אתם קוראים נכון: 5 השפעות חיוביות שיש לקריאה על איכות החיים

מתי הייתה הפעם האחרונה שהרשתם לעצמכם לצלול לתוך ספר מתח? סביר להניח שזה היה מזמן, שכן ריבוי המטלות והעומס של חיי היום יום מקשים על קריאת ספרים רציפה. עם זאת, מחקרים מראים כי לקריאת ספרים יש השפעות פיזיות וחיוביות התורמות לנפש בריאה בגוף בריא. הנה כמה מהם: 

1. משמרת את היכולות הקוגנטיביות
הקפדה על קריאה קבועה עוזרת במניעת מחלות קוגניטיביות כגון דמנציה ואלצהיימר. מחקר קנדי מצא כי לאנשים מעל גיל 50 שקראו ספרים באופן קבוע היו תוצאות יותר טובות במבחנים קוגנטיבים שנערכו להם. 

2. משפרת את ההתמודדות עם לחץ ודיכאון
הקריאה עוזרת להשתחרר מתחושות לחץ ודיכאון משתי סיבות. הראשונה, הספרים מהווים תמונת ראי של הרגשות והתחושות המקיפות את בני האדם, דבר שעוזר לקוראים לקבל פרספקטיבה ברורה יותר. סיבה שנייה היא שהספר מהווה מקום בריחה המאפשר לשכוח את הדברים שמפריעים לנו. 

 

 

3. מקלה על כאבים כרוניים
אנשים הסובלים מכאבים כרוניים מוצאים שהקריאה מקלה עליהם הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. איך? ככל שהספר יותר מרתק כך הקוראים נשאבים לתוכו ושוכחים את הכאבים מהם הם סובלים. 

4. עוזרת למערכות היחסים
מערכות היחסים השונות שלנו מבוססות על תקשורת מילולית וא-מילולית. הקריאה עוזרת לפתח ולשמר את מערכות היחסים המקיפות אותנו, וזאת משום שבמהלך הקריאה מוצגים בפני הקוראים דמויות רבות בסיטואציות מגוונות המוציאות מהם תגובות שונות, ולכן במהלך הקריאה הקוראים נחשפים למגוון תגובות רחב שעוזר להם לאחר מכן בעולם המציאותי. 

5. משפיעה על מבנה המוח
לקריאה יש השפעה לא רק על המצב הנפשי של הקורא אלא גם על המבנה הפיזי של המוח. מחקרים הראו שלאחר הקריאה, חלקים מסויימים במוח מראים פעילות גדולה יותר ונוצרים חיבורים שלפני כן לא היו קיימים. 

 

 

 

 

ליצירת קשר עם מערכת קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...