מכירים את זה ששמעתם על משהו וכשהבנתם עד כמה הוא משמעותי בא לכם שכולם יידעו?
זה בדיוק מה שקרה לי אחרי השיחה עם אלה שינדר מ'נתיב הבריאות'
יש לזה שתי סיבות טובות: האחת היא שאין מישהו שלא נתקל ו/או ייתקל בסוגיה רפואית כלשהי שתדרוש ממנו
רפואת מומחים כלשהי והשנייה היא שבכנות, לא נתקלתי בשירות כמו זה שהיא מציעה. אם לשאול רגע מעולמות תוכן
אחרים אז אכן וויז הייתה האסוציאציה הראשונה שלי: המסלול הנכון והמהיר לבריאות.
ועכשיו ל"תכלס": 'נתיב בריאות' מציע שירות אנושי ומקצועי לניהול וליווי משברי בריאות.
שינדר, אחות מוסמכת בחדר ניתוח עם תואר שני בניהול מערכות בריאות הקימה אותו כשזיהתה באופן מובהק
כל כך את הצורך, וזה אולי לב ליבו של העניין: אחרי כל כך הרבה שנים במערכות הבריאות הציבורית והפרטית כאחד
היא יודעת בדיוק למה צריך שירות כמו שלה.
תוכלי להסביר - למה צריך שירות כזה?
"כי כשיש משבר בריאותי – והכוונה היא לכל צרה בריאותית הדורשת יותר מאשר פנייה לרופא משפחה – אנשים
נקלעים לחוסר אונים, חוסר וודאות וברוב המקרים גם מתחילים עם סחבת בירוקרטית ששורפת זמן יקר.
אנשים לא צריכים אותנו כדי להגיע לרופא המשפחה שלהם. הם כן צריכים אותנו כדי לבחור את הרופא המומחה
המתאים לבעיה הרפואית הספציפית, ולא פחות חשוב כדי להבין איזה בדיקות בדיוק יש לבצע (במהירות) לאבחון הבעיה
הרפואית כדי להגיע לרופא המומחה עם תוצאות ולזרז את תהליך הטיפול".
ובכל זאת אני חייבת להקשות. הרי יש לנו קופת חולים, ביטוחי בריאות.
"נכון ואכן מרבית האנשים כשהם נתקלים בבעיה בריאותית כלשהי פונים למוסדות מוכרים והולכים לקופת חולים.
לפעמים זה עובד, אבל לרוב זה לא. גם כי לרופא המשפחה מוקצבות 2 דקות מול כל פציינט וקשה עד בלתי אפשרי
להגיע לאבחון נכון ככה; וגם כי שנות הניסיון שלי לימדו אותי שכל העניין הוא אכן להגיע לאיש המקצוע
הנכון - ומהר".
חשוב להבין, לא מדובר רק על משברים בריאותיים של חיים ומוות או מחלות קשות רחמנא ליצלן. גם, אבל בהחלט לא רק.
שינדר מסבירה שגם כשיש קרע במיניסקוס – הטיפול שתקבל ברך של אישה בת 40 לעומת זו של איש בן 72 שונה
לגמרי ועל כן ההפניה לרופא הנכון קריטית להחלמה.
"פנתה אלי, למשל, אישה בת 51 שלא יכלה ללכת מרוב כאבים במפרק הירך. היא כבר הייתה אצל אורטופד,
עשתה אולטראסאונד, קיבלה כדורים ודבר לא השתנה. אנחנו לעומת זאת יודעים שהגיל שלה מאפשר ניתוח זעיר באמצעות סיב אופטי.
קבענו לה תור לרופא שמומחה בניתוחים כאלה תוך וידוא שיש לו הסדר מול קופת החולים שלה ואם לא היה – היינו
בודקים מול הביטוח.
כל כך הרבה אנשים לא מנצלים את הביטוח שהם משלמים שנים – שזה פשוט חבל. אנשים מזניחים וסובלים
ומושכים למרות מה שמגיע להם; אנשים לא יודעים אילו שאלות לשאול ואת מי ובדיוק לשם כך אנחנו כאן".
ולסיום איך זה עובד וכמה עולה?
"השירות שלנו מתחיל בשיחת יעוץ חינם. אם הלקוח בוחר ללכת אתנו - בעלות חד פעמית של 350 שקל - אנחנו
פורסים בפניו את מכלול הנתיבים לפתרון, בייחוד אלו שהוא לא ידע על קיומם ושמגיעים לו".
יש עוד גופים כמוכם?
"ככל הידוע לנו אין בישראל עוד גוף שנותן שירות כזה, בוודאי לא לישראלים. יש ארגונים שמטפלים בזכויות
המטופלים מול ביטוח לאומי אבל הם לא אנשי רפואה אלא עוסקים, כאמור, בזכויות ובהחזרים. זה חשוב – אבל זה
שירות אחר לגמרי".
למידע נוסף לחצו כאן
להתקשרות חייגו: 073-7780380