איחוד האמירויות: כל מה שרציתם לדעת

הידעתם? הכל באיחוד האמירויות יחיד ומיוחד - הכי - הכי גדול, הכי יקר, הכי נוצץ והכי שאפתני. ריכזנו עבורכם אטרקציות ומידע על היעד החדש שנכנס לחיינו 

  1. איחוד האמירויות הערביות נמצאת בצפון-מזרח חצי האי ערב, במפרץ הפרסי. הפדרציה כוללת 7 אמירויות: אבו דאבי, דובאי, עג'מאן, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין. אבו דאבי היא הגדולה מכולן, ושם גם נמצאת בירת האיחוד. בראש כל אחת מהאמירות עומד שייח', ששלטונו עובר בירושה והוא אחראי לניהול ענייניה הפנימיים והחיצוניים, ומעל כל אלה יש מועצה עליונה. איך זה עובד בלי מרידות, בלי סכסוכים? לכולם יש אינטרס משותף: כסף וקדמה.

  2. דמוקרטיה? ממש לא. שלטון מלוכני, עובר בירושה. ארגוני זכויות אדם מפרסמים מדי שנה דוחות על הפרות זכויות, בעיקר בכל מה שקשור בהעסקת הפועלים הזרים.

  3. כ-10 מיליון תושבים מתגוררים באיחוד. אבל רק 15% מהם אזרחים. כל השאר: עובדים זרים, שהגיעו בעקבות תעשיית הנפט והכסף (ועובדים בתנאים מביישים, תוך ניצול וללא זכויות סוציאליות). הרוב גברים כמובן, אחד השיאים העגומים שהאיחוד מחזיק בו, הוא היחס בין גברים ונשים באוכלוסיה. מספר הגברים גבוה פי 2.2 ממספר הנשים.

  4. פמיניזם. הקדמה עוצרת כאן בטכנולוגיה. האיחוד מתנהל לפי חוקי השריעה, ונשים עדיין זקוקות לאישור גבר כדי להתחתן או להתגרש. רק 28% מהנשים עובדות, ואולי ניתן לראות בחוק לשיוויון בשכר של גברים ונשים, שעבר לפני חודשיים) התחלה של שינוי.

  5. ביטחון אישי. אפשר להסתובב חופשי בין ערי ואתרי איחוד האמרויות. אבו דאבי נחשבת לאחת הערים עם אחוז הפשיעה הנמוך בעולם.

  6. איים מלאכותיים. ניצול הים נעשה בדובאי בתבונה ובאסתטיקה רבה. אם כבר בונים עשירי דןבאי את הווילות שלהן על שפת הים, בואו נעשה מזה פרויקט אדריכלי. ככה נולדה שכונת התמר, איים מלאכותיים שתוכננו כעץ תמר. יש כאן בתים פרטיים, בית מלון, מסעדות ומרינה. פרויקט מרהיב נוסף של איים מלאכותיים הוא ארכיפלג העולם (The World Islands,)  - 300 איים קטנים שפוזרו בצורת כדור הארץ – גם כאן תוכלו למצוא תערובת נוצצת של וילות פרטיות, מרכזי קניות ואתרי נופש. הפרויקט נבנה בסטנדרטים אקולוגים מחמירים ומוקף בשובר גלים, להגן על איכות המים.
  7. מטבע. לא תצטרכו לשבור את הראש על שערי המרה. המטבע הלאומי של האיחוד הוא דירהם, ושערו דומה לשקל.

  8. הבז הוא הסמל הלאומי של האיחוד, ויש סביבו הרבה באזז. השייחים אוספים בזים, מגדלים ומאלפים אותם (במקביל לטיפוח סוסים אצילים). ביתן האמרויות באקספו דובאי 2020 נבנה כהומאז' למוטת הכנף של העוף הדורס.

  9. מזג האוויר. חם, חם. יש ימי גשם ספורים (ממוצע שנתי לחודשי ינואר 2 ימי גשם). הממוצע בחודש יולי – 34-37 מעלות. בימים קשים נמדדת טמפרטורה של 45 מעלות ובמקרים קיצוניים יש והיא מטפסת עד 50 מעלות. מתי אידיאלי לנסוע? אוקטובר עד אמצע מרץ.

  10. זה לא מפריע לאמיריות להיות ירוקות, עם מדשאות זוללות מים, פארקים וגנים פורחים מנקרי עיניים – הכל ממים מותפלים.

  11. ואם כבר גנים. הגן הקסום, The Miracle Garden, בדובאי, הוא הגן הפורח הגדול ביותר בעולם. נפתח ב2013 ומשתרע על  780.000 מ"ר. יש בו מעל 50 מיליון פרחים ומעל 250 מיליון צמחים. ערוגות, קשתות, טירות, פסלים, הכל עשוי מפרחים מרהיבים. הגן מושקה בשעות הלילה במים אפורים (שעברו טיהור), וב-2015 נוסף לו גן פרפרים עם 15.000 פרפרים. הגן מחזיק בשיא גינס כגן האופקי הגדול בעולם.

  12. גם השטיח הארוג הגדול בעולם נמצא באבו דאבי, במסגד הגדול שייח' זייאד. 5,630 מ"ר! הוא נארג על ידי חברה איראנית, והורכב במקום מתשעה חלקים עצומים.

  13. יהודים. באיחוד מתגוררים כמה עשרות יהודים, ששומרים על אורח חייהם באין מפריע. הם מתפללים בבית כנסת קטן. על מנת לקדם את הסובלנות הדתית,  הוקם מתחם דת גדול, "בית אברהם" שישלב בית כנסת, כנסייה ומסגד בחללי תפילה נפרדים. החזון הרב תרבותי מצא כאן ביטוי בתכנון- שיש מאיטליה, שטיחים מאירן, קריסטלים מאוסטלריה, תאורה מבריטניה ועוד.

  14. בורג' אל חליפה. מה לא נכתב על גורד השחקים הגבוה בעולם? גובהו 828 מטרים, 163 קומות. תכנן אותו האדריכל האמריקאי אנדריאן סמית. 37 הקומות הראשונות משמשות כמלון שתכנן ג'ורג'יו ארמני. ובקומות 45 עד 108 יש כ-700 דירות. בקומות 123 ו-124 ממוקמת מרפסת תצפית הגבוהה בעולם, בקומה ה-76 נבנתה בריכת שחייה, ולכל האטרקציות האלה מובילות 56 מעליות. 36 איש מועסקים קבוע לניקוי החלונות. את הבניין עוטף פארק בשטח 110 דונם, כולל מזרקות ובריכות נוי.

  15. ממש בפארק הזה נמצאת המזרקה הגדולה בעולם – המזרקה של דובאי, עם תאורה מתחלפת של 6,600 נורות, סילוני מים בגובה 150 מטר, ונעימות מוזיקליות בכל שעה עגולה.

  16. אקווריום (Sharjah Aquarium)  עוד אתר חובה שמחזיק בשיא של הכי גדול. בקומה השנייה של קניון דובאי המהולל – מנהרה תכולה המכילה כרישים, דגי נוי, זוהרים ונדירים. פאוזה נעימה מקניות.

  17. הקניון הכי. The Dubai Mall – קחו אוויר: 1.1 מיליון מ"ר, 1200 חנויות, מגרש אולימפי להחלקה על קרח, אקווריןם, אולם עצום עם שלד הדינוזאורוס הכי, מתחם בתי קולנוע מטורף, מרפסת גג לתצפית ומה לא.

  18. ממשיכים לבלות. פרארי מחזיקה בפארק השעשועים המקורה הגדול ביותר באבו דאבי. רכבת ההרים שלהם, רוסה, היא המהירה ביותר בעולם ומגיעה ל -150 קמ"ש תוך 5 שניות. הפארק נפתח לפני עשור, בסמוך למסלול המרוצים של פורמולה 1, יש בו עשרות מתקנים, והוא מחופה בתקרה אדומה בשטח 200 אלף מ"ר עם הלוגו של המותג.

  19. רק באיחוד האמירויות הערביות יש שר לענייני בינה מלאכותית. זה משקף את החזון של האיחוד להיות ראש חץ גם מבחינה טכנולוגית, מה שהחל ב-2009 כששוגרה החללית הראשונה דובאי סאט 1.
  20. בדובאי יש מערכת המטרו הארוכה ביותר ללא נהגים בעולם: מסלול של 46 קילומטרים.

  21. כאילו לא די להם בנפט. תיירות היא אחת מענפי הכסף הגדולים ביותר באיחוד האמירויות, עם למעלה מ -13 מיליון מבקרים מדי שנה.

  22. בורג' אל ערב. מלון הפאר הגדול ביותר בדובאי (והיה בעבר הגדול בעולם), בעל צורת המפרש. נפתח ב1999 עם  202 יחידות דופלקס. החדר הקטן ביותר הוא 169 מ"ר (100- דולר ללילה). יש לצדו מנחת מטוסים צמוד, ועל הגג מסעדת "אל-מונתהא". הסוויטה המלכותית, 780 מ"ר, עולה 28.000 דולר ללילה. כל הטוב הזה העניק לבורג' אל ערב 7 כוכבים. היחידי בעולם.

  23. קאסר אל חסן. ארמון ומצודה שעליו נבנתה אבו דאבי. מרום טוב להתחיל בו סיור. המצודה הוקמה ב1761והוכרזה כאתר מורשת עולמי ע"י אונסק"ו. במוזיאון המצודה יש תצוגת קבע שמאפשרת הצצה להיסטוריה של האזור לפני שפרץ בו הנפט.

  24. העיר מאסדר שבאמירות אבו דאבי שואפת להיות הכי אקולוגית - היא העיר הראשונה בעולם ללא פחמן, ללא פסולת וללא רכבים. העיר משתמשת באנרגיה סולארית כמקור אנרגיה עיקרי.

  25. חברת התעופה אמירייטס EMIRATES היא החברה הלאומית, שכתרים רבים מזהב נקשרו לה: 56 מיליון נוסעים טסו בה בשנה האחרונה, ל-157 יעדים. הם מעסיקים 57.000 עובדים, ונחשבים לאחת משלוש החברות הטובות בעולם. נאמר רק שבמחלקה ראשונה יש סוויטות עם מקלחת ונוף וירטואלי נשקף מהחלונות, אפשר גם להזמין מסז'. מצד שני, הם נותנים חסות לפסטיבל שירה שנתי.

  26. שווקים. לצד הקניון העצום, מתקיימים גם שווקים פתוחים. זה קורה באזור דיירה DEIRA. כאן תמצאו שוק תמרוקים, תבלינים  ושוק למוצרי עור.

  27. זהב. אפשר להסתנוור מהזהב שמחפה ברזים, מזרקות וקישוטים רבים. בדובאי תוכלו למצוא דם כספומט למטילי זהב. שופינג תוכלו לעשות בשוק האטרקטיבי ביותר : שוק הזהב המקורה. עשרות חנויות תכשיטים של זהב וכסף ויהלומים ואבנים טובות וכל מה שנוצץ ועולה המון.
  28. מסגד שייח זאיד באבו דאבי. אם צריך לבחור ביקור במסגד אחד, לכו עליו. הוא אחד מעשרת במסגדים הגדולים בעולם, נבנה במשך עשור על ידי 3000 פועלים, בעלות של 550 מיליון דולר, וכל כולו מלאכת מחשבת יפהפייה של שיש, זהב וקריסטלים. המסגד המרהיב הוא חלומו של הנשיא הקודם, זיאד בן סולטן אל נהיאן, שרצה לחבר בין האסלם לאדריכלות ולאמנות המודרנית.

  29. מוזיאון הלובר. מתברר שכסף יכול להכריע גם את הסנוביות הצרפתית גבוהת המצח. תמורת 525 מיליון דולר ניאותו הצרפתים להעניק לאבו דאבי את הכבוד לפתוח את השלוחה של מוזיאון הלובר, פלוס התחייבות להעסיק מנהלים צרפתים וכו' – בסך הכל מיליארד דולר עברו לצרפת. את בניין הכיפה המרהיב בנה האדריכל ז'אן נובל, והאוסף שנרכש כולל עבודות של גוגן, מגריט, מאטיס ועוד. כמו בהרבה מוסדות ציבור, המוזיאון מנסה להציג רב תרבותיות.

  30. גוגנהיים אבו דאבי. עוד אייקון שהאמירויות חמדו. פרנק גרי הוזמן לתכנן, והמבנה המרהיב - לחובבי הז'אנר הדה-קונסטרוקטיבי – נמצא על סאידיית איילנד, מוקף חופים ויופי.

  31. רכב. בדיוק כמו נסיכות מונקו בימי הזוהר, סמל הסטטוס של אבו דאבי נמצא במכוניות. אל תתפלאו אם יעצור אתכם שוטר שנוהג בלמבורגיני, בנטלי או פראררי.

  32. אבו דאבי. הגדולה באמירויות, מהווה 87% מהן. מקור הפרנסה: נפט, נפט ונפט. עיר מודרנית ומתקדמת מאד מבחינה טכנולוגית – ספארי של תיירות עירונית: קניונים עצומים עם חנויות דגל של כל מותג שתחלמו עליו, גן חיות עצום, פארקים מצועצעים, ארמונות של נסיכים ומלכים, ומה לא.

  33. דובאי. השנייה בגודלה, משמשת אזור סחר חופשי ועל כן חברות בינלאומיות רבות העבירו אליה את המרכז העסקי שלהם. הסחר בגז ונפט הזרים לכאן מיליונים, שאיפשרו את בניית האיים המלאכותיים, מלונות וגורדי שחקים שנכנסו לספר השיאים. דובאי היא מוקד של חדשנות ויזמות, ומצטיינת בתחבורה יעילה ומודרנית, אתרי סקי מלאכותיים, חופים מפנקים, הרבה קיטש ושופינג. את המדינה מנהיג בפועל מוחמד בן זאיד אל נאהיאן, נסיך הכתר של אבו-דאבי.

  34. א-שארג'ה. האמירות השלישית בגודלה, 1.5 מיליון תושבים. נחשבת לבירת התרבות: כאן מתקיים האקספו (יהיה ב2021), יריד הספרים השנתי, תחרויות קריקט ועוד. האטרקציה המרכזית היא בעיר כלבאא שבחוף המזרחי: לגונה מרהיבה עם עצי מנגרובים (עצים הצומחים במים מלוחים).

  35. עג'מאן. הקטנה מבין האמירויות. מונרכיה, הנשלטת על ידי  שייח' חומייד בן רשיד א-נועיימי. נודעת כמרכז בילוי של מסעדות וברים.

  36. פוג'יירה. 1.5% משטח איחוד האמירויות. כאן מתרכזים שירותים מרכזיים של המדינה, מעט תעשיית בטון ואזור סחר חופשי. מה חייבים לראות? מסגד בידייה שנבנה ב1450 מלבני בוץ, הנמל היפה והמוזיאון הארכיאולוגי הסמוך לו. פוג'יירה נמצאת באזור הררי ומזג האוויר בה מעט יותר נוח גם בקיץ.

  37. טבע. כל האמירויות מציעות ספארי במדבריות. מומלצת במיוחד שמורת הטבע ראס אל חור, שנמצאת כולה דווקא בשטח העירוני של דובאי. אתם מסתתרים בנקיקים וצופים בציפורים נודדות ובקהילות של אלפי פלמינגו מסביב.

  38. אזור סחר חופשי. זה מה שהעניק לנסיכיות המפרץ את עוצמתן הכלכלית. עם הקלות ברגולציה, תפיסת עולם גלובלית, קידום עולמות הייטק – כל אלה הופכות את האיחוד לחלום של השקעות בעיני ישראל. בעיקר בכל מה שקשור בחקלאות, אנרגיה חלופית, וכמובן תעשיות ביטחוניות.

  39. קנאה. שופינג במול עצום לא עושה לנו את זה – אבל חינוך חינם, ביטוח בריאות חינם, קרקע לבנייה חינם, אין מיסים, יש מע"מ, יש במה לקנא.

  40. גמלים. ענף מרוצים מפותח, שמגלגל מיליונים. בעבר רכבו על הגמלים ילדים (בשל משקלם הקל), לאחרונה רובוטים זעירים תופסים את מקומם. מרוצי גמלים, ירידי גמלים שנתיים, תחרות הגמל היפה (מחיר גמל טוב יכול להגיע למיליון וחצי דולר) ויש מסעדות באבו דאבי שאפשר להזמין סטייק גמל.

  41. נימוסים. צריך לזכור שמדובר בנסיכויות מוסלמיות, אמנם סובלניות, אבל עדיין נשלטות על פי חוקי השריעה. מותר להיות בביקיני בחוף הים, אבל לא לשבת כך בבית הקפה הסמוך. מותר להזמין יין במסעדה, אבל לא להציע למארח שלכם.
  42. עצמאות. ממש בעוד שנה יחגגו באיחוד האמירויות הערביות 50 שנות עצמאות. ב- 1971, השייח' זאיד בן סולטן אאל נהיאן הוביל את איחוד שבע האמירויות לפדרציה אחת.

  43. בינתיים חברת התעופה איתיחאד יוצאת ובאה מישראל, עם משלחות רשמיות (וגם עם טונות של אספקה לרשות הפלסטינית), ובאמצע אוקטובר הם השיקו אתר בעברית. גם ישראל הזדרזה לקפוץ על העגלה, עם כרטיסי טיסה אטרקטיביים במחיר 270 דולר, שאזלו תוך יממה. כולם ייאלצו לחכות לדצמבר, לחתימת ההסכם סביב סוגיית הוויזות לנושאי דרכון ישראל.

 

ליצירת קשר עם סוניה מרמרי, מגזין החיים הטובים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...