יוצאים לשופינג: מדריך לשווקים בירושלים

שוקי הערים כבר אינם ממלאים רק את הצורך הקיומי של האדם המגיע לשוק כדי לקנות אוכל וביגוד לו ולבני משפחתו. השווקים פעילים ותוססים, והריחות והטעמים בהם מושכים מטיילים ותיירים, אשר רוצים להכיר את העיר דרך הלב הפועם שלה. 

בירושלים שווקים רבים, כל שוק על ניחוחותיו האופייניים, טעמיו וסיפוריו, וכולם מעלים את סיפורה של העיר המופלאה שסביבם, הגדושה באתרי דת וקדושה לבני שלוש דתות. והסמיכות הזו שבין קודש לחול, בין הרוח לחומר, בין צעקות הרוכלים לקריאת המואזין, בין הרעש וההמולה שבחוץ לדממה בין כותלי המנזר, בין הבאסטה לבית הכנסת – שכנות זו מספרת את סיפורה של ירושלים. 

כאן תמצאו מבחר מלא ומגוון של מלונות בירושלים

וכאן מאות אפשרויות לנופש בארץ

שוק מחנה יהודה

ה-שוק של העיר, אולי של המדינה. אין פוליטיקאי שלא עובר לפני הבחירות בין הדוכנים והסמטאות של השוק אשר כה מזוהה עם העיר בכלל וקבוצת בית"ר ירושלים בפרט. "הלו אדון, שלום חמודה, ברוכים הבאים לשוק מחנה יהודה", כך שיר השוק המקומי, ולהזמנה כזו לא מסרבים. 

השוק משתרע על פני רשת סמטאות בין דרך יפו לרחוב אגריפס ולצידי הרחוב המרכזי – מחנה יהודה. במסעדות הפועלים המפורסמות רחמו ועזורה עדיין מבשלים על פתיליות והניחוחות עולים מן הסירים המהבילים לסמטאות. הפירות והירקות טריים ונהדרים, וחוץ ממלפפונים ועגבניות תמצאו בדוכנים גם מיני עלים ומציאות, החל מגידולי חממה ייחודיים וכלה בזעתר מן הגבעות .

בשנים האחרונות עבר שוק מחנה יהודה מתיחת פנים, הוא מקורה, נקי, ולצד הבאסטות הוותיקות נכנסו גם דיירים חדשים. "מחניודה" של אסף גרניט כבר עשתה לה שם כמסעדת שף בין דוכני שוק, ולצדה בתי קפה, מאפיות, מסעדות רחוב ואפילו חנות לצמחי מרפא הודיים. כמו כן ניתן לרכוש את "יאללה באסטה", כרטיס טעימות לסיור בשוק, ולהאזין להדרכה קולית דרך מכשיר הטלפון. ועדיין, עם כל החידושים והעדכניות, רוחו של השוק העיראקי הוותיק והכה ירושלמי שורה בכל סמטה ודוכן. 

שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-19:00, ו' – 8:00-15:00. במוצ"ש השוק סגור אבל רוב המסעדות ובתי הקפה פתוחים.

לחצו כאן לאתר מחנה יהודה 

שוק העיר העתיקה

בשנים קדומות היו בעיר העתיקה מספר שווקים קטנים וייעודיים, כמו שוק הקצבים או שוק הבשמים, שנחלקו ברובעים השונים של העיר. כיום, בעקבות שיפוצים, חידושים ומתיחות פנים, זהו למעשה שוק אחד גדול ובו נמכר ערב רב של דברי מזון, בגדים, ריהוט ועד מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. החלק המרכזי של השוק, ברחוב דוד, שהכניסה אליו משער יפו ומגדל דוד, כבר זכה לכינוי "שוק השווקים". בערבית נקרא הרחוב "סוק אלוואן", שוק הצבעים, המעיד על שורשיו. יהודים רבים עסקו במקצוע הצבעות והסופר ש"י עגנון מזכיר זאת בספרו המפורסם "תמול שלשום" שגיבורו יצחק קומר עובד כצבע. 

ועדיין, למרות שההפרדה מן העבר כבר אינה קיימת וההבדלים היטשטשו, אפשר למצוא בו נקודות חן ייחודיות כמו חנות בגדים לרקדניות בטן, חנות למנורות וחנוכיות, דוכן לכיפות ליהודים וגם לערבים וחנות כלי נגינה מזרחיים.

בגלל ריבוי המטיילים אזור השוק סגור לתנועת כלי רכב, מה שהופך את המקום אידיאלי לטיול משפחתי, ורק יש לשים לב לא להיפגע מעגלות הרוכלים המעבירים סחורה. 

רחוב דוד חוצה בין הרובע הנוצרי לרובע הארמני ובקצהו נחלק לשניים במעין צומת T. מימין, הקארדו המקורה, הרחוב הראשי בעיר בתקופה הביזנטית, ומומלץ לנסות ולחפש סימנים לשרידים היסטוריים מרשימים בין החנויות והדוכנים. כיום נמצא הקארדו בתחום הרובע היהודי ובעלי החנויות בו יהודים, להבדיל מחלקי השוק האחרים. זהו קטע שוק נקי ומסודר ומומלץ לטייל בו לאורכו. 

ממול לקארדו ומצדו השני של רחוב דוד נמצאים שלושת השווקים – שוק הבשמים, שוק הקצבים ושוק הצורפים. ברחוב הקצבים עוד נותרו חנויות בשר, אך נתחים עסיסיים התלויים על אנקולים כבר אין בנמצא (וטוב שכך, ולו מטעמי בריאות). ניתן לעבור בין שלוש הסמטאות דרך מעברים קטנים בקירות המפרידים, תוך כדי הליכה צפונה לרחוב בית הבד. זהו רחוב מרכזי בשוק ובסופי השבוע מגיעים אליו תושבי כפרים מן הסביבה ומוכרים את תוצרתם החקלאית. אם תרצו, שוק איכרים במובן הכי מקורי של המושג. 

שעות פתיחה: לשוק אין שעות פתיחה משלו, אבל מומלץ להגיע לעיר העתיקה בין 8:0-17:00 בימים א'-ה' וביום ו' ב-8:30-13:00, אז פועל מרכז תיירות בשער יפו (וגם השירותים הציבוריים שבעיר העתיקה).

לחצו כאן לאתר העיר העתיקה

שוק אבטימוס (מוריסטן)

אף הוא אחד משווקי העיר העתיקה ונמצא ברחוב מוריסטן המקביל לשלושת השווקים ולצד כנסיית הגואל. בתקופה הצלבנית נבנה במקום בית חולים ומנזר, והשם "מוריסטן" הוא ככל הנראה שיבוש ערבי למילה הפרסית "תימרסטאן" שפירושה בית חולים. בתחילת המאה ה-20 נמכר השטח לפטריארכיה היוונית, שהקימה במקום שוק תיירותי ביוזמת הפטריארך אבטימוס, שעל שמו נקרא השוק. 

במרכז השוק מזרקה מרשימה, חנויות ובתי קפה. מקום מצוין לשבת ולהירגע מעט מהמולת השוק.

שוק ממילא אלרוב

פתחנו ואמרנו כי ירושלים היא עיר של ניגודים הסמוכים זה לזה, וההיפך הגמור מהשוק של העיר העתיקה נמצא בסמוך אליה, מעבר לחומות. 

שוק ממילא הוא בעצם קניון פתוח של חנויות בתווך המשתרע בין שער יפו לרחוב אגרון, בין העיר העתיקה לחדשה. האדריכל משה ספדיה תכנן את השיפוץ במקום וב-2007 נפתח הקניון (או שוק ממילא, איך שתרצו). שדרת החנויות, היא שדרת אלרוב, הכניסה לירושלים זריקת מרץ וחיוניות בדמות ניים-דרופינג של מותגים מובחרים שהגיעו לראשונה לעיר הקודש. 

בין המבנים נמצאים בית שטרן, בו התגורר בנימין זאב הרצל בעת ביקורו בעיר כשיצא לפגוש את קיסר גרמניה וילהלם השני ב-1898. מנזר סנט וינסנט דה פול הוא אחד המבנים היחידים שנשמר בשלמותו ולא נצרך לשיפוץ. 

לאורך השדרה חנויות של מותגים, בתי קפה ומסעדות, ולצדם פסלים ומיצגי רחוב. בחגים ומועדים מתקיימות בשוק ממילא אירועים שונים. כדאי לפקוד את המקום בשעות הערב, כשהפנסים שופכים אור צהבהב על האבן הירושלמית.

שעות פעילות: א'-ה' 10:00-23:00, ו' 9:00-15:00, מוצ"ש: שעה אחרי צאת השבת ועד 23:00. בחורף שעת הסגירה מוקדמת בשעה אחת בימים א'-ה'. 

לפרטים לחצו כאן

שוק המושבה הגרמנית

שוק איכרים ואומנים יוקרתי ואיכותי הנערך בעמק רפאים בימי שישי. בדוכני המזון נמכרים פירות וירקות אורגניים, תבלינים מיוחדים, מיצים טבעיים, מאפים ומרקחות תוצרת בית, יינות ועוד. אמנים מציעים למכירה בגדי מעצבים, תכשיטים, חפצי יודאיקה, תמונות, מזכרות ועוד. במתחם הטיפולים האלטרנטיביים מעניקים עיסויים, סדנאות והרצאות. 

מיקום: מרכז תרבות עמים ונוער, רחוב עמק רפאים 12

שעות פעילות: ימי שישי בין 09:00-15:00 (למעט ימי גשם).

לפרטים לחצו כאן

שוק הלילה

בכל יום חמישי החל משעות אחר הצהריים פועל ברחוב יפו שוק לילה, ובו מאות דוכני אמנות שונים: פסלים, תכשיטנים, מאפרים, ציירים ועוד. ביניהם אטרקציות שונות כמו קבוצות תיאטרון רחוב, הופעות מוזיקה ונגני רחוב, פנטומיה, הפעלות לקהל ועוד אטרקציות ההופכות את השיטוט לאורך השוק לחוויה. 

שוק הלילה החל לפעול בקיץ האחרון ובכך התחברה ירושלים לערים רבות בעולם שבהן נפתח סוף השבוע בשוק לילי המהווה מוקד משיכה לתושבים מקומיים ולתיירים. 

איפה? רחוב יפו בין כיכר ציון לכיכר ג'נרלי

מתי? כל יום חמישי בין 15:00-22:00

לפרטים לחצו כאן

הכתבה באדיבות "אשת טורס", המציעה מלונות לחופשה בארץ

שוק ממילא (צילום: חדווה שנדרוביץ, מתוך אתר פיקוויקי)

שוק המוריסטן (צילום: אור צפתי, מתוך אתר פיקוויקי)

שוק מחנה יהודה (צילום: מלי קוך, מתוך אתר פיקוויקי)

שוק העיר העתיקה (צילום: נעם חן, משרד התיירות)

ליצירת קשר עם אשת טורס
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...