. 

זהר כרמי, נשואה, אמא לשלושה, מנחת סדנאות, מטפלת וואטסו, דולה, כותבת. ליאת שדה-סעדון, נשואה, אמא לשניים, מיישמת תוכנה, כותבת בשביל הנשמה.
הוצאה: אדמה בית הוצאה לאור. להשיג באתר "עברית". 

יופי של אמא / מיה מיטב

שילוב בין סיפור אותנטי ומשעשע לבין הדרכת הורים בגישת אדלר. זהו ספר קליל אך צופן בתוכו מידע רב ועצות מעשיות להורים. ספר שמעלה דילמות מהיומיום ומאיר אותן מזווית אחרת. המחברת  יצרה לגיבורת הספר עולם מקביל שאפשר לזמן בו יועצת מומחית קסומה בדיוק כשצריך אותה, והמידע המועיל המוגש הוא פרי עבודתן המשותפת של מיה עם אחותה, מדריכת הורים בשיטת אדלר, ליעד מיטב-שני. 

אליאנה (אלי) אלוני היא מעצבת פנים בת 39, נשואה לאודי ואימא לשלושה ילדים פלוס כלב. אלי מג'נגלת בין המשפחה, העבודה, הוריה המבוגרים, ועד הורים, הרים של כביסה וים שיעורים, בניסיון להיות מושלמת. או לפחות אימא טובה דיה. 
מיה מיטב, סופרת, נשואה ואימא לשלושה בנים. זהו ספרה הראשון למבוגרים.
הוצאה: שנצ. להשיג באתר "עברית".

דוקטור, את לא אלוהים / רבקה אלג'ם

קובץ סיפורים המבוססים על חוויותיה של רופאת משפחה, שחיי מטופלים רבים נשזרו בחייה לאורך השנים.  בכנות נדירה, בחמלה אנושית ועם הבנה עמוקה של נפש האדם, חושפת בפנינו רבקה אלג'ם את עולמה ואת עולם מטופליה מתוך לִבּה, מחשבותיה ורגשותיה, לצד דילמות אישיות ומקצועיות והחלטות קשות שקיבלה בדרך. הסיפורים מגוללים עלילות קטנות מ̞שנות חיים - על סוד קבור שצץ פתאום בבדיקת דם, על שגרת בריאות שנקטעת באלימות, על רופאת משפחה מוערכת  שהופכת לאויבת מרה כי קל יותר לכעוס מלכאוב, על עשרות רגעים דרמטיים שרובנו מכירים היטב מהצד השני של שולחן הרופא. 

המחברת בוגרת לימודי רפואה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב בשנת 1982, היא מומחית ברפואת המשפחה. מתגוררת בתל אביב ואם לאוהד.
הוצאה: אסיה, אלמוג.

חתן הפרס / יעל טבת קלגסבלד

ספר על פרידות והתחלות חדשות. זהו סיפור ההתבגרות של ענת אדר. סיפורן של הפרידות הגדולות שלה: הפרידה מבן זוגה שערב חתונתם אמר לה שהוא לא אוהב אותה מספיק וריסק את חלום הזוגיות שלה, הפרידה מחברתה הטובה שהפיצוץ ביניהן והיעלמותה מחייה גרמו לה לפקפק בנאמנות ארוכת שנים  והפרידה מאביה, המחזאי המוכשר, שהלך ונסוג אל עולם ללא מילים. מסעה הנוגע ללב של ענת אדר מאין אונים לאינסוף מתואר ברגישות, בדייקנות ובהרבה הומור. זהו ספר אופטימי וסוחף,  עלינו, על ההורים שלנו, החברים הטובים שלנו ועל כוחה של מחילה.

 יעל טבת קלגסבלד (נולדה ב-1955) היא סופרת, עיתונאית ופזמונאית ישראלית.
הוצאה: כנרת זמורה-דביר.

ליצירת קשר עם מגזין החיים הטובים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...