"מעולם לא האמנתי שאוכל לאהוב בגיל הזה, זאת פשוט אהבה מטורפת"

במבט ראשון נראה שסיפור האהבה בין כוכי מאורי (64) ואילן פרוסט (67) לא נועד לקרות: היא בארץ, הוא בהולנד, הדייט הראשון לא היה מוצלח והבדלי התרבות והמנטאליות השונה גרמו לקשיים עצומים שעוררו שאלות רבות בנוגע להצלחת הזוגיות, אבל האהבה הוכיחה שהיא חזקה יותר מהמציאות ובספטמבר הקרוב הם עומדים להתחתן. ישבנו איתם לראיון זוגי לקראת ט"ו באב ויצאנו מלאי אמונה באהבה. 

 ההתחלה: בין ישראל להולנד

"כשנרשמתי לאתר ההיכרויות של קלאב 50 כבר הייתי עמוק בארגון החזרה שלי לארץ", משחזר אילן, "גרתי בהולנד 43 שנים, נולדו לי שלושה ילדים וארבעה נכדים והרגשתי שאת שנותיי לאחר היציאה לפנסיה אני רוצה להעביר בארץ מולדתי. לכן, כחלק מהחלטה זו נרשמתי לאתר ההיכרויות של קלאב 50 כדי לחפש זוגיות ואהבה". 

כוכי לעומת זאת, לא תיארה לעצמה שכבר תמצא זוגיות לשארית חייה ובטח לא עם מישהו שנמצא בהולנד. אחרי שהקימה משפחה והתגרשה, היא הייתה בחיפושים אחר בן זוג ללא הצלחה מרובה ואז החליטה, כניסיון אחרון, להירשם לקלאב 50 ולהשתתף באירועים ובטיולים של הקלאב ובין היתר, גם לפתוח כרטיס באתר ההיכרויות. 

"באותו יום שפתחתי את הכרטיס שמתי תמונה ותכננתי לאכול ארוחת ערב" ,חוזר אילן לאותו ערב גורלי, "מיותר לציין שאת ארוחת הערב לא אכלתי באותו ערב. מבול הפניות והמיילים שקיבלתי לא איפשרו לי להתפנות. רוב הנשים שפנו אליי כתבו לי בצורה מאד ישירה וישר השאירו מספר טלפון, דבר שלא הייתי רגיל אליו אחרי המגורים הארוכים בהולנד. אחרי שראיתי את הפרופיל של כוכי לא פניתי לאף אחת מהנשים באתר, תמונת הפרופיל שלה מצאה חן בעיני והוקסמתי מהכנות והפשטות שהיא הקרינה".

"האמת היא שכשראיתי אותו באתר מאוד התרשמתי", מספרת כוכי את הצד שלה, "הוא נראה טוב, ושידר ג'נטלמניות שלעיתים נראה שכבר אבדה מהעולם הזה. אבל אני מודה שלא התחברתי דווקא לקיבעון שלו וצורת הדיבור המאוד לא מתפשרת ולא זורמת. צורת ההתנהגות שלו הייתה מקובעת ומאד חד משמעית בנושאים רבים". 

אחרי התכתבויות באתר ושיחות בסקייפ במשך כמה חודשים, שהיו לפי דבריו של אילן "חפירות נוראיות, וויכוחים קשים וסגירות רגשית ", הם החליטו שהגיע הזמן להיפגש. אילן הגיע לביקור מולדת והדייט הראשון שלהם יצא לדרך. "זה היה פשוט דייט מאכזב ונורא", צוחקת כוכי, "הוא בא לארץ, נפגשנו ומיד הרגשתי שזה לא זה. בתור אישה שמאוד מאמינה ברוחניות וזרימה שוטפת הרגשתי שאין את החיבור שצריך להיות, לכן מהר מאוד ניערתי אותו". 

למרות דייט ראשון לא מוצלח, אילן לא תכנן לתת לאישה שהקסימה אותו כל כך להיעלם בכזאת קלות, אז הוא קנה לכוכי כרטיס טיסה לביקור בהולנד. "התלבטתי רבות ואף התכוונתי להבריז לו יומיים לפני הטיסה", היא משחזרת, "אבל אמרתי לעצמי שאם לא אעשה את זה אני אשאר כל חיי עם סימני שאלה של 'מה היה יכול להיות אילו', אז למרות כל החששות עליתי על המטוס והגעתי להולנד". 

עם זאת, גם הביקור של כוכי בהולנד לא היה הצלחה מסחררת, "הייתי שם שבועיים וזה היה נורא. בחזרתי לארץ , לאחר שבועיים החלטתי להגיד לו שאנחנו לא מתאימים מבחינה רגשית ומנטלית, שכן פערי התרבות היו יותר מדי גדולים, אבל שאשמח לעזור לו עם החזרה לארץ וההתאקלמות". אבל אילן לא ויתר.

האמצע: החזרה לארץ

לפני שנתיים בדיוק אילן חזר לגור בארץ, דבר שהיווה נקודת מפנה ביחסים שלהם. אילן ביקש מכוכי לגור אצלה לפרק זמן קצר עד אשר ימצא דירה אך כוכי סירבה. בעקבות זאת, אילן הגיע לארץ במיוחד לפני עלייתו הסופית כדי להשכיר דירה בה יוכל לגור עד שיבדקו את מצב היחסים ביניהם. 

"הבעיה היחידה בדירה ששכרתי היא שהיא הייתה ריקה" הוא מספר, "כל הרהיטים והחפצים עוד לא הגיעו ולא היה לי אפילו איפה לישון". עם זאת, כוכי שלמרות שכבר אמרה לו שזה לא יעבוד, הכינה לו מסיבת הפתעה עם ילדיו, כדי לשמח אותו ולהקל על חזרתו לארץ. מכיוון שאילן היה בבית ריק וחסר רהיטים, היא הציעה לו להישאר לישון אצלה כמה ימים עד שכל הדברים יגיעו והוא יסתדר, "כששאלתי אותה איפה אני אוכל לישון היא ענתה לי בטבעיות 'פה לידי'", אילן מספר, "מפה לשם הוא ישן בדירה שלו רק פעמיים" כוכי מוסיפה בחיוך. 

 

 

איך למרות כל הוויכוחים הבנתם שנועדתם להיות ביחד? 
"הייתה משיכה פנימית לא מוסברת, לא הבנו מאיפה היא באה", כוכי מספרת, "למרות כל הוויכוחים והמריבות הבכי וחוסר ההסכמה תמיד אמרתי לו שצריך לדבר ולא לברוח. אם צריך להיפרד או שהוא רוצה לחזור לביתו, אין בעיה נעשה את זה, אבל קודם מדברים. ובאמת, היינו מדברים והכל היה מסתדר. חשוב לזכור שהזוגיות שלנו לא הייתה רגילה, זוג נורמלי מכיר, יוצא לדייטים בילויים טיולים ורק אחרי תקופת מה, אם בכלל, עוברים לגור ביחד. אצלנו זה היה הפוך. עברנו לגור ביחד ורק אז התחלנו להכיר אחד את השני, זה גרם לפערים העצומים שלנו לצוף מעל פני השטח באופן מידי ולגרום לפיצוצים אדירים. דווקא בגלל שהפערים היו מאד גדולים, ומכיוון ששנינו לא ידענו לעשות הצגות ולהראות רק את הצדדים היפים שלנו, נוצר מצב בו הוצאנו את המינוסים שלנו במלוא העוצמה כבר בתחילת ההיכרות שלנו, וזה בעצם מה שאפשר לנו להכיר הרבה יותר לעומק למרות הכול. כל מריבה וויכוח העמיקו את הקשר יותר ויותר". 

"הייתה כימיה שאי אפשר היה להתעלם ממנה", מוסיף אילן, "מעבר לכך, לשנינו יש חוש הומור ואנחנו אוהבים לעשות שטויות ולהיות ילדים קטנים מדי פעם, כל הצחוקים וההנאה שחלקנו ביחד עזרו לנו להתחבר מהר יותר". 

העתיד: זוגיות וחתונה

כשאני שואלת אותם האם יש הבדל משמעותי בזוגיות בגיל 50 לעומת זוגיות בגילאי ה- 20 הם מהנהנים בחיוב. "בזוגיות בגיל מבוגר לומדים לקחת הכול בפרופורציה ובלי מניירות", אילן משתף, "עד כמה חשוב שהשיש יהיה נקי ועד כמה חשוב ששנינו נהיה מאושרים. הפרופרוציה עוזרת גם להכיר ולהודות בטעויות שלנו, ועוזרת לנו לא להיות עקשנים מדי. דבר חשוב שכוכי לימדה אותי זה להודות בטעויות. לה מעולם לא הייתה בעיה להגיד "טעיתי" וזה משהו שמוסיף כנות ומחזק את הקשר". 

 "אהבה בגיל 20, לפי דעתי, היא יותר חושנית, תלותית ורכושנית ותלויה ברושם וחוסר טבעיות", מסבירה כוכי, "הזוגיות שלנו כיום היא הרבה יותר טבעית, חופשיה ולא תלותית. אנחנו יותר מבוססים מבחינה רוחנית, מנטלית ונפשית ולא צריכים סיבות חומריות כמו כסף או מראה או הצגות. זה מי שאנחנו וצריך רק פשרנות, כבוד הדדי ושלווה כדי שנחיה ביחד בצניעות ובאהבה". 

איך קיבלו הילדים והנכדים את הזוגיות החדשה?

"שני הילדים שלי קיבלו את הזוגיות בשמחה רבה. גם הנכדים מקבלים את כוכי כסבתא בלי בעיה בכלל", מספר אילן, "הבנות של כוכי הן אלו שלחצו עלינו להתחתן". 

"הבנות שלי מתות עליו", מסבירה כוכי את העניין, "ערב אחד היינו אצל הבת שלי בבית והיא אמרה שהן נורא רוצות שאילן יהפוך להיות חלק רשמי מהמשפחה. הנכד שלי כבר קורא לו סבא בלי בעיה, ונכד אחר שנולד כבר אחרי שהיינו זוג גדל עם אילן כדמות סב לכל דבר, לכן זה נראה להן דבר טבעי למסד את הקשר". 

ההכנות לחתונה של אילן וכוכי שתתקיים בספטמבר נמצאות בעיצומן כשכל המשפחה נרתמת לאירוע המשמח והמרגש הזה."ההכנות לחתונה הולכות בסדר גמור, כבר יש לנו אולם", משתף אילן ומוסיף: "כוכי מתרגשת מאוד וזה כבוד גדול בשבילי לתת לה חיים חדשים". 

"זה מעמד מאד מרגש ומלא שמחה", אומרת כוכי, "הבנות שלי נרתמו לעניין בצורה מלאה וזה נורא כיף, אני רגילה שההורים מחתנים את הילדים ודואגים לכל הסידורים, והפעם אני חווה את זה מהצד ההפוך, כשהילדים מחתנים את ההורים ועוזרים להם בסידורי החתונה. זה מעמד אחר לגמרי מהחתונות הקודמות שלנו, אנחנו כבר מעבר לכל העניין של "לקנות טבעת בומבסטית" וללבוש שמלת כלה יקרה ומושקעת". 

את החתונה יערכו אילן וכוכי עם רב רפורמי, "אנחנו נגד כפייה דתית ואנחנו מקדשים אחד את השנייה ביחד, כי החלטנו על הזוגיות הזאת ביחד. אנחנו גם ניסחנו בצורה משותפת כתובה שתשקף את ה"אני מאמין שלנו" ותיתן ביטוי לאהבה הגדולה שיש לנו. כבר יש בינינו אמון שלם ואהבה עצומה, כך שאנחנו עושים את הטקס הזה רק כדי למסד את היחסים שלנו בצורה רשמית". 

הזוגיות שלכם מוכיחה שאהבה קיימת בכל גיל, מה הייתם אומרים לחברי הקלאב שנמצאים בחיפוש אחר אהבה וזוגיות? 

"אני חושבת שחשוב לא להתייאש ולא לפסול ישר את הפנימיות של האדם, צריך להכיר לעומק. החיצוניות מאד מטעה וגם התנהגות התחלתית, אבל אפשר גם למצוא דברים טובים בגיל הזה ובייחוד אהבה. הרבה אומרים לי שתוך חמש שנים כל הזוגיות והאהבה שלנו תיעלם, אבל אני מאמינה הדוקה באהבה ואני חושבת שאהבה זה משהו שקשה להגדיר שקיים בכל גיל. התובנות שהגיעו עם הגיל מאפשרות לנו לדעת כשאהבה אמתית מגיעה", כוכי משתפת, "עם זאת, אסור לצאת בהיסטריה לפגישה אחרי פגישה רק כדי למצוא בן זוג. זו טעות גדולה להתייחס לאהבה ולזוגיות כאל מירוץ שצריך להשיג בו משהו. כדי למצוא זוגיות צריך לדעת לחיות בשלום עם עצמנו. לי לא הייתה בעיה לצאת לחו"ל גם עם זוגות צעירים כשאני היחידה לבד, הרגשתי טוב עם עצמי, וקיבלתי את עצמי כפי שאני, לדעתי זה המפתח כדי לקבל את הבן זוג הנכון" 

"זה באמת לא קל לחפש זוגיות, בייחוד בגיל הזה", מוסיף אילן, "לכן צריך לעשות הכול עם שכל ואינטואיציה ולא להאמין באופן מידי לכל מיני הבטחות לא מבוססות. לדעתי, המבחן הראשון הוא מבחן התמונה: אם הוא או היא שמים תמונה עכשווית וטבעית שלהם ולא תמונת נעורים דרכה הם מנסים לייפות את המראה שלהם, ולעשות הצגה, אז זה מאפשר להתחיל את הקשר ברגל ימין". 

"העובדה שאנחנו עומדים להתחתן בספטמבר מוכיחה שהאהבה שלנו גדלה כנגד כל הסיכויים", מסכמת כוכי, "אני בת 64 והוא בן 67, ומעולם לא האמנתי שאוכל לאהוב ככה בגיל הזה, זאת פשוט אהבה מטורפת". 

 

 

ליצירת קשר עם צוות קלאב 50
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...