יצאתי לשירותים, תכף אשוב

כשאורוול טבע את המושג "האח הגדול" ודיבר על קץ הפרטיות בספרו 1984 שנכתב בשנות הארבעים, לא היה לו מושג מה מארק צוקרברג יעשה עשרות שנים מאוחר יותר.

צוקרברג, צעיר אמריקאי חביב ממוצא יהודי, פיתח באוניברסיטת הרווארד, אתר אינטרנט שדרכו סטודנטים יוכלו לשמור על קשר עם סטודנטים אחרים. לאתר הוא קרא פייסבוק והשאר היסטוריה.  מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם מתחברים לאתר, מדברים עם חבריהם ופוגשים אנשים חדשים דרכו. בשנים האחרונות רשתות חברתיות הפכו לשם דבר בכל תחום: פוליטיקאים משתמשים בהן לצורכי גיוס ושכנוע, בפרסום ושיווק משתמשים בהן כדי לייצר אמינות במוצרים וישראלים רבים עושים בהן שימוש על מנת לחזק את הקשר עם יקיריהם המתגוררים במרחקים.

החבר (הווירטואלי) הכי טוב שלי

משפטי סטטוס שמעדכנים על מצבנו כמו "מוריד את הכלב" או "מישהו מוכר מאזדה שנת 99?"  נותנים לנו את תחושת השחרור של שיתוף חברים במעשינו ומספקים צורך מציצני הקיים אצל כולנו.

הרשת מספקת לנו תחושה של שמירה על הון חברתי מסוים, גם אם הוא וירטואלי לחלוטין. הון חברתי הינו נושא שנחקר רבות באקדמיה. מחקרים המתמקדים ברשתות חברתיות עוסקים בנושא זה ובוחנים כיצד הוא בא לידי ביטוי באתרים כמו פייסבוק, בין אם מדובר בגישור על פערים גיאוגרפיים בין אנשים, חיבור וגיבוש בין אנשים קרובים ושימור של יחסים רחוקים או חלשים יחסית.

מדובר בצורך החברתי הבסיסי שלנו כבני אדם; אנחנו מצרפים את חברינו הקרובים ואף הפחות קרובים ובמקרים מסוימים גם כאלו שהתראינו עימם בפעם האחרונה לפני 10 שנים, העיקר שנהיה מוקפים בחברים.

 

מי צריך פרטיות?

אם אתרי רשתות חברתיות יכולים למנוע בדידות, אז מה הבעיה? למה בתקשורת יש לאחרונה מגמה שלילית ביחס לפייסבוק ולמידע שהיא אוצרת אודותינו? ידע הוא כוח ולמארק צוקרברג יש משניהם, פייסבוק מכיל המון מידע עלינו!

מייסד האתר מצא דרך לתרגם את המידע הזה לכסף וכך חברות שונות מציעות לנו פרסומות המותאמות לפעילויות שלנו ומשתנות בדף הפרופיל שלנו.  אבל איפה המידע הזה מתחיל והיכן הוא נגמר? האם פרסומות אישיות עוברות את הגבול בין שיווק ממוקד לחדירה לפרטיות?

נכון לזמן כתיבת טור זה, מפעילי האתר נענו לדרישות מצד ארגוני פרטיות שונים ותלונות מצד אמצעי התקשורת אשר מתחו ביקורת על חוסר שליטה על בקרת הפרטיות באתר.
פייסבוק פרסמו הנחיות חדשות ואפשרויות פחות מעורפלות, לשלוט על התכנים אותם אנו מפרסמים באתר.
דרך מעניינת להציג ולסכם את פעילות הרשתות החברתיות ניתן לראות אצל יוצר קליפים אשר בסרטון של דקה וחצי ועם כמה בלוקים של ציור וטושים מסביר מה זה רשת חברתית  באופן מאוד חביב.

 

יצאתי לשירותים, תכף אשוב

ליצירת קשר עם גל יעבץ
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...