העידן הנשי בטכנולוגיה

בתמונה: גליה חלאוי והאפליקציה A+ KIDS. צילום: יח"צ.


לאחרונה עלתה הישראלית גליה חלאוי על במת כנס שעסק ב"טכנולוגיה וילדים" במרומי הקומה השישים בבניין תל-אביבי והציגה בפני קהל של הייטקיסטים, בנקאים ועיתונאים את הסטארטאפ  - אפליקציית A+ KIDS חוצה היבשות שהקימה 

אפליקציית A+ KIDS שפיתחה גליה חלאוי משלבת בינה מלאכותית ולימוד אינטראקטיבי, מאופיין אישית לילדים. במילים פשוטות, האפליקציה שהמציאה הופכת ילדים לאנשים יצירתיים ומבריקים. 

חלאוי היא האישה שאתם לא מכירים, אבל היא מי שהביאה למסך הטלויזיה של הילדים והנכדים שלכם את כל הכוכבים הגדולים בארץ ובחו"ל. היא היתה ממקימי הערוצים "הופ" ו"לולי" ומי שהביאה למסך הישראלי את דורה ואת סמי הכבאי.
כמי שמבינה ללב ילדי ישראל, היא החליטה לעשות שינוי בחייה ולהקדיש אותם ליצירת חוויה מעניינת ושונה המבוססת על אלגוריתם חדשני עבור ילדים בני 3–7 בשילוב חוויית צפייה אישית ומשחק ללימוד נושאי אנגלית, חשבון, מדע ועובדות חיים.

המיזם של חלאוי, שבראשו היא עומדת כמנכ"ל, דוגל בדמוקרטיה של החינוך, ולכן, למרות שמדובר בעסק כלכלי לכל דבר ועניין, היא פתחה את השימוש באפליקציה שלה גם עם מסלולים "חינמיים" והיא מקפידה שהשימוש החודשי לא יקרע את הכיס. 

ובכל זאת, חוקרים רבים מבקרים את כמות השעות בה ילדים צופים במסכים. איך A+ משתלב עם ההתמכרות הנוכחית של ילדים למסכים? 
"פיתוח המותג של A+ נוצר מתוך ההכרה במציאות שבה ילדים מקדישים שעות רבות ביום, בכל העולם, למסכים. מצד שני, ישנו צורך חינוכי של פרסונליזציה ללמוד את תחומי האנגלית, חשבון ומדע. כל העת הבנו כי הצורך שלנו להעניק לילדים את החינוך האיכותי ביותר קיים בכל העולם. זהו צורך פנימי שלא קשור למקום גאוגרפי או כלכלי.
לצד זה, היתה קיימת ההבנה שלנו כמבוגרים שתפקידנו גם לדעת לעומק במה ילדים בני 3 – 7 צופים, מבלי להשקיע הרבה זמן בביקורת על סוג התכנים".

מה חדש באפליקציה שיזמת?
"A+ מציע אלטרנטיבה איכותית של תכנים שנבחרו בקפידה ללימוד אנגלית, חשבון ומדע על בסיס טכנולוגיה חדשנית שפיתחנו המבוססת על אלגוריתם ייחודי המתאים את השימוש באפליקציה ליכולת של הילד ומתחשבת בביצועיו.
כדי ללמוד את יחידות הידע שמציעה האפליקציה, לא נדרשת ישיבה ממושכת מול המסכים של A+ אלא שימור קשר על בסיס שבועי של הילד כאשר חוויית הלמידה נמשכת גם כשהמסך כבוי".

איך בדיוק?
"נניח סבתא שהורידה את האפליקציה לנכד שלה, מקבלת הודעות על יחידות ידע שהנכד רכש במהלך השימוש באפליקציה והיא יכולה לייצר עם הנכד נושאי שיחה ופעילות סביב הנושאים שנחשף אליהם. פתאום נוצרת חוויה שמתחילה כחוויה אישית באפליקציה מול המסך שהופכת לחוויה משפחתית משותפת בה המבוגר לוקח חלק וזו תחושה מאוד מעצימה עבור ילד. תחשבי על זה שבתור סבתא מגניבה את מדברת עם הנכדה שלך על אפליקציה שהורדת לה לסלולרי ואתן מחליפות חוויות של ידע על מה שראיתן שם". 

במסגרת עבודתה בעבר בטלויזיה היא מספרת שנחשפה לתופעה מעניינת בתחום סדרות הילדים, ובה ילדים לומדים בצורה שונה אחד מהשני ברחבי העולם ובמסגרת תרבויות שונות, אולם קיים מכנה משותף בינלאומי. "כל הילדים לומדים מתוך סקרנות", היא אומרת. "הטלויזיה הציעה חווית לימוד אחידה ומעט פאסיבית וזאת למרות שהפיתוחים הטכנולוגיים בעולם הציעו חוויות לימודיות רבות אחרות מול המסכים הדיגיטליים השונים". 

איך את משתמשת בידע הזה במסגרת האפליקציה?
"ב A+ אנו לוקחים את החוויה הלימודית על בסיס הסקרנות הילדית כמה צעדים קדימה: הסדרות שאנו בוחרים מציגות את הנושא הלימודי כמטרה, ולמרות שכולן עוסקות בצורה ברורה בהענקת יחידות ידע באנגלית, חשבון, מדע ועובדות חיים, בכל פרק הצופים נחשפים לעלילה מעניינת, שבה ישנה הרפתקה או פתרון תעלומה. כדי להגיע לפתרון, הצופים נדרשים להיחשף ליחידות ידע שיסייעו להם להתקדם. באפליקציית A+ המשתמשים נחשפים למסלול משחקי ענק בו תחנות צפיה ומשחק להתקדמות בתחומי הידע שהמבוגרים בחרו לחזק. וכך במסלול המשחקי המהנה הזה המשתמשים זוכים בכוכבים, נקודות, מפתחות קסומים למנעולים שמפעילים אזורי אנימציה באפליקציה".

בשנתיים האחרונה הצליחה חלאוי להפוך להיות זאת שמלמדת את ילדי צרפת אנגלית, חשבון ומדע לאחר שהחדירה את האפליקציה לאורנג' טיוי הצרפתית. היא מגיעה על בסיס יומיומי ליותר מ-6 מיליון בתי אב מנויים בצרפת ובמדינות דוברות צרפתית.

"מי שמנהל את חטיבת הערוצים באורנג' טיוי הבין שעל ידי העלאת ערוץ A+ בצרפת יינתן מענה להורים רבים שמבקשים ללמד את ילדיהם אנגלית, או כאלו שהגיעו לצרפת ממדינות דוברות אנגלית שמעוניינים לשמר את השפה אנגלית. ערוץ A+ שעלה לשידור בצרפת בתחילת 2017 זכה להצלחה רבה ובעקבותיו הושקה אפליקציית A+ בחנויות הדיגיטליות במהלך 2018. ההבנה שרכישת שפה שניה בגיל צעיר היא הדבר הנכון לעשותו וכי הוא אינו מעכב את התפתחות שפת האם, ברור היום גם להורים בצרפת כמו גם להורים בישראל.

גם ההכרה שהשפה האנגלית מאפשרת לייצר לילדי הדור הדיגיטלי יתרון בחיים משותפת להורים רבים בעולם המערבי אולם מערכות החינוך היום מתקשות לאייש משרות להוראת אנגלית רבות ובעיקר את ההזדמנות לחוויית חינוך אישית לכל ילד בצורה דיפרנציאלית".

בתמונה: צילומי מסך מהאפליקציה A+ KIDS. צילום: יח"צ.

היית ממקימי שני ערוצי ילדים בישראל, הבאת לילדי ישראל את דורה וסמי הכבאי. איך יודעים שסדרה תהיה להיט? 
"למרות שהיה מצופה שאענה שיש פרמטרים ברורים, זה לא ממש מדויק. לעיתים מדובר בשילוב של משהו עכשווי שמותאם לזמן ומקום: יכולה להיות סדרה שתהיה להיט במדינה מסוימת אולם מסיבות תרבותיות היא לא 'תתפוס' את תשומת הלב של ילדים במדינות אחרות. אולם יכולות להיות דרכים שבהן מתאימים תרבותית את הסדרה וההתאמה התרבותית מסייעת להצלחתה של סדרה במישור הבינלאומי. 

"כשצפיתי בסדרה 'דורה' בארצות הברית, המטרה של היוצרים הייתה לגשר על פערי התרבות של הקהילה ההיספנית, דוברי הספרדית, וללמד ספרדית את הילדים האמריקנים דוברי האנגלית. היה לי ברור שאם הסדרה תשודר בישראל, היא תלמד אנגלית - וכך היה. זה לא היה פשוט לשכנע את בעלי הזכויות האמריקאים וגם העבודה עם בית הדיבוב היתה חדשנית ולא סטנדרטית. אבל בסופו של דבר, ילדי ישראל מתייחסים לדמות כדמות דוברת עברית המלמדת כמה מילים באנגלית".

איך זה עבד עם מיכל הקטנה ויובל המבולבל?
"כשמדובר במותגים ישראליים כמו 'מיכל הקטנה' הרעיון הוא להכיר את הכוכבים עוד בטרם הם הופכים למפורסמים ולקבל את היתרון שבחשיפתם על המסך. זה פחות מדע מדויק אבל בהחלט פרמטר של ניסיון רב שנים ואני שמחה על חלקי באיתור הכוכבים הישראלים ובהבאתם למסך הטלוויזיה כך שיותר ילדים יוכלו ליהנות מהם".

הכתבה פורסמה במגזין "החיים הטובים"

ליצירת קשר עם מאיה גז
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...