הגיע הזמן להקשבה

עדן מילר, מאמנת אישית ומלווה תהליכי התפתחות רגשיים ומנטליים, מלמדת תקשורת מקרבת – ניהול דיאלוג באופן שמונע חיכוכים מיותרים בסיר הלחץ שבו אנו חיים | אורנה גטניו

תקופת הקורונה הביאה איתה לצד הריחוק החברתי גם אי-ודאות כלכלית והרבה מאוד חיכוכים בין-אישיים.
בתקופות הסגר עלה באופן טבעי מפלס הלחץ, והשהייה הצפופה בין ארבעה קירות הגבירה את הקשיים בתקשורת, אשר אם היו מאתגרים קודם לכן, הרי עתה הגיעו לסף פיצוץ.

עדן מילר, מאמנת אישית ומלווה תהליכי התפתחות רגשיים ומנטליים על פי תקשורת מקרבת ופסיכולוגיה חיובית, חשה היטב בסיר הלחץ שבו אנו חיים כיחידים וכזוגות.
בקליניקה היא נפגשת מדי יום עם נשים וגברים שמחפשים תקשורת אחרת – בתקווה שזו תסייע להם להכיר טוב יותר את עצמם, וכך תאפשר להם לחיות בהרמוניה גם עם זולתם.

"נשים וגם גברים זקוקים לסדר בנפש פנימה", היא אומרת. "פעמים רבות הם אינם מבינים שאם לא נוח להם בבית הפנימי שלהם, ואם אינם חיים עם עצמם בשלום, הם לא יוכלו לחיות בשלום גם עם בני זוגם או עם בני משפחתם".


צילום: אלדד רפאלי

השיטה שלה, תקשורת מקרבת, בנויה כפרוטוקול סדור לניהול דיאלוג באופן שמגדיל את הסיכוי לחיבור ולהבנה בין בני אדם, מסייע לשיח מועיל ונעים ומונע מריבות ואגרסיות. את השיטה אפשר ללמוד, לתרגל ולהטמיע כדרך חדשה לחיים, שיש בהם פחות חיכוכים חברתיים מתישים ומיותרים. כמו כן, השיטה מאפשרת גילוי רבדים חדשים במערכות היחסים האישיות והמקצועיות תוך כדי חיבור עמוק יותר של האדם לעצמו ולאחרים.

לדברי עדן, חשוב לה לתת למתאמנות ולמתאמנים שלה את ההרגשה שהם נמצאים בסביבה נינוחה ועוטפת, המתאפיינת בהקשבה מיטבית ללא שיפוט, עם הכלה, אמפתיה וכנות. 

"בקליניקה אני מפרקת כל בעיה לדילמות קטנות ולפלונטרים שניתן לפתור בדרך יצירתית, תוך כדי התמקדות במה שיש, ותמיכה בהערכה העצמית דרך הצלחות שנצברו במהלך החיים. אני גם מלמדת להודות על מה שיש, וגם על מה שעדיין אין, כי זה בדרך.

"בדיאלוג שמתקיים בין בני זוג, לעיתים קרובות כל צד שומע דברים אחרים מאלה שנאמרו. למעשה, הפרשנות שאנחנו נותנים למה ששמענו היא שורש כל רע", היא מסבירה. "אנחנו בוחרים פנטזיה ומלבישים אותה על מישהו, לפעמים לאורך שנים, ואז יום אחד זה מתרסק ואנחנו מחפשים את הדרך לשקם את ההריסות. אנשים באים לטיפול כאשר הם נמצאים במצוקה רגשית ונפשית ומרגישים שזה משבש להם את חיי היום-יום.

"בקליניקה אנחנו מבררים מהו היעד שאליו רוצים להגיע, מחפשים את הטוב שיש בכל אחד ולומדים להאזין לבן הזוג. כל זה מתוך קשב נקי, ללא דעה קדומה וללא שיפוט – משהו שכולנו 'חוטאים' בו".

כאשר נשאלה עדן בעבר כיצד היא עצמה מתמודדת עם משברים, אמרה: "קודם כל, אני לא הודפת את המשבר.
כשהוא מגיע, צריך להסתכל לו בעיניים ולהודות שיש משבר. אני מזכירה לעצמי שהכל זמני ומדויק, ושכל משבר מגיע כדי ללמד אותי משהו, וצריך להודות על ההזדמנות. אני בוחרת לקחת אחריות על החלק שלי במשבר, ובוחנת מה ניתן לעשות כדי לשנות ולתקן צעד אחר צעד. אני מתחברת לחשיבה חיובית ומזכירה לעצמי שהחיים הם כאן ועכשיו, וזו לא חזרה גנרלית".

לפני כשנה נאלצה עדן להתמודד בעצמה עם תקופה לא פשוטה שערערה וטלטלה אותה: פטירתו של בן זוגה זה עשרים שנה, מעצב האופנה איזק רוזנבאום.
באותו זמן, כדי לעמוד על הרגליים נזקקה לאמץ הרבה מהטכניקות שהיא מיישמת בעבודת הליווי האישי שלה.

"אני אוהבת לראות את תהליך הגדילה שבו מתרחשת טרנספורמציה רגשית ומנטלית, וכך גם משתנה זווית ההתבוננות על המציאות אצל כל אחד ואחת."


צילום: אלדד רפאלי

המפתח להצלחה: תקשורת והקשבה 

תקשורת בין בני הזוג היא המקור לזוגיות בריאה, לשמחת חיים ולצמיחה משותפת. מעבר לשפה המילולית, חשוב ללמוד את השפה האישית של בן או בת הזוג. כמו שאנחנו לומדים להבין תינוק שאינו יודע לתקשר באופן מילולי, אלא בשפת הגוף בלבד, כך גם נלמד את שפת הגוף של בן הזוג. באמצעות אימון זוגי ניתן ללמוד להקשיב ולזהות את סגנון התקשורת ואת השפה האישית של בני הזוג.

 

הכתבה פורסמה בגיליון מרץ 22 של מגזין החיים הטובים. למנוי למגזין החיים הטובים לחצו כאן

אולי יעניין אתכם

ליצירת קשר עם אורנה גטניו (מגזין החיים הטובים)
יש למלא פרטים ונחזור אליך בהקדם

Loading...

מומלץ להתפנק עם הטבות חדשות

{{PRODUCTID.NAME}}

{{ProductId.Website_ShortInfo}}

מומלץ להיפגש כאן

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

מומלץ לטייל במקומות חדשים

iconfinder-time-24-103169-1.svg

{{ProductId.Date}}

iconfinder-map-pin-location-2546981.svg

{{ProductId.Location}}

הצטרפו לרשימת 
התפוצה שלנו

Loading...