המבוגר החדש

משבר הקורונה הביא איתו משקפיים בוחנים למערכות יחסים אישיות, יחסי עובד – מעביד ובעולם העסקי
בחינה של יחסי לקוח – ספק תוך חישוב מסלול מחדש, ייעול, התייעלות, חשיבה מחוץ לקבוצה ופריצת דרך לבידול וערך בשוק תחרותי ורווי. 

עד היום עלה בבירור כי רוב העסקים בישראל לא רואים את אוכלוסיית בני ה- 60 פלוס כפוטנציאל כלכלי חשוב
המצריך התייחסות ושפה ייחודית וישירה.

חשוב להבין כי בקרב האוכלוסייה המבוגרת בעולם, ישנה חשיבות רבה בדרך הפנייה אליהם, רוצים לדעת איך? לחצו כאן

מדובר באוכלוסייה ותיקה ומנוסה שנאמנותה לגופים שיודעים איך לפנות אליה נכון בהיבט הצגת המוצר, העטיפה
השיווקית והתנאים המסחריים אינה מוטלת בספק. שביעות הרצון של אוכלוסייה זו לצד  חוויה חיובית מייצרים נאמנות לקוח
ושמירת אמונים למותג, למוצר ולשירות מהגבוהים ביותר המוכרים בשוק העסקי.

שלומי אברהם, יו"ר ביגטיים 60+ מועדון חברתי וצרכני של מעל ל-60,000 בתי אב מקבוצת מגדלי הים התיכון
אומר: "פנייה מותאמת עבורם גוררת תגובה אוהדת ונתפסת כבעלת חשיבות מרובה".

אז מדוע כמעט ולא פונים אליהם בצורה ייחודית ומותאמת?

מסקר שוק בלתי תלוי שנערך ע"י ביגטיים 60+ המנהלת נכסים דיגיטליים ומתמחה בשיח ותקשורת עם אוכלוסיית
הגיל השלישי ועם עסקים מגוונים, עולות שלוש סיבות מרכזיות:

  1. חוסר הבנה והכרה של העולם העסקי בגודלה ואיכותה של האוכלוסייה ככח צרכני. 
  2. חוסר היכרות מעמיק עם מאפייני הצרכנים בני 60 פלוס.  
  3. הערכה כי אוכלוסית גילאי 60 פלוס אינה סיגמנט נפרד בפנייה השיווקית-מסחרית (נובע מסעיף 2).

שלושת הסיבות הנ"ל הופכות את הפנייה לקהל זה לאתגר משמעותי.

שלומי אברהם מוסיף כי מיקוד בנתונים ועובדות מאפשר להציג את עיקרי המגמות בקרב אוכלוסיית בני 60 פלוס
בעידן בו הטכנולוגיה והרפואה מביאה להארכת תוחלת החיים ושמירה על איכות וסגנון חיים.

"זהו ללא ספק הכח הצרכני החזק ביותר ובעל שיעור הצמיחה הגדול ביותר בעולם העסקי הקיים היום במיוחד בימים
אלו ,בצל ההתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של הקורונה .


כמה עובדות על המבוגרים החדשים – מנקודת ראות שיווקית וכלכלית.

בישראל שיעור בני 60 פלוס מקרב כלל האוכלוסייה, היה עד כה נמוך מרוב העולם המערבי, אולם גידול בילודה בשנים
שלאחר הקמת המדינה ועלייה בתוחלת החיים הפכו את ישראל למדינה בה שיעור ההזדקנות הוא מהגבוהים ביותר.

כיום חיים בישראל כ- 1.4 מיליון מבוגרים מעל גיל 60, ושיעורם באוכלוסייה הולך ועולה ולמעשה הוא כמעט
יוכפל בעשר השנים הקרובות .
עלייה בתוחלת החיים ושירותי הבריאות המובילים  ,הופכים את המבוגרים לעצמאים ובריאים יותר.

לאוכלוסיית בני השישים פלוס חוסן כלכלי שמבוסס רובו ככולו על פנסיה וחסכונות שנצברו עם השנים, תיק השקעות
ונדל"ן למגורים לרוב ללא משכנתה או הלוואות. 

ההכנסה הפנויה מאפשרת לבני ה 60 פלוס אורח חיים יציב, גם בתקופות משבר, כמו בימים אלו, ולכן הם מהווים בסיס
כלכלי משמעותי לעסקים.

חוסנם הכלכלי מאפשר להם לתמוך כלכלית בבני משפחתם, הילדים והנכדים, אשר נמצאים בתקופה של אי ודאות
וירידה בהכנסות התא המשפחתי, והם הופכים לבעלי השפעה בהחלטות משק הבית גם של ילדיהם.

סבים וסבתות שנדרשים להיות מרוחקים יותר מבני משפחתם הצעירים מוצאים עצמם עוזרים מרחוק באמצעות תמיכה
כספית וכלכלית כפיצוי על היעדר נוכחותם בגידול הנכדים.

 

עם הירידה בעיסוקם בקריירה, הבילוי והסיוע בקרב המשפחה ובתמיכה בה הינם בעלי חשיבות רבה.
מרבית זמנם הפנוי מוקדש למגוון פעילות פנאי - ארועים חברתיים,תרבות, תיירות, לימודים צרכנות ועוד.

בזמן הקורונה שגרת החיים החדשה השתנתה משמעותית, הכניסה שלהם בלית ברירה לעולם המחשוב,
האפליקציות, לרכישה אונליין, תקשורת וידאו, תוכן דיגיטלי ועוד, חייבו אותם להתמודד עם החשש והפחדים
מטכנולוגיה, באמצעות סיוע מתאים של מוקד סיוע יחודי ובעל סובלנות רבה ולא פעם וליווי בני משפחה נפתח בפניהם
ערוץ צרכני חדש למוצרים ושירותים, למעשה בני השישים פלוס עשו את קפיצת המדרגה הטכנולוגית הגדולה ביותר בזמן הקצר ביותר. 

בנוסף, בעוד שבימים שבשגרה שומרת אוכלוסיית בני שישים פלוס על אורח חיים בריא, עשיר בתרבות, פנאי וצרכנות.
משבר הקורונה שיבש את הלכות החיים, סגר אזרחים ותיקים בבתיהם, ניתק אותם מהרגלים ופעילויות היומיום כאשר הם
קוטלגו כאוכלוסייה בסיכון בניגוד כמעט גמור להרגלים ולהתנהגותם הצרכנית עד כה בעיני עצמם.

"משבר הקורונה סימן את הגיל הכרונולוגי כפקטור חשוב ותיחם קבוצה גדולה באוכלוסייה כסיגמנט צרכני – כלכלי
ייחודי תוך ההבנה שעליהם להתייחס גם למשמעויות הגיל בשגרה, לראשונה הקבוצה הצעירה והעצמאית של בני 60 פלוס
הבינה כי היא קבוצת גיל ב'סיכון' וככזה היא הפכה בין לילה לסיגמנט נפרד קודם כל בעיניי עצמם", מוסיף שלומי אברהם.

החשש להדבקות ותחלואה ביציאה מהבית חייב את אוכלוסיית בני השישים פלוס לחישוב מסלול מחדש כדי להשיג
את מבוקשם.

יצרנים, ספקים וחברות שירותים הבינו כי קהל זה נשאר עם הכנסה פנויה יציבה אך הדרך להגיע אליו ולהנגיש לו
שירותים ומוצרים השתנתה.

אוכלוסייה זו הפכה להיות נחשקת יותר בזמנים אלו וחייבה את עולם המסחר והשירותים לפנות אליהם עם מוצרים
מותאמים (מעולמות אורח חיים בריא, פיננסים, לימודים, שרותים עד הבית ועוד) עבורם ולמצבם החדש, התאמת המוצרים
עבורם, פרסום ממוקד, עם מסרים מותאמים ,ושרות אמין, כל זאת על מנת להשיג את מחויבותם ונאמנותם לבית העסק. 

למרות ההקלות עדיין חלים הוראות בידוד והגבלות לאוכלוסיית המבוגרים והצפי הוא כי במהלך השבועות הקרובים גם
הם יחזרו לפעילות מלאה אך מותאמת לסיכונים שילוו את כולנו עוד חודשים רבים.

העולם העסקי שגילה את הכוח הצרכני של בני שישים פלוס בתקופה זו ממשיך להשקיע משאבים ולבחון פיתוח ערוצי
תקשורת מבוססי מסרים, חווית קנייה ושירות לקהל מנוסה היודע להעריך זאת לצד ההבנה וההערכה כי היותם עמוד התווך
הכלכלי של המשפחה הופכים אותם לצרכנים משמעותיים בתחומים מגוונים, מסורתיים אך גם חדשניים וטכנולוגים.

בכך הפכו בן לילה בני ה60 פלוס "למבוגרים חדשים" בעלי משקל וערך משמעותיים לשוק, האתגר כעת הוא להגיע
אליהם בצורה נכונה וייחודית ולרכוש את אמונם.

אנו בביגטיים 60+ נבנה עבורכם את תמהיל השיווק הנכון עבור העסק שלכם, לחצו כאן ליצירת קשר>

shaharf@club50.co.il

ליצירת קשר עם עדנה מללי
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...