24 שעות ביממה?

בתמונה: צביה וילצ'יק. צילום: יח"צ.

גם אם אתם לא מכירים אותה אישית, התחושה היא שהיא החברה הכי הטובה שלכם.
ברשתות החברתיות אי אפשר להימנע מלזהות אותה. צביה וילצ'יק נמצאת בכל מקום. היא משתפת את העוקבים הרבים בחיי היום יום שלה, בפגישות העסקיות ובתובנות החיים העסקיים שלה. כי זה האני מאמין שלה - אם אתה לא שם אתה לא קיים. וכן, היא לא נחה לרגע.

 איך את מגדירה את עצמך? ומה בדיוק את עושה?
"אני מגדירה את עצמי כיזמית, מנטורית ומנהלת קהילה לפיתוח עסקים בעידן החדש.
אני יוצרת פלטפורמות שמחברות בין אנשים ובעלי עסקים  קטנים ובינוניים ומלווה אותם בתהליכים לבניית תוכנית שיווקית ובניית המותג על פי הכללים של השיווק בעידן החדש. ובנוסף מייצרת שיתופי פעולה שמניבים לאנשים הרבה מאוד כסף והצלחה. במציאות הרמתי הרבה מאוד כנסים, ושם גיליתי, שאני מייצרת את הפלטפורמה, אך רוב האנשים לא יודעים כיצד להשתמש בה ולקחת את זה צעד אחד קדימה על מנת למנף את עצמם ואת העסק שלהם."

"הם לא מכירים את שפת השיווק של העידן החדש, אין להם מושג כיצד לעורר אצל הלקוח את הצורך של השירות או המוצר שלהם, וכיצד ליצור את הנחשקות למותג.
כיצד ליצור יש מאין, ואיך לייצר מזה כסף?כיצד להביא לקוחות חדשים ומדויקים כל הזמן?
כיצד לייצר מהלכים שיווקיים שיבנו מותג יציב שמגיע לאן שהוא רוצה?"
וכמענה ופתרון לבעיה זו, הקימה וילצ'יק את "האקדמיה ללימוד השיווק בעידן החדש" ביחד עם ערן הדס מאמן מומחה להופעה מול קהל ומצלמה." 

מה היתה ההתחלה?
"התחלתי כמעצבת פנים ושותפה במשרד, לצד איש עסקים שלימד אותי את הדבר הכי חשוב והוא, לפני שאת מעצבת או בעלת מקצוע את אשת עסקים שקמה בבוקר ויוצאת לצוד את  הלקוח. מעולם לא ישבנו במשרד וחיכינו שהלקוח יביא את הלקוח הבא. זו טעות שכיחה בקרב רוב בעלי העסקים הקטנים הסבורים שהאתר או כלים דיגיטליים יביאו להם את הלקוחות. מדובר בעבודה, כיתות רגליים, פגישות, נטוורקינג והרבה מאוד שיתופי פעולה. המטרה היא להכיר כמה שיותר אנשים, לשמור איתם על מערכת יחסים, להישאר בתודעה שלהם ובעקבות כך גם העבודה הגיעה.
מדובר בצייד לכל דבר - קמנו בבוקר במטרה לצוד . לא היינו ולא דייגים שיושבים ומחכים שהדג ייתפס בחכה."

מה היתה נקודת המפנה לזינוק המקצועי?
"לאחר כ-10 שנים של עשייה משותפת ומאגר לקוחות רב, הרגשתי שהתפתחתי מאוד עסקית ויחד עם זאת, לא הרגשתי שאני מממשת את מלוא הפוטנציאל שבי. 
רציתי לעשות דברים הרבה יותר גדולים, הרגשתי שיש לי את היכולת האישית והמנטלית לעוף הרבה יותר גבוה.כתוצאה מאקט שיווקי שעשיתי, פנה אלי בחור מהתחום הטכנולוגי והציע לי להרים יחד  איתו פורטל בענף העיצוב והבניה. זו הייתה שנה שנה שבה למדתי את עצמי, מה אני אוהבת? מה התשוקה האמיתית שלי? עולם שלם של שיווק שנפרש בפני, גיליתי שאני מאוד אוהבת אנשים ומאד קל לי לחבר בינהם ולהתחבר אליהם. נטוורקינג זוהי פעולה פשוטה עבורי ולא פחות חשוב -גיליתי שהקצב שלי שונה מרוב האנשים, שאני מסוגלת לרוץ על מספר פרוייקטים במקביל בלי להתעייף בדרך, אני מאוד סקרנית ותמיד רוצה עוד ועוד לחקור, ללמוד ולדעת ויש לי רעב שהוא בלתי נגמר. 
אך, לאחר שנה של עשייה בלתי פוסקת שבמהלכה לא הכנסתי שקל לקופה, החלטתי לעזוב את מיזם אבל  יחד עם זאת הבנתי משהו חשבו מאוד- זה לא הפורטל, זו אני עם כל היכולת שלי שמצליחה לסחוף אחרי ולהוביל קהילה שלמה.ובתום השנה הזו לאחר שנה החלטתי להרים מותג שנקרא "צביה וילצ'יק " עם כל ההשלכות, ההבנה וההשקעה הכרוכה בכך."

איך את מצליחה להסביר את ההצלחה שלך?
"אני מאוד אותנטית, אומרת מה שאני חושבת ולא חשוב או מעניין אותי מה יחשבו או מה יגידו עליי (כמובן בלי לפגוע באף אחד) אני מעיזה, לא מפחדת מעבודה קשה. יודעת להתמודד גם עם אי הצלחות וכשסוגרים לי דלת אני נכנסת דרך החלון, וכשסוגרים לי את החלון אני מחשבת מסלול מחדש על מנת להגיע ליעד.
אני לא מוותרת בקלות , והמילה לא, היא לא אופציה עבורי אם אני מאוד רוצה משהו."

בתמונה: צביה וילצ'יק. צילום: יח"צ.
 
האם לגיל יש משמעות ביצירת הקריירה?
"בהחלט כן, חושבת שלא יכולתי להגיע למקום שאני נמצאת בו כיום אם לא הייתי חווה את הדרך, את הניסיון, את  השנים, את הכישלונות, את הלמידה מתוך הכישלון ואת השיטה (מה עובד? ומה גורם לתוצאות טובות?) דיוק ומיקוד אלה שני פרמטרים מאוד חשובים להצלחה והם מסוג הדברים שאתם כל הזמן צריכים לשים לב  ולתת עליהם את הדגש. מה היעד? מה המטרה? ותוכנית ביצוע כיצד להגיע לשם.
ולא פחות חשוב, ההנאה מהדרך , כי בסופו של דבר, הדרך זה החיים! ולא מספר רגעי תהילה.

מהן לדעתך הסיבות העיקריות  המעכבות נשים בדרך להצלחה?
"ראשית אני רוצה להתייחס למה מעכב בכלל אנשים בדרך להצלחה ולאו דווקא לנשים.
רוב האנשים סובלים מפחד וחוסר בטחון עצמי, הם לא מאמינים בעצמם, מפחדים להעז, מפחדים לטעות, מפחדים לצאת מהאזור הנוח והנעים, אנשים מעדיפים ראש קטן ושקט מאשר ראש גדול וסוער.
אך מה שהם מפספסים בדרך ובענק זה את תחושת ההגשמה העצמית.
אז נכון שיש מחיר לתהילה וגם אני שילמתי ועדיין משלמת את המחיר,  אבל אין כמו תחושת ההגשמה, תחושת מיצוי הפוטנציאל, הסיפוק שהצבתם לעצמכם יעד או מטרה והצלחתם להשיג אותה. שום דבר לא שווה או משתווה לתחושה הזו.
ולגבי נשים, לא מעט נשים מחליטות לקחת על עצמן את נושא גידול וחינוך הילדים, נותנות לבעל את השקט לצמוח ולהתפתח ומתוך בחירה מעדיפות להשאיר את עצמן מאחור. ואז יום אחד הן מתעוררות והן מגלות את הפער הגדול שנוצר בניהם ודבר נוסף , נשים הרבה יותר מוותרות לעצמן, פחות ממוקדות, פחות שאפתניות והרבה יותר רגישות.
אז אי אפשר באמת להצליח בעולם העסקים אם מונעים מתוך רגש, אם לא ממוקדים מטרה ואם לא נחושים להצליח."

איך באמת משלבים בין קריירה להצלחה או שלא משלבים?
"מתוך בחירה וכאסטרטגה מושכלת החלטנו אני ומוטי בן זוגי, שחינוך וגידול הילדים חל על שנינו. שנינו פיתחנו קרירה ענפה ומצליחה , כל אחד בתחומו ובנוסף גידלנו את הילדים לעצמאות, לאחריות, למחוייבות וגם בפן הזה, הצליח לנו ובגדול! יש לנו 3 ילדים מקסימים ומצליחים כל אחד בתחומו: דביר בן 21 ,מור בת 19  וליאור בת ה-15." 

באיזה השג מקצועי את הכי גאה?
"והדבר הנוסף, פיצחתי האת נושא האגו .
שמתי לי כמטרה לנגד עיניי לעשות שינוי מהותי ולהסביר לאנשים שעם אגו, הם לא ילכו למכולת ובעלי עסקים אמיתים, לא רואים בעיניים ולא בוחלים בשום אמצעי על מנת להצליח,  והאגו רק מעכב אותם ולא מביא אותם לשום מקום מצמיח ומעצים. 
היינו חייבים לגרום לאנשים לשינוי מאוד מאותי בתפיסה והבנה שאם אתם לא תדאגו ותמכרו את עצמכם, אף אחד לא יעשה זאת עבורכם ועל מנת להצליח בעידן החדש אתם חייבים לחשוב, לדבר ולהתנהג כאנשי עסקים ולא כאומנים או כבעלי מקצוע והקהילה שלנו הרוויחה בענק."

היכן את רואה את עצמך בעוד כ-5 שנים?
"אין במה בארץ שאני לא אעמוד עליה, כי כל בעל עסק גדול כקטן צריך ללמוד ולדעת את הכלים של העידן החדש.
רוב בעלי העסקים עוד עובדים ונשענים על השיווק הישן, הרבה אחד על אחד, במקום לנצל את הפלטפורמות החינמיות ולתקוע בחצוצרה ואני מאמינה שזה רק עניין של זמן עד שהם יעברו את מרוץ העכברים שהם נמצאים בה היום ויבינו שיש להם את היכולת בזמן הרבה יותר קצר להגיע הרבה יותר גבוה, הרב יותר רחוק ולהרוויח הרבה יותר כסף."

לו יכולת מה היי אומרת לצביה וילצ'יק הצעירה?
"כשהייתי צעירה, אמרתי לעצמי, החיים קצרים, תעשי רק מה שאת אוהבת, עם מי שאת אוהבת, 
ומי שלא בא לך בטוב, תשחררי, תהני מהחיים  ותמצי אותם עד תום, בכל הכוח והעוצמה ולא פחות חשוב,לחיות את הרגע, כאן ועכשיו (לא את המחר ולא את האתמול) ולאורך כל הדרך צדקתי, אני חיה נכון, אני נהנית מהחיים, נהנית מהדרך, מוקפת באנשים טובים שעוברים איתי את המסע וחווים איתי את ההנאות וההצלחה הא רק הבונוס בסוף החודש בחשבון הבנק.

האני מאמין שלי:

  1. תמיד לתת ערך ומקצועיות- אין מקום לבינוניות. הכי טוב שאפשר וכל מה שצריך לעשות ולהשקיע על מנת שהמקצועיות תהייה ברמה הכי גבוהה שיש.
  2. אני לא חוסכת, בין אם זה בידע שלי או בנתינה, ועוזרת  ועם הרבה מאוד אהבה.
    כייף לי לגרום לאנשים טוב, זה יוצר אצלי הרבה מאוד סיפוק ונחת ואם התברכתי ביכולת הזו, אז שכולם יהנו. רואה בגדול, חושבת בגדול וכשאני פוגשת בדרך אנשים שנופלים על הדברים הקטנים, אני מצטערת עבורם.
  3. תמיד מעצימה את האנשים לידי תוך כדי פרגון.. מתייחסת לכולם בכבוד הראוי לא משנה הגודל או העוצמה. מאמינה בפשטות ובגובה העיניים.
    לא משנה להיכן אני אגיע בסולם ההצלחה, הקהילה שלי יודעת שאני תמיד שם עבורם, אני נגישה ותמיד הם יכולים לפנות אליי בכל עניין, שאלה ועזרה ואני יעשה כמיטב יכולתי על מנת לעזור להם.
    אני תמיד אומרת שלהגיע לראש הפירמידה לבד, זה לא מעניין. כמה שיותר אנשים לידי, יותר טוב ויותר כייף.
  4. כל בעל עסק גדול כקטן צריך ללמוד ולדעת את הכלים של העידן החדש.
    "רוב בעלי העסקים עוד עובדים ונשענים על השיווק הישן, הרבה אחד על אחד, במקום לנצל את הפלטפורמות החינמיות ולתקוע בחצוצרה אין לקוחות קשים יש עסקים שלא מבינים ויודעים לדבר את השפה הנכונה.והנה רק דוגמא אחת וקטנה לכך:לכולנו יש ערוץ שידור פרטי, פייסבוק - רק מעט מאוד מאתנו משתמשים בו, למה?
    בגלל הפחדים, בגלל המחסומים שהם בכלל לא קשורים לעסק אלא בכלל אישיים, בגלל שאין להם את הכלים ואת הידע. וידע זה כוח. וכשבאים אלי בעלי עסקים ואומרים לי, אצלי זה לא עובד!!!
    יש לידים, יש נחשקות למותג (לא צריך להילחם עבור כל לקוח, אלא הלקוח רוצה אתכם).
    פתאום מרוויחים כסף בחיוך ולא על ידי מלחמות, פתאום אנחנו לא עוד הצעת מחיר בשוק תחרותי.
    לא פחות חשוב, פתאום אנשים מקבלים את הביטחון לשים את עצמם בחזית הבמה ולתת בכל הכוח. וזה תהליך מרתק! לראות מהצד ולהשקיף על הפריצה הגדולה. אנשים קוראים לי קוסמת, אבל אני ממש לא, פשוט יש לי ידע רב ואני משתמשת בו בכל הכוח והעוצמה.כייף שיש לי ידע שכל בעל עסק בארץ צריך. "

הכתבה פורסמה במגזין "החיים הטובים"

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...