הפייסבוק שייך לנו

פייסבוק הוקמה בשנת 2004, אבל לקח עוד כמה שנים עד שהיא פרצה, כמו כל חלקה טובה והפכה להיות הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם (וכולנו יודעים שהיא כבר מזמן הרבה יותר מכך). עברו עוד כמה שנים נוספות, עד שהיא הפכה לרשת חברתית ששייכת בעיקר לעולם שלנו | טל יהודאי

אם לפני כמה שנים כל נער או נערה בגיל 12 כבר היה פותחים חשבון בפייסבוק, היום הם עושים זאת רק על מנת לקשר אותו לחשבון האינסטגרם שלהם,
מה שמשאיר את קירות הפייסבוק בשליטתם (הכמעט) בלעדית של בני ובנות דורנו. 

כיום פייסבוק היא הרבה יותר מפלטפורמה להעלאת תמונות יפות שלנו ממקומות אקזוטיים בעולם או תמונות חמודות של הנכדים שלנו.
כבר מזמן למדנו לנצל את כוחה, מעבר להיותה אלבום תמונות דיגיטלי או מקום בו אנחנו משתפים בהגיגים שלנו.
לפייסבוק (בדומה למדיות חברתיות אחרות), יש לא מעט כוח, שמתבטא בעיקר ביצירה של קהילות שונות שמשפרות באופן משמעותי את חיי הקהילה שלנו.

הכוח בידנו

אז כפי שכבר הבנתם, הפייסבוק שייך למבוגרים שנהנים מחיי קהילה תומכים ומגוונים, המתאימים בדיוק לתחומי העניין והצרכים שלהם.
אם פעם אנשים שהיו עוברים את גיל 50 היו מחפשים מקום נוח ושקט להעביר בו את שנות הפנסיה שלהם, היום מהבוגרים החדשים מבינים
שגיל 50 זה בהחלט הגיל להתחיל ושזאת לא סתם עוד סיסמה. 

צמרת שפירא מואטי שמנהלת את קהילות הפייסבוק שלנו – "נשים מעל 50" ו"50 ומעלה סיבות לחייך", מהווה דוגמה חיה ומהלכת ל"מבוגרים העכשוויים",
שמבינים שזה בדיוק הזמן לחיות את החיים ונראה כי אצלה הצורך להגשמה ושינוי, היה קיים שם תמיד. צמרת היא מטפלת באמנות, יוצרת ויזמת, המתמחה בתהליכי שינוי
והגשמה דרך אומנות ובשנים האחרונות היא עובדת בעיקר עם נשים, בדגש על כאלה שכבר עברו את גיל 50. 


צמרת שפירא מואטי. צילום: מתוך אלבום פרטי

איזו עבודה את עושה עם הנשים שאת מלווה?

אני עוזרת לנשים להגשים, לדייק ולהביע את האמת שלהן בחופשיות וביטחון, בעזרת תרפיה בינתחומית באומנויות ויצירה בתודעה.
אני מלווה נשים בתהליך רגשי – תודעתי, אבל באופן פרקטי שיאפשר לכל אחת להתחבר אל האמת שלה ואל התת מודע. כך בעצם אני מאפשרת להן לייצר סדר ובהירות בפן האישי, העסקי, הזוגי או בכולם גם יחד. 


איך את תופסת את השינויים שעברת בחייך?

עבורי השינוי הוא יצירה ויצירה היא שינוי, הם מהווים את אותו הדבר עבורי ומסלול החיים שלי הוא מסלול של התפתחות ושינוי תמידי.
בין אם דרך השינויים המקצועיים שעשיתי לאורך חיי, שהתחילו בעיסוק באומנות פלסטית רב תחומית והתפרסו על רבדים שונים - שכללו ניהול מרכז אומנות,
עיסוק בתוכניות שמחברות בין אומנות להגשמה, הפקה בטלוויזיה ובהמשך גם פניתי ללימודי טיפול באומנות רב תחומית ומאז עברתי ללוות נשים דרך צמיחה ומודעות לפני 25 שנה.
או דרך מעברים של מקומות מגורים רבים, שכללו 29 דירות בהן התגוררתי לאורך חיי והיום אני גרה בקציר, מה שמהווה עוד חלק בתהליך ארוך של שינוי והתפתחות. 


אילו שינויים את חושבת שמאפשר הפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות ל"מבוגרים העכשוויים"?

המדיה החברתית עוזרת לנו לחלום, לחקור, לשאול שאלות על עצמנו וגם לבצע ולעשות דברים שפעם אפילו לא חלמנו לעשותם, בטח לא בגיל 50 פלוס.
אם פעם, הבית והמשפחה סימלו עבור רבים את האושר באופן מוחלט, היום הרבה נשים וגברים בגילאי 50 פלוס מתפנים לחפש ולמצוא את עצמם מחדש והרצון להגשמה לא מפסיק בגיל 20 או 30. לרוב, נשים וגברים מתפנים בשלב זה של חייהם מההורות במשרה מלאה ואחרי שהם הגשימו כמה דברים כמו זוגיות, הקמת משפחה, התפתחות מקצועית וכדומה, הם פנויים להגשים חלומות נוספים של עצמם. רבים בוחרים בשלב זה לחיות את החיים במלואם, להגשים ולמצוא את מה שטוב להם, בין אם הם רואים את הנכדים כמה פעמים בשבוע ובין אם הם קונים קראוון ומטיילים בעולם או גם וגם. 


באיזה אופן זה משפיע על חייך?

זה מאפשר לי כמו לרבים אחרים, להתחבר לאנשים בעלי תחומי עניין משותפים, גם אם הם לא נמצאים במעגלים שסובבים אותנו.
לפני שנתיים, קצת לפני פרוץ הקורונה יצאנו אני ובן זוגי, גבי (שהוא צלם סרטים במקצועו ושותף מלא ליצירה ולמסע שלי), לפרויקט תיעודי שיזמנו "מסע_יוצר" שעוסק בחיפוש, גילוי, השראה, יצירה והגשמה באמצע החיים.
ברגע שהתאפשר, המשכנו במסע, ולא מזמן חזרנו מחודשיים בצרפת שחיינו והסתובבנו בקראוון, תוך כדי שאנחנו מתעדים מפגשים בינינו לבין אנשים אחרים,
מתוך רצון לחקור את המקום הזה. המסע הזה ומסעות דומים מתאפשרים כיום בעיקר הודות למדיות החברתיות, שמצד אחד מאפשרות לנו גישה למידע שיעזור לנו לצלוח אותם הרבה יותר בקלות ומצד שני, חושף אותנו להרבה יותר אופציות ואנשים שמהווים השראה, שבזמנים בהם חיינו רק במעגלים הסובבים אותנו בכלל לא ידענו שקיימות. הפלטפורמות החברתיות השונות פותחות בפנינו מקומות נוספים של ידע, שיתוף, השראה וגם הגשמה, כי זה מחזק אותנו לראות אחרים שכבר עשו משהו דומה.
הקהילות השונות שקיימות ברשתות החברתיות, מאפשרות להגיע לאנשי מקצוע וגם לשווק מבחינה עסקית ובעיקר מהוות מסגרת ל"מפגש" עם אנשים בעלי עניין משותף - מקום לחלוק המלצות, חוויות, לשאול שאלות, להכיר, וגם כמקור לידע, השראה, חיזוק ותמיכה.



צמרת וגבי מואטי. צילום: מתוך אלבום פרטי

מה המסר שאת רוצה להעביר לקוראים שלנו?

זה הזמן ליהנות, לבלות, לעשות, להתחבר ולחוות את החיים הטובים. להתחבר לאדם שאנחנו בוחרים לחיות איתו ולאנשים שאנחנו רוצים שיקיפו אותנו ולמלא את החיים בטוב, באופטימיות, באורח חיים בריא, גם מבחינת תזונה ופעילות גופנית, אבל גם מבחינת הדברים שאנחנו בוחרים להכניס לתודעה ולחיים.
תחלקו את הידע שצברתם לאורך הדרך, תנו כהשראה וקבלו מאחרים. זה מתחבר למסר שלי - החיים הם מה שאנחנו יוצרים ובוחרים, בין אם במודע ובין אם לא,
כך שלבחירות שלנו יש השפעה על הסביבה שלנו, גם זאת הקרובה וגם הרחוקה, לכן חשוב שניקח אותם למקום חיובי של נתינה, התפתחות והגשמה.


אם עדיין לא הצטרפתם לקבוצות הפייסבוק שלנו, זה הזמן



אולי יעניין אתכם

ליצירת קשר עם טל יהודאי, מערכת ביגטיים
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...